15.07.2008

Çalışan Bekar Anne Olmak...

"kafamda hep bir bahar var şimdi.
rüyalar hayaller ,
kırlarda koşuşsun diye çocuklar ,
damarlarımda devrimin devinim çağıltısı var."

(adnan karakaş)


Herkes gibi ben de, renkleri biliyor,meyvelerin tadını seviyor ve müzik ruhun gıdası diyordum...Anne olunca tüm güzel şeyleri biliyor olmamın yanında,hepsi de anlamlı gelmeye başladı...Bir çocuk sahibi olmak,hayata yeniden doğmak gibiymiş bunu da 12 yıl önce öğrendim..

9 ay boyunca karnımdaki hareketliliği sayesinde ne kadar cesur olacağını o zaman anladığım oğlum için sabırlı ve güçlü olmayı öğrenmiştim.Moralim bozulduğunda,canım sıkıldığında anında tepki veriyor,durmadan tekmeliyor ve hayata asılmamı öğütlüyordu sanki...

Hayatta bazen,
bazı şeyler ters gidebilir...

Umutla ve mutlu hayallerle kurulan evlilik bir anda yıkılabilir...

Eğer sabırlı ve güçlü biriyseniz,o dönemi ailenizin de desteğiyle kolayca atlatırsınız..Güya benim de öyle oldu.

3 yıllık kabus dolu evliliğimi bitirdiğimde , kucağımda 18 aylık oğlum vardı...

Evi terkettikten sonra oğlumla ikimizin hayatı hızla düzelmeye başladı...

Allah her ikimize de hep mutluluk ve huzur dolu günler gösterdi...

İşte ben,10 yıldır bekar anneyim...

Hem de çalışan bekar anneyim...Üstelik aynı evde 2 işitme kayıplıyız. :)

Birlikte yürüttüğümüz hayatta birbirimizden öyle çok şey öğrendik ki...

Çalışan bekar anneler,evli annelere göre daha şanslı oluyorlar.

Diledikleri zaman çocuğu alıp; müzeleri,fuarları,alışveriş merkezlerini gezerler,parklarda oynayabilirler,birlikte yemek pişirebilirler...

Birlikte çocuk olurlar...

Böylece anne,geri kalan ömrünü her daim pozitif,mücadeleci ve mutlu olarak geçirir...

Çalışan bekar annenin sayesinde,çocuk da kendini hayata erkenden hazırlar ve daha sıkı tutunur..Annesinin yokluğunda evi toparlamayı,kitaplarını sıraya dizmeyi,çöpü atmayı bir anda öğrenir...İlerki yaşamlarında hayattan zevk alabilen,güçlü,çalışkan,inançlı birer birey olurlar...

İşte bu yüzden "Cennet anaların ayakları altındadır." ( Hz.Muhammed ) (sav)

Ve bu yüzden,
çalışan bekar anneler ,
hayatın hep güzel yönünü görürler...




"Bekar anneye hiçbir şey öğretemezsin, senin her yaşadığını mutlaka yaşamıştır, senin asla yaşayamayacağını da..."
(nickfallin)






Pin It!

27 yorum :

  1. öyle şeyler okuyoruzki bazen insanların yazdıklar yardımıyla kalplerine dokunuyoruz sanki nasıl heyecanla yada üzüntüyle attığını hissediyoruz .Seninkiside öyle olmuş. hissederek okudum ne hissettiğim yazının daha ötesinde.Biraz kıskandımda bütünü ikiye bölmesi daha kolaydır daha çok şey düşer umarum ömür boyu böyle gider ...sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Anne kaz'a ben de katılıyorum, ekleyecek birşey bulamıyorum. Senin gücün, zerafetin, hassasiyetin, başarılarını seni hiç tanımayan ben, sayfana baktıkça görebiliyorum. Bu kadar şeyi başarabilen bir Delfina, daha çok şeyin de üstesinden gelecektir, eminim. Tebrik ederim üstesinden gelebildiklerin için seni...

    YanıtlaSil
  3. annekazcım,ince düşüncelerin için teşekkür ederim...sonra dönüp baktım ki yazım biraz karamsar olmuş aslında iletmek istediğim çok daha güzel şeylerdi...son zamanlarda bekar anne olupta,çocuklarını bir kenara atan öyle çok anne görüyorum ki...çocuk hayatımıza giren bir neşe,bir emanet...derdim onlara bunu anlatabilmek ama beceremedim yine :(

    denizcim,son cümlen ile gözyaşlarına boğuldum.tanışmadan da birbirimizi tanıdık,kelimelerle iç seslerimizi duyurduk ya ne güzel şeyler bunlar...beni şımartan naif sözlerine sonsuz teşekkürler...kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin, sefalar getirdin!

    YanıtlaSil
  5. Güçlü bir kadın ve iyi bir anne olduğunuz için kutlarım sizi... Gücünüze hayran olmamak elde değil.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar Delfina, iyiki bloguma yorum yazmıssın, yoksa bu güzel blogunu tanıyamayacak ve senin harika yazılarından mahrum kalacaktım.
    Gerçekten hayata karşı duruşunu ve tutumunu hayranlıkla izliyorum. Umarım hep bu derece güçlü ve kararlı olursun.

    Sevgiler ve başarılar...

    YanıtlaSil
  7. Yaşamın mucizeler ve süprizlerle dolu olduğuna inanırım hep. En karanlık görünen tünelin bile sonunda bir ışık vardır. Yeter ki ışığa yürüyecek cesaretiniz olsun. Hayat bazen acılarla bazen de mutluluklarla kapımızı çalar. Her ikiside güzeldir. Yaşamın inceliklerini öğretir çünkü...

    YanıtlaSil
  8. Öyle duygulandım ki okurken anlatamam.
    Çalışan bekar bir anne olarak bende zorluklar yaşadım ve tabii ki bunları oğlumla birlikte paylaştım. Birbirimize kenetlendik.
    Hep diyorum Allah'ın sevgili kuluymuşum ki kimseye muhtaç olmadan yaşantımızı sürdürdük.
    Huzurluyum ve mutluyum bu yüzden...

    Anne olunca herşey daha bir farklı oluyor.Her şeyden önce çocuğumuz
    geliyor.
    Sen de biraz olsun zorlukları atlatmışın canım. Oğlun 12 yaşına girmiş.Bundan sonra daha da güzel günler sizin için olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. tijencim,çok teşekkürler...

    sevgili zeynep,tüm anneler güçlüdür değil mi...bizlere bu gücü ve yaşama sevincini veren Yüce Yaradana sonsuz kez şükürler olsun...

    sevgili nilay,uzun zamandır takip ediyorum seni,blog teman çok sıcak ve güzel,burayı beğenmen benim için onurdur.inşallah nilaycım inşallah...

    YanıtlaSil
  10. sevgili uçanmartı,kesinlikle haklısın...yaşadığımız her olumsuz olay, bize büyümeyi öğretiyor...her olumlu şey de,zorlukların ve imkansızlıkların manasını anlatıyor bize...güzel yorumuna sonsuz teşekkürler,

    zerrincim,canım benim...sen büyüttün,kocaman ettin oğlunu...inşallah ben de o günleri hayırlısıyla görebilirim...bu ara,ergenlik dönemine girdiğinden sürekli , onu nasıl anlayabilirim diye kafa patlatıyroum...sorunsuzca aşarız umarım...kucak dolusu sevgiler zerrincim...

    YanıtlaSil
  11. TANRI BİZE ZORLUKLAR YOLLAR,
    NE KADAR GÜÇLÜ OLDUĞUMUZU ANLIYABİLELİM DİYE..,...
    Seni yüreğinden öpüyorum...EVLADIN SENDE SAKLI KALSIN. amin...

    svglr NuNu

    YanıtlaSil
  12. Yazdıklarını okurken kendimi düşündüm.Ben de çalışan, bekar bir annenin daha çok küçük yaşta kendine yetmesini bilen tek evladıyım. Şimdi 31 yaşındayım ama bekar annemin sanki hayatının tek anlamıyım, nefes alma sebebiyim.Ben tek başına olmanın karakterime katan artılarını cebime koydum, büyüdüm ve evlendim.Şimdi bekar değilim ama umarım hiç bekar bir anne olmak zorunda kalmam.

    Sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil
  13. amin nunucum,amin...hayat bir sınav dediğin gibi,alnımızın akıyla çıkmak nasip olur inşallah...sevgiler,çiçekler...


    Mügecim,bekar annenin çocuğu olarak büyümüşsün ne mutlu sana.diğer çocuklara göre daha cesur,savunmacı ve huzurlu olduklarını görüyorum ben.umarım sen ve annen de hep mutlu bir ömür sürmüşsünüzdür,evliliğinde de sonsuz mutluluk diliyorum canım...sevgiler,

    YanıtlaSil
  14. Selam canım,
    Senin hayatında olduğu gibi başarılı örneklerin varlığını bilmek cesaret veriyor...

    YanıtlaSil
  15. Ebrucum,

    Çok teşekkürler...Annelik çok güzel birşey,ama bekar anne olunca daha da güçleniyor daha da pozitif oluyor insan...

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  16. Seni gücünden ve cesaretinden dolayı tebrik ediyoruz sevgili işitme kaybı. Bekar Annelik, cesaret istiyor çoğu noktada. Bir de senin babalar günü yazındı sanırım, tamamen tek kalmışsın çocuk yetiştirirken de anladığım kadarıyla. Önemli olan oğlunun mutluluğu ve anlattığımn küçük mutluluklarla O'nun huzurlu olduğunu anlıyoruz. Hayatın ne göstereceği belli olmuyor. Hep iyilikler diliyoruz senin için.

    YanıtlaSil
  17. sevgili çocuklaçocuk,motive edici sözlerinize sonsuz teşekkürler.ben de sizlere herşeyin en güzelini diliyorum...oğlum ve ben çok şanslıyız,uzakta ve yalnızız fakat , hayat mücadelesinde Yüce Allah bize hep kolaylıklar sunuyor,sonsuz kez şükürler olsun...sevgiler,selamlar..

    YanıtlaSil
  18. Çalışan bekar anneyle kalmadım ama bu yazıyı,azmini,gücünü ve çocuğuna bağlılığını çok sevdim:)
    Babacım anneler günün kutlu olsun diyen biri olduğumdan annemin gözünden olaylara pek bakamayacağım ,senin erkek versiyonun eşittir benim babam:)
    Seviyorum seni,her zaman herşeyin üstesinden gelebilirsin.
    Hep böyle güçlü ve umutlu kalman dileğiyle...

    YanıtlaSil
  19. çalışan bekar anne olmak..en güzel ve en zor olan.hayatta belki hiç bir şey üzerinize bu kadar sorumluluk duygusu yükleyemez..kaçılması imkansız olan yorucu ve tatlı bir sorumluluk..ayrılık kararı tek başına alınmış ve çocuğunuzun babasını hergün görme hakkını kendinizce yeterli nedenlerle elinden almışsanız ,kendi hayatınızla o küçücüğün hayatını tekrar ve sağlam kurmak zorundasınız demektir.pes etmek yok.3 yaşındaydı ben ona bunu anlatamadığımda.dayak ta yoktu,aldatma da,alkol de ama değildi, o benim oğlumu birlikte,aynı yöne bakarak büyütebileceğim sorumlulukta ve sağlam durabilen bir baba değildi.şimdi 6 yaşında, soruları var bitmek bilmeyen,sakladığı öfkesi var belki ama belki de olmaması gerektiği kadar çabuk kabullendi ve olgunlaştı ,6 yaşında küçücük adamım benim o, ben ağladığımda kıyamayan ,gözümün içine bakıp ne yaşadığımı anlamaya çalışan ,benim herşeyim bal boncuğum..şimdi benimle mutlu biz mutluyuz..

    YanıtlaSil
  20. çalışan bekar anne olmak..en güzel ve en zor olan.hayatta belki hiç bir şey üzerinize bu kadar sorumluluk duygusu yükleyemez..kaçılması imkansız olan yorucu ve tatlı bir sorumluluk..ayrılık kararı tek başına alınmış ve çocuğunuzun babasını hergün görme hakkını kendinizce yeterli nedenlerle elinden almışsanız ,kendi hayatınızla o küçücüğün hayatını tekrar ve sağlam kurmak zorundasınız demektir.pes etmek yok.3 yaşındaydı ben ona bunu anlatamadığımda.dayak ta yoktu,aldatma da,alkol de ama değildi, o benim oğlumu birlikte,aynı yöne bakarak büyütebileceğim sorumlulukta ve sağlam durabilen bir baba değildi.şimdi 6 yaşında, soruları var bitmek bilmeyen,sakladığı öfkesi var belki ama belki de olmaması gerektiği kadar çabuk kabullendi ve olgunlaştı ,6 yaşında küçücük adamım benim o, ben ağladığımda kıyamayan ,gözümün içine bakıp ne yaşadığımı anlamaya çalışan ,benim herşeyim bal boncuğum..şimdi benimle mutlu biz mutluyuz..

    YanıtlaSil
  21. sevgli adsız,

    yorumunuz günlerdir beynimde dolanıyor.öyle güzel anlatmışsınızki anneliğinizi,cesur hareketinizi,bir anda kendimin de 11 yıldır bekar anne oldugumu unutverdim..çok daha büyük mutluluklar sizi bekliyor,ben hergün yeni şeyler öğreniyoeum oğlumdan.biz de bizlemutluyuz,sizi tanıdım daha mutlu oldum.tekrar görüşebilmek ve isminizi bildirebilmeniz umudu ile...kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. çok mutlu ettiniz beni :) .ben jale,ankarada yaşıyoruz,sizi tanımayaı ve görüşebilmeyi çok isterim.sevgiler..jaletekgul@gmail.com.

    YanıtlaSil
  23. Bekar anneleri hele de calisan bekar anneleri gercekten takdirle karsiliyorum. Kolay degil. Iki ebeveynle kolay degilken tek basina gercekten saglam ve cesur bir yurek gerektiren bir secim. Ama cocuklar icin bazen en iyisi bu olabiliyor. Bir iki arkadasimdan biliyorum, hepsinin cocuklari pirlanta gibi.

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Pratik Anne,

    Aslında şöyle bir durum var,bekar anne de bir çeşit sınavdan geçiyor,evli anne de.Her iki ailede de sıkıntılar olduğu kadar mutluluklar ve güzellikler de mevcut.Bu biraz "çağırmakla" ilgili olabilir mi acaba, ben lisedeyken, "çocuğum olsun tek başıma büyüteyim" diye hayal ederdim hep.oysa muhteşem bir çocukluk geçirmiş ve olağanüstü bir ailem var.ama evlilikte yaşadıklarım çok farklıydı.bir baktım ki hayalime kavuşmuşum :)

    İşin mizah tarafı bir yana,mücadeleci olmak insanı yaşama bağlıyor.Güzel yorumunuz beni çok mutlu etti,çok teşekkür ediyor,Kımılnaz ve Kıpırcan'ı öpüyorum.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  25. Ben de senin gibi bir annenin kızıyım. Ve bence oğlun çok şanslı, kendimden biliyorum! Sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. Selam. Bloglar arası dolaşırken işitme kaybını görünce dayanamadım tıkladım blogunuza. Ben de bir Kulak Burun Boğaz doktoruyum. Ayrıca blog sahibiyim. Bir süre ara verip yeniden başlasanm da 2006 dan beri blog yazıyordum. Ayrıca ben de 2 yıla yakındır 3,5 yaşındaki oğlumla yalnız yaşıyorum. Bizimkisi biraz farklı sebeplerden ama olsun(Mecburi hizmetlerimiz nedeniyle önce ben Ardahan'da, sonra ve halen de eşim Batman'da çalışmakta).Hem çalışmak,hem anne olmak hem de yalnız olmak zor olmanın yanında dediğiniz gibi zaman zaman keyifli de olabiliyor.
    Sizi takip etmek istiyoruz. Selamlar
    damla-alp
    www.alpellam.blogspot.com

    YanıtlaSil
  27. Merhaba
    yazınızı göz yaşları içinde okudum, henüz boşnamış, 12 aylık oğlu olan biriyim. ve bu zorlu zamanları nasıl atlatacağı bilemezken burada yorumları okudum..ve içim birazcıkta olsa rahatladı, kendimi yanlız hissediyorken bu iyi geldi.. teşekkürler herkese..

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10