26.09.2008

Öğretmenim,canım benim canım benim

Seni ben pek çok, pek çok severim.
Sen bir ana sen bir baba
Her şey oldun artık bana.
Okut öğret ve nihayet ,
Yurda yarar bir insan et...


Ahşap pencereden içeri süzülen güneş ışıkları,öğrencileri de miskinliğe sürüklemişti.Çıkış zilinin çalmasına yarım saatten fazla vardı,hepsi de bir an önce çıkıp gitmek istiyordu.

İçlerinden biri vardı ki,öğretmenini izliyordu...

Öğretmeni onun için bir arkadaş,bir dost,bir sırdaş demekti.Çok seviyordu onu,öğretmeni de onu seviyor olmalıydı ki,göz işaretiyle "gel" yaptı gülümseyerek....

"Tut bakiiim kızım şu ipin ucunu,aferin sana işte böyle temizleyeceğiz bunu."

Delfina'nın en sevdiği şey,öğretmeninin birbirinden güzel göz alıcı pırlanta yüzüklerini beraber temizlemekti.Yüzük deliklerine kaçan tozlar temizlendikçe neşesi yerine geliyor ve öğretmenine daha çok bağlanıyordu.Çünkü bu görevi sadece ona veriyordu öğretmeni.

Sınıfta ilk okumayı öğrenen de Delfina olmuştu,öğretmeni ondan çok heyecanlanıp müdür odasına koşmuştu.

Bir gün,"öğretmenim,siz benim halamsınız ama neden soyadınız değişik" diye sordu.

"Evlenince eşinin soyadı ne ise o olur yavrum." dedi.

"Ben evlenmicem o zaman,evlenmicem.Soyadımı değiştirmiceem" diye epey kararlı göründü o gün küçük kız.

Aradan 27 yıl geçtikten sonra o günü hatırlayan Delfina'nın yüzüne kocaman bir gülümseme,yüreğine de sonsuz bir huzur yerleşir.

"Ne inatçı kızmışım ben,istedim ve oldu.Soyadını değiştirince,tüm hayatı değişiyor insanın,büyük kızlar gibi konuşmuşum ama iyi yapmışım işte" der ve onu bugünlere taşıyan ilk öğretmenini büyük bir saygı ve sevgiyle anar,kulaklarını çınlatır...


Pin It!

10 yorum :

  1. kadir geceniz mübarek,
    dualarınız kabul olsun.
    sevgiler NuNu

    YanıtlaSil
  2. Delfina ne güzel anlatmışsın,iyiki öğretmenin yanındaymış seninde..

    Kadir Geceniz Mübarek Olsun...Tüm dualarınız kabul görsün inşallah..

    YanıtlaSil
  3. Vay canina, demek o zaman oyle bir soz verdin.Ben de en sevdiklerim evlenince "evinin kadini" oldugunu gorunce evlenmek istememisim.Ben de soz tutma konusunda fena degilim:)

    YanıtlaSil
  4. İyi bayramlar o zamandan bilmiş kız seni :) Yaramazım benim.muck

    YanıtlaSil
  5. Kadir gecen mübarek olsun Delfinam:)
    Öğretmenler çok özeldir hakikaten, o zamandan belliymiş böyle inatçı olacağın:)

    YanıtlaSil
  6. İyi bayramlar. Hayallerinize dikkat edin gerçek olabilir derler , bu da en iyi örnek olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Kararlılığını daima sevmişimdir DELFİNAcığım :)))
    inatçılık !!! demiyelim bence :)))

    svglr cnm.

    YanıtlaSil
  8. masalın sonu şöyle bitmeli;

    ve bunu okuyan herkesi gayri ihtiyari gülümsetir..


    :))))

    YanıtlaSil
  9. amin nunucum,canım benim...

    pelincim,çok şanslıydım her açıdan.annem-babam Almanya'da idi o zamanlar,öğretmenim hem anne oldu,hem dost oldu bana.ömrüm boyunca ona ne kadar dua etsem azdır pelincim.

    nalancım,inatçı keçiyiz di mi :)) belki ilerki zamanlarda evlilikler daha güzel olacaktır ama şu an için ne kadar doğru karar verdiğimi görüyorum tekrar evlenmemekle :))

    cwcim,sana da iyi bayramlar...sen yine gezmelerdesin bakıyorum :))

    tuanacım,amin canım.güzel günlerdi gerçekten de...

    YanıtlaSil
  10. Çocukla çocuk,hakikaten de :) isteyp ve inandıktan sonra gerisi kolay di mi.ii bayramlar sizlere de.

    nunucum :) çok mersi.kucak dolusu sevgiler nunucum..

    gökçecim :) bunu yazdın ben de gülümsedim,çok şekersin...

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10