9.03.2009

Nerden çıktı bu matematik?



6. sınıfa kadar matematiği süper olan bir çocuk, 7.sınıfta birden tökezler mi?

Tabii tökezler...

Başarısı gittikçe dibe vuran, zor konulardan birşey anlayamayan bir çocuk için matematik artık önemsiz birşey oluverir...

Ergenliğe adım attıysa matematiği tınlamaz artık.

Benim küçcük guzuda durum böyleydi işte.Bir ay önce,Ensar'da gezerken bir de ne göreyim, isyan bayrağını çekmiş bir kitap bana bakıyor.

Herhalde dalga geçiyorlar dedim , arkasına çevirdim;

“Ufff!!! Nerden çıktı şimdi şu matematik?

Bir o eksikti hayatımda… Yüzdeler, kesirler, sisler, kosinüsler!!! Ne işime yarayacak tüm bu bilgiler? Keşke rakamlar olmasaydı hayatımızda. Çubuklar neyine yetmiyordu atalarımızın?
Belki para icat edilmeseydi matematik bilmek gerekmezdi o zaman. Sadece toplama çıkarma ile kurtulurduk bu sıkıntıdan.”


Deneyeyim bakayım diye hemen aldım kitabı.Oğluma "sana eğlenceli bir kitap aldım" da demedim, yeni aldığım kitapları kitaplığına öylece bıraktım.Kitap okumayı çok sever o, pc oynamazsa muhakkak kitap okur.Bir baktım ki eline almış okuyor,2 akşamda bitirdi kitabı.Haftasonu girdiği seviye tespit sınavında sadece 4 yanlış yapınca, " anne bu kitabı sen de okumalısın,koordinatları hemen öğrendim" dedi.

Nasıl sevindim nasıl anlatamam...

Dersanenin,özel derslerin bile etkilemediği bir çocuğa böyle güzel bir kitap etkiliyorsa hemen, bütün kitaplar feda olsun.
Pin It!

10 yorum :

  1. beni matematikle ilgili hic bi kitap etkiliyememisti...24 yasina geldim...buda etkilemedi :) desem :)

    YanıtlaSil
  2. aman ayciii, oğlum duymasın bu dediğiniii :)))

    YanıtlaSil
  3. işte her zoru basitçe anlatan birşey muhakkak vardır ben de okuyayım şunu

    YanıtlaSil
  4. Delfinacığım harikasın sanırım Mate
    matiği seven ve zorlanmayan çocuk azdır.Büyük oğlum bu sene Lise 3'te
    tabii seneye nasipse ünüversite imtehanı var ama Matematik ve Geometriyi hiç sevmiyor.Bende bakayım bu kitaplara teşekkürler ca
    nım kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. benim kara dutlar kotardılar zamanında şükürr !!!
    ama benim bir bölgem hep arızalı kaldı şu matematiğe :))))
    neyseki senin gözün aydın canımcım :)

    YanıtlaSil
  6. Ahhh soyle kitaplari yazacak daha cok deha ciksa keske :)) Cok sevindim Delfinam :)

    Bu arad agecmis kadinlar gunun ve Mevlid kandilin kutlu olsun Delfinam :)

    YanıtlaSil
  7. a aa harikaymış :) tam ergenlik dönemi dediğin gibi, bırak matematiği hayatı görmezden gelecek bir süre :)) ama kitabı hazırlayanları tebrik etmek gerek, seni amacına ulaştırmış:)

    YanıtlaSil
  8. benım zamanımdada olsaydı annem alsaydıda kıtaplığıma koysaydı :)
    hıc anlamadım matematıkden, hep kaldım hep zorlandım...

    YanıtlaSil
  9. NE GÜZEL MATEMATİKTEN KORKACAK BİRŞEY YOK CANLARIM BENİM DİYORUM BEN ÖĞRENCİLERİME VE ÇOK SEVİYORLAR İNŞALLAH BÖYLE DEVAM EDER .OĞLUNUZUN TEKRAR MATEMATİĞE İLGİ DUYMASINA SEVİNDİM .

    YanıtlaSil
  10. paşanın şimdilik matematiğe ilgisi buyuk umarım zamanla sıkılmaz..

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10