22.11.2009

Sosyetenin tasma merakı...


® photo by wcmessenger


Modern çağdayız diye,her anne evladını farklı şekilde yetiştiriyor ya şimdi,olan sonuçta yine çocuklara oluyor.

Dün Kanyon'da gezerken önümüze çok şirin bir çocuk çıktı 3-4 yaşlarında.Birden biri çekiştirdi bir baktık ki,sırtında tasmasıyla annesi çocuğu çekiyor.Köpek muamelesi değildir de nedir bu?

Bilmiyorum,aramızda bunu yapan anneler var mı? Varsa da onları anladığımı söyleyemeyeceğim kusura bakmasınlar.Benim oğlum da inanılmaz hareketli tavanlara tırmanan bir çocuktu ama asla aklıma böyle birşey gelmedi.

Sevgili Aydan Atlayan Kedicim yazmıştı bir yazısında,bizim ülkemizde olmaz böyle şeyler diye teselli etmiştik kendimizi...

E bu nedir şimdi ya? Anne rahat etsin diye tüm bunlar,çocuk yeter ki tutsak kalsın...

Annelik ne çok fedakarlık gerektiriyor,onları kucaklarına alarak ve sevgiyle yatıştırabilir insan.Dory'in fedakarlığını ve yaşadıklarını okuyanlar biliyor.Dün,velayetin kendisine verildiğini yazmış.Onunla birlikte kaç anne sevinç gözyaşları döktü kimbilir.Bundan sonra herşey gönlünce olsun Doryciğim...

Tasma meraklısı sosyetik hanımlar,o tasma bir gün sizin boynunuza geçecek de o zaman göreceksiniz siz...
Pin It!

14 yorum :

  1. Çocuğum yok ve büyük konuşmak istemiyorum ama ne kadar hareketli olursa olsun böyle bişey takamam ben:(( Nedir yaa çok şaşırdım gerçekten..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Isitme kyabi,
    Kanyon nasil bir yer bilemiyorum. Ama oglumun bir kere bir anlik baska yere bakmamdan faydalanip bir alisveris merkezinde ortadan kayboldugunu biliyorum. Gidip masus elbise askilarinin icine saklanmisti. Belki bazilarinin ki kendini bilmemecesine yola firliyordur, yuruyen merdivenlere kendini atiyordur, dusecegi bir yere kosuyordur. Ve bir anda bu davranislari yapmaya karar veren cocuklara yetismenin ne kadar zor oldugunu sen de bilirsin. Evet alisveriste anne rahat oluyor ama cocuk da guvenli olabiliyor. Her dakika kullandigimi soyelemeycegim ama bir sure her daim lazim olur diye yanimizda tasimistik. 3-4 yasinda degil ama yurumeye basladigi andan ozellikle 2 yasina kadar falan.
    Ozetle benim dusunceme gore bazen faydali olabiliyor hakikaten. Hem anneye, hem cocuga.

    YanıtlaSil
  3. Canım çok güzel bir noktaya değinmiş
    sin.Bende bir kaç kez gördüm ve hiç
    hoşuma gitmedi.Çocuğu korumaksa amaç
    başka şekilde yapılmalı bu davranış bence çocukların kendine olan özgüve
    nini yerle bir eder.Mutlu haftalar öpüyorum....

    YanıtlaSil
  4. Geçn gün ana yola atlamaya çalışan bir çocuk gördüm ve aklı çıkan anneye tam böyle bişey lazım olabiir diye geçti aklımdan. Ama geçti gitti, ne olursa olsun başka bir yolu olmalı diye düşünüyorum...
    paNDuf

    YanıtlaSil
  5. çocuğum yok ama çok saçma buldum!

    YanıtlaSil
  6. Haklısnız düşünce olarak çok ters birşey ama öyle bir zaman geliyorki çocuğunuzu tutamyorsunuz.Ege bir defa pazarda yanımda 1 dk yok oldu öldüm öldüm dirildim.Kayunvalidem söyledi tasma olsaydı rahat olurdu diye.Tamam banada ters ama gerçekten çok haraketli çocuklarda mecbur kalına bilir

    YanıtlaSil
  7. Tasma meraklisi sosyetik bir hanim degilim, yürümeden önce koşmayı öğrenmiş minik bir delikanlının olsa olsa korumacı diye tanımlanabilecek annesiyim. Elbette çocuğa sevgiyle sarılıp sakinleştirmek tüm sevgi dolu annelerin uygulamayı akıl edebileceği ve uyguladığı bir yöntem. Ama bazen çocuk sadece keşfetmek ve yapabileceklerini denemek istediğinde onu bu yöntemle bile olsa durdurmuş olabilirsiniz. Sürekli ve yıllarca kullanılabilecek bir yöntem değil tabii ki, ama oğlum 1 yaş civarında iken ve henüz dengesini tam olarak sağlayamıyorken, yaklaşık 2 ay süre ile, ben de bu emniyet kemerlerinden kullandım. Özgürce hareket etmesini engellemeden, özellikle baş bölgesini darbelerden korumaktı benim amacım ve işe yaradığını da gördüm. Bu yazıyı, kelimelerinizi ve sıfatlarınızı fazla düşünmeden seçerek ve gördüğünüz hanım üzerinden genelleme yaparak yazdığınızı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Kulağa hiç hoş gelmediği gibi insanında gözünede batıyor içide almıyor ama çocuğum olmasada kullanan annelere kızmak yanlış die düşünüyorum..Sürekli çocuğu kucağında taşımak elini tutmak yada yüksek sesle talimat vermek yerine bir tasma ile idare etmek çocuğun özgüveni ve annenin anlık manera yaparak çocuğada kendini hırpalamasının önüne geçer die düşünüyorum..Yeğenimden biliyorum biranda koşuyor biranda elini birşeylere atıyor yada kafasını son anda biryere çarpmasına ramak kalıyor..Çocuğum yok olunca içim elverir mi bilmiyorum.pedagog'a sormadan asla çocuğun psikolojisine olumsuz bir etkisi olur mu tartmadan almam ama çokta gereksiz değilmiş görünüyor...Birde resimde gösterdiğin tasma olayı daha sempatik hale getirmiş..Bahar

    YanıtlaSil
  9. Kulağa hiç hoş gelmediği gibi insanında gözünede batıyor içide almıyor ama çocuğum olmasada kullanan annelere kızmak yanlış die düşünüyorum..Sürekli çocuğu kucağında taşımak elini tutmak yada yüksek sesle talimat vermek yerine bir tasma ile idare etmek çocuğun özgüveni ve annenin anlık manera yaparak çocuğada kendini hırpalamasının önüne geçer die düşünüyorum..Yeğenimden biliyorum biranda koşuyor biranda elini birşeylere atıyor yada kafasını son anda biryere çarpmasına ramak kalıyor..Çocuğum yok olunca içim elverir mi bilmiyorum.pedagog'a sormadan asla çocuğun psikolojisine olumsuz bir etkisi olur mu tartmadan almam ama çokta gereksiz değilmiş görünüyor...Birde resimde gösterdiğin tasma olayı daha sempatik hale getirmiş..Bahar

    YanıtlaSil
  10. avrupada çok gördüm ve yadırgadım ama onlar gayet rahattı ve üstelik de çocuklar da alışmıştı bu duruma benim de içime hiç sinmiyor ama kullanım da fazla tuhaf??

    YanıtlaSil
  11. Delfina beni ve çocuklarımı tanısan şaşarsın :)) bir ara eklerim fotoğraflarını.. kapı aralığına tırmananmı dersin,kalorifer borularına çıkan mı dersin ne ararsan var bizim evde :))

    kısaca benimkilerde çok yaramaz ve huysuzlar.. alışveriş merkezlerini hiç sevmezler.. gidince çok sıkılırlar.. yanımızdan bir dakika ayırmayız.. mecbur kalmadıkça kalabalığa pek girmeyiz..

    çocuğu çekiştirmek pek mantıklı değil elbette..eğer çocuk orda mutlu değilse oradan uzaklaşmak ister.. o yüzden açık havada gezen ,eğlenen çocuklar için bu tasmalara asla gerek yok..

    YanıtlaSil
  12. Aklım almıyor... Evde iki canavar kedim var bildiğin çizgi filmlerdekilerden işte, duvara tırmanan cinsinden. Onlara bile tasma takmıyorum... Bırak çocuğuma takayım. Bu nasıl bir mantıktır? İnsan neden çocuğuna tasma takar yahu... Baş edemeyeceksen doğurma o zaman di mi ama... Öpüyorum Delfinam. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Delfina, bir zaman su cocuklara bir ip baglasak diye saka yollu konusurken, bir süre sonra gerceginin oldugunu ögrenmistim.

    Bilmiyorum, cocuklarim beni pek yormadilar ve ihtiyac duymadim. A ma hem alisverisi kendi yapmak zorunda olan hem de cocuk bakan annelerin baslarinin cocuk ve raflar arasin da serseme dönmesinden belki daha iyidir.

    Göreceli bir durum.

    Selametle...

    YanıtlaSil
  14. ben 91 doğumluyum,küçüklüğümde mahallede beraber oynadığım çocuklardan birinde de vardı,elbise askısı gibi bişeydi,dedesi ondan tutar gezdirirdi :))
    ama zaten çocuklara evcil hayvan muamelesi yapılması günümüzde çok normal olduğundan yadırganmıyo demekki...


    *eski bi konuymuş,ama görmüşken geçemedim.Sevgiler;)

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10