17.01.2013

Türkçe altyazılı yayınların yasalaşması için yardım çağrısı

Güncel not;

Destek veren tüm blogger arkadaşlarıma,İşitme Engelliler ve Aileleri Derneği İşitme Engelliler ve Aileleri Derneği Gençlik Komisyonu Başkanı Onur Cantimur adına sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

delianne / damla  / FADİŞ / sezobigo / Asortik Krep / Hayattan Azıcık / Öykü / Aynur (Küçük Hala) düğün hikayesi Ayça  / Emilia / Nesrin / Sosyete Aşçısı / Bizim Bloglar Mahallesi / deniz / fatma yaşar / elifinterazisi / gonca / Pasaklı Kraliçe / Ilhan Ucer


                              ® pictures from siemens

Yıllardır blogda Türk yayınlarının Türkçe altyazılı olmamasından dolayı çocukların,gençlerin,yetişkinlerin ve ülkede yaşayan her işitme kayıplının a-sosyal bir hayata sürüklendiğini yazıyorum...

2013'e geldik arpa boyu yol alamadık...

Geçen hafta Cem Yılmaz'ın filmini 3 milyon kişi izlemiş,o 3 milyonun arasında işitme kayıplıların olmadığını biliyor muydunuz? Sadece duyabilen/anlayabilenler gidip filme katıla katıla gülebildiler.

Kim bilir,artık bir şeyler değişebilir belki.Altyazı konusu şu an mecliste,yasalaşması için belki bir ömür bekleriz bilmiyorum ama bunu tersine çevirmek bizim elimizde...

Türkçe altyazılı yayınlarla ilgili yasa teklifinin yasalaşması için desteğinize ihtiyacımız var.Haydi gösterelim gücümüzü.

Aşağıdaki linkte yer alan vekillere örnek maili gönderin,tepkimizi anlasınlar,yasa yürürlüğe girsin ve bir an önce Türkiye bu anlamdaki geri kalmışlıktan kurtulsun...

Haydi arkadaşlar...


milliegitimkom@tbmm.gov.tr,
nabi.avci@tbmm.gov.tr,
avni.erdemir@tbmm.gov.tr,
fikri.isik@tbmm.gov.tr,
osman.cakir@tbmm.gov.tr,
mehmetnaci.bostanci@tbmm.gov.tr,
orhan.atalay@tbmm.gov.tr,
israfil.kisla@tbmm.gov.tr,
ismet.ucma@tbmm.gov.tr,
hakan.sukur@tbmm.gov.tr,
selcuk.ozdag@tbmm.gov.tr,
nebi.bozkurt@tbmm.gov.tr,
cigdemmunevver.okten@tbmm.gov.tr,
suatonal@tbmm.gov.tr,
aysenur.islam@tbmm.gov.tr,
mehmet.altay@tbmm.gov.tr,
temel.coskun@tbmm.gov.tr,
metinlutfi.baydar@tbmm.gov.tr,
recep.gurkan@tbmm.gov.tr,
alihaydar.oner@tbmm.gov.tr,
fatmanur.serter@tbmm.gov.tr,
tolga.candar@tbmm.gov.tr,
engin.ozkoc@tbmm.gov.tr,
zuhal.topcu@tbmm.gov.tr,
ozcan.yeniceri@tbmm.gov.tr,
ahmetduran.bulut@tbmm.gov.tr,
mulkiye.birtane@tbmm.gov.tr


GÖNDERİLECEK MAİL:


Konu: YASA TEKLİFİNİN YASALAŞMASI HAKKINDA



T.B.M.M. MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU
Sayın vekilim,


Ben işitme engelli vatandaş / işitme engelli ailesiyim. Kültür komisyonu üyesi olduğunuzu öğrendim. Türkiye'de ortalama 50-60 Türk sinema filmi vizyona girmektedir. Ancak filmlerde "türkçe altyazı" olmadığı için konuşmaların hiç birini anlayamamaktayım. "Türkçe altyazı" olduğu için mecburen yabancı filmleri izlemekte kendi kültürümden uzak kalmaktayım. Ayrıca sosyal hayattan kopmaktayım. Aşağıda internet adresi verilen ve üyesi olduğunuz komisyona sunulan yasa teklifinin  acilen komisyondan geçmesini ve yasalaşmasını saygılarımla arz ederim.


İlgili yasa teklifinin internet adresi: http://www2.tbmm.gov.tr/d24/2/2-1055.pdf


Pin It!

38 yorum :

  1. İnşaallah dikkate alınır ama ben umutluyum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu kez çoook umutlu olmak istiyorum deliannem...

      Sil
  2. Ne güzel bir yönlendirme yapmışsın. Ben maili yolladım , umarım okuyan herkes aynı hassasiyeti gösterir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damla çok teşekkürler,inşallah...

      Sil
  3. Umarım hemen sonuçlanır ben de mail için linki tıklıyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fadiş süpersin,her yerde yayalım ki bu kez rafa kaldırılmasın...

      Sil
  4. face den duyurdum ve mailleri gönderdim inşallah sonuça ulaşılır.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezobigo çok hızlısın,duyarlısın...teşekkürler

      Sil
  5. Yeni yazıda link vereceğim,mümkünse bloglarda paylaşalım.Partimizin milletvekillerine de ileteceğim.

    YanıtlaSil
  6. Zaten milletvekilimizin adı varmış,şimdi gördüm.
    Faceten ileteceğim.

    YanıtlaSil
  7. Delfina sevineceğin bir haber vermek istiyorum.Tolga Çandar dilekçelerimizi bekliyor :)
    Cevabı aynen kopyalıyorum.
    Bugün

    08:24
    Tolga Çandar
    okudum. teşekkür ederim. dilekçelerinizi gönderin. üzerinde çalışalım. saygılarımla... tolga çandar.

    Şimdi iş bizde, ne kadar çok paylaşıp insanların dilekçeleri yollamalarını sağlarsak o iş o kadar garanti.. Bloglardan yardım isteyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asortikim,kadim dostum...

      Bizim memleket gibisi yok gerçekten,Tolga Bey'in çözümcül yaklaşımı için minnettarım. İşitme Engelliler Derneği ile hemen iletişime geçip onları da haberdar ediyorum ki daha etkili ne yapabilirizi bulalım...

      İyi ki varsın , iyi ki...

      Sil
  8. Gönderdim maili ve bloğum da da yayınlayacağım yazını aynen. Facede de paylaşacağım umarım çok kişiye ulaşılır. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ,umudumuz artıyor hepinizin duyarliligi sayesinde.

      Sil
  9. Delfina, yazının altına katılan blogların linklerini de ekler misin..? Bir nevi teşekkür olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir süperdi çok teşekkürler canım,güncelledim hemen...

      Sil
  10. Ve ben de.
    Bazı sosyal paylaşım ağlarında paylaştım da.
    İnşallah istediğimiz şey olur..

    YanıtlaSil
  11. Emilia harikasın,çok teşekkürler...Hep birlikte başaracağız inşallah

    YanıtlaSil
  12. Bende mail attım ve face rte paylaştım. İnşallah güzel bir sonuç alınır.

    YanıtlaSil
  13. bu çok iyi bir fikir inşallah olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanıyorum her şey güzel olacak fatma...

      Sil
  14. Delfina, bizim statümüzdekiler için dilekçeyi şöyle değiştirdim..

    T.B.M.M. MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU
    Sayın vekilim,

    Ben işitme engellilere destek grubundan gönüllü biriyim. Kültür komisyonu üyesi olduğunuzu öğrendim. Türkiye'de ortalama 50-60 Türk sinema filmi vizyona girmektedir. Ancak filmlerde "türkçe altyazı" olmadığı için konuşmaların hiç birini anlayamamakta olduklarını düşünüyorum. "Türkçe altyazı" olduğu için mecburen yabancı filmleri izlemekte, kendi kültürlerinden uzak kalmakta olduklarını düşünüyorum.Ayrıca sosyal hayattan koptuklarını da farkediyorum. Aşağıda internet adresi verilen ve üyesi olduğunuz komisyona sunulan yasa teklifinin acilen komisyondan geçmesini ve yasalaşmasını saygılarımla arz ederim.

    İlgili yasa teklifinin internet adresi: http://www2.tbmm.gov.tr/d24/2/2-1055.pdf


    YanıtlaSil
  15. Ben de blogumdan duyuracağım, mailde göndereceğim. Çorbada tuzum olsun.

    YanıtlaSil
  16. gönderdim maili inşallah gerçekleşir dilekler:))

    YanıtlaSil
  17. Mail gönderildi. Ben belli aralıklarla yine göndermeyi düşünüyorum. Gerçekleştirene kadar devam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu fikri ben de çok sevdim,ben de göndermeye devam edeceğim.Çok tşkler..

      Sil
  18. Kutluyorum sizi çok kutsal bir çalışma içindesiniz. Hemen yolluyorum inşallah etkili olur.

    YanıtlaSil
  19. Desteğinize teşekkürler...

    YanıtlaSil
  20. Ben yeni gönderdim. Ama tekrar ve tekrar ve tekrar göndereceğim.
    Umutsuzluk düşmanımız olsun, inanın her şey çok daha güzel olacak...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10