14.02.2013

"İşitme kaybı" değil, sağır kazancı / Not hearing loss,deaf gain.


                                                                   ® abcfamily

Melody - Bugün dil hakkında konuşmak istiyorum.
                Sağır bir çocuk doğduğunda, ailesinin hastanede duyacağı ilk şey nedir?

Travis - Çocuğun duyma testini geçemedi.

Melody - Doğru. Bebek daha 5 saatlikken çoktan bir şeyi geçemiyor. " İşitme kaybı" terimine ne demeli? Bu tabir sizde ne uyandırıyor?


Zara - İşitmenin bir standart olduğunu, sağırlığın bir eksliklik,yoksunluk olduğunu.

Melody - Biz eksik miyiz peki? Sağır olmanın hayatınıza bir şeyler kattığını ya da aldığınızı düşünüyor musunuz?


Eğer birisi bir ilaç bulmuş olsaydı, içtiğinizde ertesi sabah duyan biri olarak uyansaydınız kaçınız bundan almak isterdi?

Hiçbiriniz mi?

Neden peki?

Emmett - Çünkü sağır olmak gittiğiniz her yerde arkadaşlıklar kazandırır.

Melody - Topluluk


Travis - Ve dünyaya bakış açımız herkesinkinden daha farklı.

Melody - Perspektif.

Öğrenci - Duyan çocuklar kim olduklarını bilmiyorlar. Biz biliyoruz. Biz sağırız. Öyleydik, hep öyle olacak.


Melody - Kimlik.

Zara - Duyan çocuklar bizden daha çok şeye sahipmiş gibi düşünüyor. Onların hayatı daha iyiymiş,bizimki daha zormuş gibi. Ama ben diğer herkes gibi olmak için asla sağırlıktan vazgeçmezdim.

Asla.

Melody - "İşitme kaybı" değil, sağır kazancı...


"Switched at Birth" dizisinin 2.sezon,6.bölümünde geçen bu sınıf konuşmaları, işitme kayıplının hayata tutunuşunu ne güzel ele almış. Son zamanlarda abc kanalı çok başarılı diziler yayınlıyor. 2011'den beri yayınlanan bu dizide işitme kayıplıların hayatı yakından inceleniyor. 

Bu aralar güzel bir gençlik dizisi izlemek isteyenler Switched at Birth ü kaçırmamalı...




Pin It!

12 yorum :

  1. Sevgili Delfina,
    Paylaşım için teşekkürler. Öğreneceğimiz çok şeyler var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysema merhaba, işitme kayıplı gençler/çocuklar ne olursa olsun bunu her zaman artı değer olarak görürler umarım. Avantajları gerçekten de çok fazla...Sevgiler,

      Sil
  2. bir odyolog olarak söylediklerinize katılıyorum, daha doğrusu çocukların söylediklerine.. hastanede ara ara birilerine çocuğunuz testi geçemiyor bir daha deneyeceğiz diyorum ve bunu söylerken çok zorlanıyordum.. Hatta bazen karşımdaki anneyle beraber oturup ağladığım bile oldu.. Ama hep olumlu konuşmalar yaptım onlara.. Bunun bir felaket olmadığını anlattım.. ve yakın zamanda ben de doğum yaptım ve benim bebeğim de 3 kez oae taramasından kaldı.. ellerimle yaptım testlerini ama geçemedi, o an aklımdan binbir türlü şey geçti, evet o ailelerden bi farkım yoktu ve benim bebeğim de işitme kayıplı olabilirdi.. o an onların ne hissettiğini tam anlamıyla yaşadım.. ama şükürler olsun daha sonra geçti testten, ben rahatlamıştım ama o güne kadar neler düşündüm anlatamam.. Rabbim herkese sağlık sıhhat versin inşallah, engeli olanlara da daha güzel hayat şartları versin inşallah.. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Dilek,

      Geçmiş olsun,bebeğinize sağlık,mutluluk dolu bir ömür diliyorum sizi de yeni anne olmanızdan dolayı kutluyorum :)

      Dediğiniz gibi işitme kaybı bir felaket değil, en başta da şimdiki nesil onları anlayan ve şefkatle yaklaşan odyologlar sayesinde hemen adapte oluyorlar hem işitme kaybına hem yeni cihazlara..

      Sevgiler çokca...

      Sil
  3. mrh delfına merak ettım sızde ısıtme engellımısınız bende ısıtme engellıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülşah,işitme kaybım sayesinde açtım bu blogu ve sizler gibi yeni arkadaşlarla tanıştım blog sayesinde..

      Sevgiler,

      Sil
  4. slm delfina az da olsa duyuyormusunuz cunku cok guzel cumleler kuruyorsunuz benim tanidgm isitme engelliler eksik kelimeler kurar arasira banada olur %105 kaybim var sizinki kac sakincasi yoksa soylermiydiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. %105 olarak tam anlayamadım ama 105 db mi bahsettiğiniz acaba? Benim kaybım da ileri derece fakat işitme cihazımla duyuyor ve konuşuyorum.Dudak okuma konusunda çok geliştirdim kendimi... Zorluk yaşadığım yerlerde esss geçiyorum :) Şurda odyom vardı; http://isitmekaybi.blogcu.com/delfina-gururla-sunar/2410987

      Sevgiler,

      Sil
  5. cok soru sordum delfinacim affedin lutfen evet 105db bende dudak okuyorm ben sizin blog acamam dedigim gibi oyle suslu cumleler kuramam sizde kusursuz bu konuda egitimmi aliyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gülşah,buraya gayet güzel yorum bırakmışsın hadi ama sen de yapabilirsin... Çocukluk ve ilk gençlik çağımda çok kitap okumamın etkisi olabilir.Türkçe'ye hep dikkat etmişimdir,gerek imla kurallarına gerek kelime çeşitlerine.

      Sevgiler,

      Sil
  6. azmin zaferi bu olsa gerek masallah size ben ancak bukadari yazabilirim bende cok kitap okudum sizi cok merak ettim tanisabilsek

    YanıtlaSil
  7. Delfina, senin dizi hakkında yorumun çok önemli. İzlemediğim bir dizi, izlemeye çaılışacağım.

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10