28.09.2009

Toprak...

® bahce neresi?


İneklerin bile otlamayı reddedeceği bakımsız ve harap bir topraktı orası.Sanki yağmur inmemiş,güneş ışıklarını vurmamıştı hiç oraya…

200 mt ileriye taşınan ailedeki evin reisinin bir özelliği vardı; bünyesi toprakla nefes alıp veriyordu adeta…

Toğrağın ne istediğini bilen,avuçlarından şefkat ve sevgi akıtarak toprağı besleyen biriydi o.

Yoğun mesailerin bile isteklerini gerçekleştirmesine engel olmayan biriydi o.

İşte bu beyefendi,bakımsız bahçenin çığlığını hemen duymuş ve gidip belediyeden kiralamıştı.

"Yaşamın lezzeti; toprakla haşır neşir olmakla artıyor." dedi yan bahçenin sahibi İtalyan Bertrando'ya.

"Üç ay öncesine dek buranın çölden farkı yoktu.35 yıldır bahçemi ne kadar gereksiz kullanmışım.Senin yaptığın gibi,çocuklarım
için salıncak ve tahteravalli,eşim için de köy fırını yapmak hatırımdan bile geçmedi.Senden öğrenecek çok şey var,size koşmu olmakla
ne kadar şanslı olduğumu gördüm Tevfik Bey." dedi..


Üç ayda toprağı adam etmekle kalmamış,gelecek nesillere de güzel bir hatıra bırakmıştı.Tuttuğunu koparan,aklından geçenleri yapmak için tüm şartları
zorlayan o adam,benim babam…

Şimdilerde, Almanya'dan gelen haberler,o bahçedeki fırından hala mis gibi ekmeklerin,böreklerin piştiğini,Türkiye hasretinin bir nebze olsun azaltıldığı
ve bunu babam sayesinde yaşadıkları için de ömür boyu dua ettikleriydi…

İyi ki varsın babacım…
Pin It!

12 yorum :

  1. Merhaba Delfina,

    Duygularını taa yüreğimde hissettim.Babanıda öyle takdir ettimki.Benimde hep yapmak istediğim.Bir türlü fırsat bulamadığımı başarmış.Allah cc uzun ömürler versin babana ve sizlere.Hep mutlu mesut yaşayın inşallah.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  2. baban için de zor olmuştur onca emek verdiği bahçeyi bırakmak ama böyle haberler içini rahatlatyordur GeCe

    YanıtlaSil
  3. Canım Delfiş'im, mutlaka görmek istediğim yerler gibi, mutlaka tanımak istediğim insanlar da var hayatımda. İşte bunlardan biri de sevgili babacığın.Allah babana uzun ömürler versin. İnşallah elini öpmek de nasip olr bir gün.
    sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
  4. bereket hücrelerinde var tevfik beyin :))
    böyle yaradılmış maşallah.
    ne güzel bir post böyle delfinam..
    çok selamlar yolla emii.
    gönülden olsun,
    kalben olsun bizlerden...
    sevgiler canım.......

    YanıtlaSil
  5. CANIMM KENDİMİ TAAA O BAHÇEDE HİSSETİM. YAŞADIM RESMEN.
    SVEGİLER

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel, babacığının ellerinden öper misin benim yerime?
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. sabah sabah içimi ısıtan bir yazı yazmışsınız. çok duygulandım, babanızı tebrik ediyorum. belki bizim de içimizde kuruyan bahçeleri yeşertmemizin zamanı geldi. daha da çöl olmadan, önlem almalı..bunu düşündüm okuyunca.çok sevgiler sizlere..

    YanıtlaSil
  8. Nasıl yazmışsın yine Delfina'cım, ruhumun derinliklerinde hissettim o bahçeyi, bahçenin toprağını, ekmeğin kokusunu... Babanın ellerinden öpüyorum...

    YanıtlaSil
  9. Baban ve Annen29 Eylül 2009 10:33

    Canım kızım,

    Babanla dün akşam,Bahçe ve Fesleğen yazılarını okuduk.Nasıl güzel anlatmışsın herşeyi.Fesleğenlerin kokusundan bahsederken keşke biz de uçakta olsaydık dedik.Bahçeyi tekrar göresimiz geldi senin bu güzel yazınla.

    Seni çok seviyoruz canım kızım,

    Baban&Annen

    YanıtlaSil
  10. Delfina'cigim sadece tek birsey soylemek istyorum cunki kendimi yeteri kadar ifade edememekten korkuyorum :-(
    Sen ne kadar cok sansli ve hayirli bir evlatmissin ki ailenin kiymetini biliyorsun.Insallah benim evlatlarim olursa senin gibi hayirli olmasini istiyorum.
    Seni ve aileni sevgiyle cok opuyorum.
    Lutfen ailene benden cok selam ve sevgilerimizi ilet.
    Elif

    YanıtlaSil
  11. Çok gururlandım, duygulandım ellerinden öpüyoruz babacığının

    YanıtlaSil
  12. Sevgili delfinam,
    nasil degerli bir sey birakmis sevgili baban.Insanin geride kendisini hayirla anacacak bir seyler birakmasi parayla pulla alakali degilmis meger. Biraz düsünce yeterliymis.
    Bizim etrafimizda da var türklerin bahceleri ama köy firini yapmak sanirim kimsenin aklina gelmiyordur:)
    Hatta ben dönünce bu fikri önerebilirim senin babani örnek.
    göstererek.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10