23.02.2009

İşitme Kayıplılar için Türkçe Filme Türkçe Altyazı Projesi!


21.yy 'ın Türkiye'sinde İşitme kayıplılar için birçok imkanın engellendiği günlerin birinde, birçok gönüllü insan bu gidişe "Dur!" dedi. Devletin imkanlarını seferber edemediği basit konuların çözümü, birçok duyarlı kişilerin harekete geçmesine sebep oldu...

Geçen haftaki yazımda, filmleri altyazılı izleyememe sorunumuzdan bahsedince, ben de harekete geçtim.Rtük,Trt, İfsak,Sesam gibi birçok kuruma durumumuzu izah eden mailler gönderdim.Biraz daha detaylı araştırınca Türkçe filmler için bir projenin zaten başlatıldığını ve 50'den fazla filmi sadece bu amaç için çevirdiklerini gördüm...

Kimden mi bahsediyorum?

Divx Planet 'teki gönüllü çevirmenlerimizden...

Sorduğum bir yığın soruya içtenlikle cevap veren,yol gösteren Selçuk Bey'e,Monte Kristo'ya ve bu projede yer alıp filmleri bizler için çeviren tüm çevirmenlere, herkes adına teşekkür ediyorum...

Bizler için altyazı neden gerekli?

Gerek televizyonda gerekse sinemada işitme kayıplı ve sağırlar için Türk filmi izlemek çok zordur.Kuvvetli dudak okuma kabiliyeti olan kişi için bile , oyuncuların sürekli hareket halinde olması nedeniyle neredeyse imkansızdır.

Bizler,yıllardır Türk filmlerinden yoksun olarak büyüdük...Yaşıtlarımız hababam sınıfı,pinokyo,heidi,clementine,hayat ağacı gibi filmlerle büyürken biz sadece ekrana bakmakla yetindik...

Gerçi ben şanslıydım, sesli film izlemeyi seven anneannem, saniyesinde tekrar ederdi cümleleri.Annem ise ben sormadan başımı okşaya okşaya anlatırdı konuşmaları,babacım ve kardeşlerim de özet geçer tüm merakımı giderirdi.

İşte bu yüzden; altyazılı bir film, işitme kayıplı için kulak vazifesi görür.

Altyazıyı nasıl indireceğim ve kullanacağım?

İzlemek istediğiniz film; vizyon filmi de olabilir,eski filmlerden de olabilir.Yüzlerce film altyazısının bulunduğu Divxplanet'te arama yapıp, filme ulaştığınızda Türkçe Bayrağı görüyorsanız altyazısı hazır demektir.İndirdiğiniz altyazıyı film ile birleştirme aşamalarını kılavuzdan takip edebilirsiniz.

Elimdeki orijinal DVD'ye altyazıyı yükleyemez miyim?

Tabii ki yükleyebilirsiniz,bunun için birkaç programı indirip, anlatılanları uygulamanız yeterli olacaktır.

Şu an hangi altyazıları indirebilirim?

Değerli çevirmenlerimizin tamamlamış oldukları filmlerin listesine şuradan erişebilirsiniz.

İşitme kayıplı çocuklar için film eğlencesi;
Bu listedekilerin haricinde istediğim film olursa?

Talepleri ve önerileri dikkate aldıkları bir sayfa var,oraya görüşünüzü yazarsanız sonucu mutlaka yazacaklardır.Eğer çocuğunuz veya kendiniz için eğitsel programlardan istedikleriniz varsa onları da iletebilirsiniz.

Yorumlarda ve maillerde ben de gönüllüyüm diyen tüm arkadaşlarıma,beni okuyanlara;

İşte size büyük fırsat!

Yapmanız gereken tek şey bu projeyi blogunuzda yayınlayarak herkesin haberdar olmasını sağlamak.Toplumsal duyarlılığınızı gösterebileceğiniz bu davranışla,böyle birşeye ihtiyaç duyan işitme kayıplılara sizler de ulaşın.

Eğer blogunuz veya siteniz yoksa üzülmeyin.Mail grubunuzda bu yazımı dolaştırırsanız emin olun ki binlerce işitme kayıplı çok sevinecektir,çok mutlu olacaktır...

Katkılarınız ve destekleriniz için teşekkürlerimi borç bilirim...
Sevgiyle,

Delfina.
Pin It!

62 yorum :

  1. merhaba...

    Eğer iznin olursa yazınızı http://www.birmilyonkalem.com/ da yayınlamak isteriz..

    Belki daha sonra bizimle birlikte de yazarsınız..

    sevgilerimizle.

    YanıtlaSil
  2. Canım duyarlılığın için sonsuz teşekkürler...Bu konuda maalesef yetkililer gerekli imkanları sağlamıyor.Sayfanda ki yazıyı aynen
    kopyalayıp yayınlıyabilirmiyim.Ce
    vap bekliyorum,mutlu haftalar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Delfina'cım bu harika bir haber. Elbette seve seve yayınlayacağım :)

    YanıtlaSil
  4. Canim Delfinam, tek dilegim butun filmlerin ve dizilerin de al yazili olmasidir :)) Yuregine saglik canim Delfinam :)

    YanıtlaSil
  5. öncelikle emeğin için sana sonra da divxplanete teşekkürler biz de tüm altyazılarımızı ordan alıyoruz, gönüllü olarak yazı gönderen o kadar çok kişi var ki hepsine minnettarız

    YanıtlaSil
  6. SONUNA KADAR DESTEK..KOCAMAN ÖPÜCÜK..

    YanıtlaSil
  7. sonunda basardın bidenem :)

    divxplanete ayrıca tesekkur gerek mukemmeller ya :)

    YanıtlaSil
  8. Delfinam harika bir haber bu,.çok mutlu oldum. Hemen bloğumda yayınlıyorum,elimden gelecek başka birşey varsa da yardıma hazırım.

    Kocaman sarıldım!

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir haber bu,tebrik ederim...

    Delfina mesajın içinde ayrıca teşekkürler..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. ÇOK GÜZEL BİR HABER BU YA.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Delfina, umut veriyorsun,
    "birileri birşeyler yapsın" demeyip "birşeyler yapan biri" olarak ve sadece "birşeyler" değil "çok şeyler" yaparak öyle büyük umut veriyorsun ki seni izlemek büyük bir keyfe dönüşüyor :)
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  12. Merhaba tatlım.Bu konuda bana düşen görev varsa her daim hazırım.Biliyorsun bu alanda çalışıyorum.Ayrıca benim için konuşacaktınya ne oldu haber var mı merak ettim.Pasajda dükkan konusu beni aşmaz mı sence ama deneyelim bakalım.Şehr-i Bursa'dan sevgiler........

    YanıtlaSil
  13. Delfinacım tebrikler seni ayakta alkışlıyorum.Ve bu yazıyı bloğumdan bu sayfaya yönlendireceğim.
    Sevgilerimi yolluyorum güzel kardeşim.

    YanıtlaSil
  14. Canımcım biraz önce gönderdiğim mesaj gitmedi sanırım.
    Tekrar edeyim, emeği geçenlerin ve senin ellerine sağlık. Bu dünyada başkalarının da hayatına bir renk bir ses katabiliyorsan senden mutlusu yok bana göre. Süpersin.

    Geçmiş olsun dileklerin için de çok çok teşekkürler.
    Öptüm kocaman...

    YanıtlaSil
  15. elimden birşey gelirse seve seve yaparım. ben de blogumda bu konuya yer verip senin sayfana yönlendireceğim. teşekkürler. sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Sirkülasyonu olmayan bir bloğum var ama yine de yayınladım yazını. Senin sayende birçok kişiye ulaşacak inş.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Delfina projeni gönülden destekliyorum. Blogumun sol tarafında yazının resmini kullanarak linkini verdim.
    Çok çok sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Merhaba eğer bir mahsuru yoksa bu projeye destek olmak adına blogumda yer verdim. Bir sakıncası olursa bilmek isterim?

    Başarılar...

    YanıtlaSil
  19. yazının linkini milliyet blog sayfamda verdim. bilgine.

    sevgiler selamlar...

    http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=164573

    YanıtlaSil
  20. ® Uzağa Giden Kadın; desteğiniz için size ne kadar teşekkür etsem azdır.

    ® derya; gördüm ki devletten pek birşey beklememek gerekiyor artık.yani devlet imkan sağlasa bile çok kısıtlı ve klasik şeyler sunuyor.oysa devir çok değişti.herşey için çok tşkler...

    ® Ayça; çok tşkler, yakında daha güzel haberler de vereceğim,yeter ki sizler bıkmayın okumaktan :)

    ® Moonsun; bence sizler gibi destekçiler var olduğu sürece çok şey değişecek az zamanda..sağolasın canım benim...

    ® GeCe; çevirmenlik çok zor,hele ana dilini yazıyorsan.oradaki arkadaşlarımız Türkçe imla kurallarına öyle uyuyorlar ki,bu işte ne kadar profesyonel davrandıklarını gösteriyor.sevgiler,

    ® funda; desteğin çok anlamlı, çok tşkler...

    ® Zarpandit :) ; kesinlikle öyleler.bütün teşekkürler onlara...

    ® Şevval Elif SOLMAZ; yeri geldikçe yardımcı oluyorsunuz hepiniz zaten,duyarsız olabilecek kimse yok,bundan güzel şey var mı...svg,

    ® pel!n; çevirmenlerimizin yüreğine sağlık,emeklerine sağlık...

    ® NEŞELİ GÜNLER; tşkler...

    ® Nilambara; motive edici sözlerine teşekkürler.yapacak öyle çok şey var ki,yakında görme engelliler için de bir proje üretmek/açıklamak istiyorum...günlerimiz niye boşa geçsin ki değil mi? sevgiler,çiçekler..

    ® makcig; pasaj konusu neden aşsın seni, herkese göre orası. vickyden gelen maili yönlendirdim sana...sevgiler,

    ® bennkimim; inanın ben birşey yapmadım,aylardır çabalayan çevirmenler hakediyor alkışı...desteğiniz öyle anlamlı ki,çok tşk ederim...

    ® ebruakin; hemen blogunda yayınlamışsın bile, sen de bir ses oluyorsun bak herkese...Sevgiler ebrucum...

    ® beenmaya; milliye blogundaki yazını okudum,durumu anlatmanı gerektirecek birşey yok ama sen duyarlılığınla ve desteğinle zaten bizden biri gibi olmuşsun,çok ama çok teşekkür ediyorum sana...

    ® Nihal, katkın ve ince düşüncene sonsuz tşkler...

    ® Aydan Atlayan Kedi; sana ne kadar teşekkür etsem az...birçok kayıplı sayende altyazı bayramı yaşayacak...sevgiler,

    ® LiberterKedi, hiç sakıncası mı olur.bu tip projeler el birliği ile amacına ulaşıyor.ben sadece bir aracıyım,siz de öyle..tüm övgüler altyazıyı hazırlayıp bize hediye edenlere...

    *******
    Ayrıca blogunda/sitesinde konuya yer veren herkese çok ama çok teşekkür ediyorum.

    Sizler gibi duyarlı insanlar var olduğu sürece , bu ülkenin sırtı asla yere gelmez...

    Sevgiyle,
    Delfina

    YanıtlaSil
  21. Eğer izniniz olursa yazıyı bende yayınlayacağım bloğumda ve hatta bu projeye daha fazla destek olmayada çalışacağım.Bilgilendirdiğiniz için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba,

    Tahmin ettiğinizden çok daha fazla gönüllü arkadaşımız bu konuda seferber olmuş durumda. Belki burada yazdığınız güzel sözlerden bir iki tanesini Delfina gibi verilen linklerde yazarsanız 50 değil 500 filmin yazılmasına vesile olmuş olursunuz. Bazı arkadaşlarımız bu altyazıların indiğinden bile habersiz.

    Hepsinden önemlisi bir filmi altyazılı seyrettikten sonra yapıcı eleştirilerinizide bize bildirirseniz daha sonraki altyazılarda bunlara dikkat edilir.

    İyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Delfina,

    Aklımı toparlayıp bir türlü yazı yazamadığım için, bende siteme banner olarak ekledim. Yazıyı da en kısa sürede yazmaya çalışacağım.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  24. yine sayfanın linki serbest yazarlar sitesi ana sayfasına eklenmiştir...

    http://www.serbestyazarlar.com/

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Delfina. Gerçekten güzel bir proje. Hemen kendi blog'umda yayınladım.
    Saygılar

    YanıtlaSil
  26. Merhaba bloğumda yayımladım ve tanıştığıma memnun oldum sevgiler..

    YanıtlaSil
  27. umarım bir katkımız oluyordur dileğiyle...

    http://beenmaya.blogspot.com/2009/03/sadece-birkac-dakika.html

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Delfina
    Tüm mail adresime, yazının bir kısmını ve tamamini okumak üzere linkini yolladım.Çok uzaklara, önemli insanlara kadar ulaşacaktır eminim..:)

    Bu tür projelerde bizde buradayız her zaman, unutma..

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  29. blogunuza link verecegim.
    sevgi ve selamlarimla.

    YanıtlaSil
  30. sevgili delfina bloğumun yan tarafına resmi ve yazının linkini ekleyeceğim.Bu gerçekten çok güzel bir çalışma.

    YanıtlaSil
  31. bloguma ekledim, umarım katkısı olur, çok anlamlı bir proje...

    YanıtlaSil
  32. ® Archilemi, bunu söylemen bile yeter.Bizleri anlayan ne çok insan var diye öyle çok seviniyorum ki...Teşekkürler,sevgiler sana...

    ® x-files,çabam da bu yönde zaten.övgüler hep çevirmenlere.hakları ödenmez asla...selçuk'un , biz söylemeden böyle bir projeyi üretmesi başlı başına büyük bir zafer.iyi akşamlar size de...

    ® Zeynep Zengin , tekrar tekrar teşekkürler,sevgiler...

    ® beenmaya , ne incesin sen böyle, her yerden destek oluyorsun bize ve onlara.nazik davranışın için tşkler,sevgiler...

    ® Evren , çok teşekkür ediyorum sana...

    ® ilham perisi , ben de çok memnun oldum. proje vesilesiyle ne cevherler tanıdım,çok şanslıyım çok...teşekkürler...

    ® beenmaya, şeker maya :) arı maya :)

    ® Brajeshwari ,nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum...birçok işitme kayıplı bu imkandan faydalanmaya başladı. desteğinize sonsuz teşekkürler...

    ® Biraz , çok ama çokkk teşekkürler...

    ® Tabiat Ana , merhaba ve sonsuz tşkler...

    ® Evren , nice insanlara ulaşıyorsunuz hepiniz.

    Hepiniz harikasınız arkadaşlar...

    YanıtlaSil
  33. Bende blog çarşımda yayınlayacağım.

    YanıtlaSil
  34. Ben de blogumda yayınladım.Umarım faydam dokunur.

    YanıtlaSil
  35. elimizden geldiğince her şeyi yapacağız :)

    YanıtlaSil
  36. bende yayınladım bloğumda.
    faydalı olabilirsek ne mutlu :)

    YanıtlaSil
  37. Gec oldu ama bende ekledim bloguma :)Tam gaz destek :)

    YanıtlaSil
  38. Ben de kendi sayfamda naçizane tanıtımı, duyuruyu yaptım.. Duyarlılığınız için çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  39. ® çiLekLisüt,tekrar tşkler...

    ® aNNePeRi, damlaya damlaya göl olur...tşkler...

    ® efsa,sizler var olduğu sürece...

    ® KaRaMeL , sizi okuyan bir sağır bile böyle bir haberi duyarsa ne kadar mutlu olur...amaç mutlu edebilmek ve sizler amacınıza ulaşıyorsunuz.teşekkürler...

    ® Haydins, süresiz bir proje bu. çevirmenler gece gündüz demeden çeviri yapıyorlar sağolsunlar.

    ® GünCeraN,asıl ben tşk ederim...iyi ki varsınız...

    ® Cimbakuka, çoook teşekkürler,

    YanıtlaSil
  40. "ecenin balkonundaki"gibi görünmesini nasıl sağlayacağımı anltırsan ben de yapayım canım

    YanıtlaSil
  41. delfinam yazdıklarını yaptım ama görünmedi üzgünüm.
    beceremedim

    YanıtlaSil
  42. Delfina! Aynı maili bende istiyorum sayfama koymak için

    uzagagidenkadin@gmail.com

    çok geciktim farkındayım!

    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  43. Sevgili Delfina,
    Şimdi Zerrin'in sitesinde okuyup geldim ve projeden bahseden ve sayfana link veren bir ufak yazı yayınladım. Dilerim daha çok kişiye ulaşabilir böylece bu proje. Başka yapabileceğimiz şeyler olursa ben de yardıma hazırım.

    YanıtlaSil
  44. bende bu güzel haber için size ve emeği geçen herkese teşekkür ederim. blogumda link koydum ama yapabileceğim her türlü yardımı yapmak isterim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  45. Sevgili Delfina Hanım, projenizi bende gönülden destekliyorum. Bloğum çok yeni olmakla birlikte bende bu haberi, link vererek sitenize yönlendireceğim. Sesimizi duyuracağımız bir insan dahi çok önemli! Sizi ve emeği geçen herkesi tebrik eder, başarılarınızın devamını dilerim.

    http://esince-izler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  46. harika bir haber. divxplanet'e de duyarlılıkları için teşekkür etmek gerek. bir bakayım ben de divxplanet'e çorbada belki benim de tuzum olur :)

    YanıtlaSil
  47. Destekleyen herkese sonsuz teşekkürler...

    YanıtlaSil
  48. Öncelikle sizleri tebrik ediyorum ve çok teşekkür ediyorum. İnsalarımız adına birşeyler yapmaya çalışmanız çok güzel.
    Yazınıza desteğimi ;
    http://www.blogkaan.com/2009/08/isitme-kayplar-icin-turkce-filmlere-alt.html

    belirrtim :)

    YanıtlaSil
  49. alican tşkler,


    kaan, divxplanet bu işi büyük bir ciddiyetle yapıyor ve tüm övgüyü hakediyor...desteğiniz için tşkler...

    YanıtlaSil
  50. Merhaba Delfina, Siteni bir süredir severek takip ediyorum. "Türkçe filmlere alt yazı" projesine ben ve arkadaşlarım yardımcı olmak istiyoruz. Divxplanet sitesinin iletişim bölümüne msj bıraktım ama senin önereceğin bir bağlantı olabilir mi? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  51. sevgili ece merhaba,

    Gönüllü insanları gördükçe ne çok seviniyorum bir bilse.Çok teşekkürler çaban için...

    Selçuk altyazı konusunda ulaşabileceğin isimlerden biri; mail adresi; wizard_412@hotmail.com

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  52. sevgili delfina,
    yoğum takvimimi atlatır atlatmaz bu işe başlayacağım. keşke tatilde görseydim bu yazıyı :(

    YanıtlaSil
  53. Sevgili delfina,

    Siteni ve yorumları okuyunca yaptığımız işin önemi bir kere daha anladım.Bizlere büyük bir 'gaz' veriyorsunuz.:)

    Malum divxplanet, üyelik alımına kapalı.Bu nedenle aranızda çevirilmesini istediğiniz filmler varsa Dp Bonus'a üye olarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Eğer yardımcı olmak isteyenler olursa da yine Bonus'a bekleriz.

    Tekrardan teşekkürler.

    YanıtlaSil
  54. çok başarılı bir girişim elimden ne geliyorsa yapmaya hazırım....

    YanıtlaSil
  55. Merhaba elbette destek veririm sonuna kadar ama ben java script kodunu bulamadım cehaletimin kusuruna bakmazsan bloğuma kodu yorum olarak gönderirimisin?

    YanıtlaSil
  56. Bir de; bu yazıyı blogumda nasıl gösterebilirim yani link bağlantısı olarak değilde, 'kırmızı günlük' teki gibi logoyu gösteren bir şekilde?

    YanıtlaSil
  57. Sevgili Delfina,
    Duyarlılığın beni çok duygulandırdı.
    Bloguma en kısa zamanda lınk koyuyorum.
    Sevgıler.......

    YanıtlaSil
  58. Babamın Ve Annemin Tekrarı Sayesinde İzleyebiliyorum Türk Filmleini....
    Yoksa, Cnbc-e, E2 ,Tnt...
    Herzaman Azıyla Yetinmek daha güzel...

    YanıtlaSil
  59. ben biraz geç gördüm projeyi ama olsun yine de yayınladım 4.oda da..

    http://dorduncuodam.blogspot.com/2012/06/isitme-kaypllar-icin-turkce-filme.html

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10