12.11.2009

En çok neyi duymak isterdin?

® photo by Guido Musch


Doğada ne çok ses var,
kulaklarımızı kapattığımızda bile duyabildiğimiz nice esrarengiz ses...

Seslerin hepsini duyabilmek,duyduklarımızla kendimizi yetiştirebilmek,geliştiğimiz ölçüde de şükredebilmek...

İşitme cihazlarımız sayesinde duyamadığımız ses yok neredeyse.Ama ben dostlarıma merak ettiğim soruyu sordum yine de...Hepsi birbirinden başarılı,zeki,akıllı ve azimli insanlar.

Çevremdeki işitme kayıplıların bu başarısı beni öyle mutlu ediyor ki...

Onlara yönelttiğim soru şuydu;

En çok neyi duymak isterdin?

İşte birbirinden farklı,
birbirinden güzel yanıtlar;

  1. Toplum içindeki konuşmaları kaçırmayacak kadar duymak...{ ümit yüksel - denizli - 35 yaş - elektronik mühendisi - %60 işitme kaybı }


  2. Acaba bizlerin cihazla işittiği sesler, gerçekte de aynı mıdır? Yani, kulağı normal işiten birinin o sesleri algılaması bizimki gibi midir?

    Kimi müzik parçasını dinlediğimde, cihazımızın frekans aralığı 6000 hz'e, bilemedin 8000 hz'e kadar uzandığı için, bu frekansların üstündeki sesleri işitmemek o parçanın orijinal halini duyamamış olmamız sonucunu doğurur.

    Ama orjinal haliyle bizim işitebildiğimiz hali çok mu farklıdır, bunu merak ederim zaman zaman... { Wise - 45 yaş - Veri analisti - 70 db işitme kaybı }


  3. Dinlediğim şarkıların sözlerini duymak isterdim... { Gökkuşağı - 26 yaş - eczacı - 80 db işitme kaybı }


  4. Duyamadığım epey güzel sesler var.Şu an müziğin sözleri gibi... { Newman - 29 yaş - bilgisayar teknikeri - 80 db }


  5. insanları duymak, mümkünse dudaktan anlayabilmek,sevdiğim hobilerden müzik dinleyebilmek, televizyonda söyleneni anlayabilmek isterdim... { Esra - 25 yaş - bankacı - 120 db işitme kaybı }


  6. Dün gibi hatırlıyorum şu 5+1 ses sistemleri yeni çıkmıştı. Bir arkadaşıma film izlemeye gittik. Ses sistemini kurdu ve filmi izledik. Film bittikten sonra bana dönüp..

    _Hamza duydun mu ? Nasıl ses bir sağdan bir soldan bir arkadan bir önden geldi. Nasıldı ?

    _Kardeşim kusura bakma dedim. Benim tek kulağım duymuyor. Hiçbir zaman Stereo ses duymadım hep mono kaldım diyince şaşırmıştı.

    Merak etmişimdir. Tek kulakla sesin nereden geldiğini yada stereo dolby digital ses sistemlerinin nasıl bir keyif verdiğini merak etmişimdir. Ben tek kulakla asla sesin nereden geldiğini anlayamadım. Mono da aynı stereo sadece stereo olunca ses biraz daha yüksek geliyor sanki :) { TEAkolik -Hamza Şamlıoğlu - 29 yaş - Bilgi&İşlem Sorumlusu - İşitme kaybı Sol kulak %100 Sağ kulak %0 }


  7. fısıltıları duymak isterdim... { Recep Hilmi Tufan - 21 yaş - öğrenci - %35 işitme kaybı }


  8. seslerin gerçek halini duymak isterdim...{ Koray Çivril - 26 yaş - Fotoğrafçı+Art Director - 80 db işitme kaybı }


  9. bazı ortamlarda bir grup kişi fısıltıyla konuşur,bu fısıltıları duymak isterdim... { Pırlanta - 30 yaş - araştırma görevlisi, 35-40 db işitme kaybı }


  10. cep telefonundan, annem&babamla konuştuğumda onların her dediğini duyabilmek isterdim... { delfina - 35 yaş - bankacı - 90 db }

Pin It!

16 yorum :

  1. Peki sevgili Delfina, işitme kaybı olmayanlara bu soruyu sorsan ne yanıtlar alırdın acaba? Hemen yanıt vereyim; sessizliği duymak isterdim, iç sesimi duymak isterdim, huzurun sesini duymak isterdim, gücümün sesini duymak isterdim... Şu hayatta duyamadığım için üzüleceğim tek ses oğlumun sesi olurdu. Gerisi kuru gürültü...

    İmza: Seni uzun zamandır takip eden ve hiç fark ettirmeden uzaktan seven biri.:)))

    YanıtlaSil
  2. fisildasmalari benden duymak isterdim gercekten :) 0% isitme kaybi olan bir insan olarak :)

    ne hos birseydir ya - bu cevabi sevdim :)

    YanıtlaSil
  3. Benim de 2006 yılının son ayından beri gittikçe artan bir işitme kaybım var. 80 db idi en son. Ben sana yürekten katılıyorum. Ben de eşimle cep telefonu ile konuşurken dediği herşeyi duyabilmeyi isterdim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Keyifle okudum çok hoş herkez...
    ya %0 işitme kaybı olanlar neleri duyma-ma-k isterler di acaba... :)
    ben mesela, bazen içeride ki gürültü öyle bir hal alıyor ki yoğun bir uğultu halini alıyor, sesler birbirne karışıyor, ayırt edemeyecek kadar oluyor ve ben o an kulaklarımı tıkamak istiyorum... bazen bazı şeyleri duymamak da iyidir belki hı :) sanırım sessizliği duymak istiyoruz bizler de bazen...
    sevgiler Delfina'cım.

    YanıtlaSil
  5. Duymak istemediğim öyle çok ses var ki şanslısınız diyebilirim :) İlk yazdığın arkadaşı okurken düşündüm de acaba her birimiz bir şarkıda aynı seslerimi duyuyoruz. Belki de herkes kendince birşeyler duyuyor kimbilir :)

    YanıtlaSil
  6. işitme kaybımız olsun olmasın öyle çok ve öyle güzel sesleri kaçırıp gidiyoruz ki günlük telaşe içinde. biz ne kendimizi ne de bir başkasını dinlemiyoruz aslında. dinlemeyi bilmiyor ve beceremiyoruz öyle değil mi...

    YanıtlaSil
  7. TeaKolik'in de işitme kayıplı olduğunu öğrendim bu yazı sayesinde...

    YanıtlaSil
  8. tüm buları duyanlar da şikayet eder hep. nankörlük var insanoğlunda. ilk yorumu yazan arkadaş demiş ya duyanlar da sessizliği duymak isterdim der diye. çok doğru.

    YanıtlaSil
  9. Tüylerim diken diken oldu! 10. kişinin dostum olduğunu bilmek ayrı bir onur... Kuzum sen kulağınla değil gönlünle duyan özel bir hatunsun zaten... Seviyorum dedim sana değil mi defalarca :)

    YanıtlaSil
  10. Delfina'cigim yine cok guzel bir konuya deginmissin dolayisi ile sana tesekkur etmek istiyorum.
    Sahsen bana bu soruyu soracak olsaydin ilk aklima gelen tek cevap bu olurdu eminim.
    Kulagimda cihazim olmadan ozgurce yagmurun altinda yuruyus yapmayi ve yagmur yagarken ciceklerin,agaclarin ve topragin yagmur ile bulusmasindan ortaya cikan sesleri duymak isterdim.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Bu soru bana sorulsaydı. Kadın sesi, çocuk sesi, mutluluğun sesi derdim. Sorulsaydı. Su sesi, kuş sesi, Böçek sesi, doğanın sesi derdim. Duymayı de tone olmadan şarkı söyleye bilmek için isterdim. Ezbere değil de hissederek dans etmek için isterdim. Bunları bir cihazın mekanik sesi ile değil sağlam bir çift kulak ile duymak isterdim. Her şeyden çok, Söylenenlerin anlamını yitirip seslerin anlam kazandığı zamanlarda duymak isterdim.

    Bir sağır

    YanıtlaSil
  12. ben yan odadan bana birşeyler söyleyen annemin ne dediğini tam olarak duymak isterdim,
    bi de televizyondaki çoğu dizideki arka fondan gelen müzik sesi yüzünden kaçırdığım diyalogları duymak isterdim
    bu arada tek kulağımda cihaz kullanıyorum ama kaybım ne kadar bilmiyorum..

    YanıtlaSil
  13. Yazınız beni çok etkiledi, duyduğum için tekrar teşekkür etmem gerektiğini hatırlattınız bana. Bu arada seyyardunyam.blogspot.com'a hoşgeldiniz :)

    YanıtlaSil
  14. Kendimi yeni bir dünya keşfetmiş gibi hissediyorum, blogunuzu keşfederek. Yazılarınızı çok beğendim.

    YanıtlaSil
  15. insan çoğu şeyi duymak istyr elbet çıtırtı, mırıltı fısıltı, herşeyi ama herşeyi duymak.....
    Şükürler olsun ki Allahım herşeyi kararında veriyor herkese..... ne eksik, ne fazla, herşeyi dengeliyor... duyulması gereken duyuluyr, duyulmaması gereken duyulmuyor...Herşey o kadar inanılmaz yaratılmışki.... sadece şükretmek kalıyor geriye.... duyduk duymadık demeyinnnnnnnnnnn
    HAYATIN SONSUZLUĞUNDA BULUDUĞUMUZ NOKTADA, HERŞEY MÜKEMMEL, BÜTÜN VE TAM (L. Hay)
    svgler... Çubuk kraker

    YanıtlaSil
  16. canım yazını okumuştum ama yorum yazamadım ben allahın her kaybı olan bir insana fazladan bir şey verdiğine inanırım, körlere gönül gözü, işitme engellilere iç ses, kalp sesi vb. o yüzden bu kayıpları hiç de acınacak birşey olarak değil hatta sahip olduklarından ötürü övünülecek birşey olarak düşünürüm.

    Diğer yandan sesleri aynı oranda duymuyoruz belki ama şunu da hep merak etmişimdir. Hiç bir kayıp olmasa da herkes aynı şekilde duyar mı, herkes aynı tadı alır mı, herkes aynı kokuyu duyar mı gibi. Herkes zihni ve kalbinin genişliği sınırları ölçüsünde hayatını yaşıyor.

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10