23.10.2008

Neden ben İşitme Kayıplıyım?


İşitme kaybı,bir nimettir dedim bu haftaki header resmimde.Polyannacılık oynadığımı düşünenler olabilir diye neden böyle düşündüğümü açıklamak istedim...

İşitme kaybım sayesinde;

  • Okul hayatımda olsun,iş hayatımda olsun hiçbir zaman geride kalmadım.Kendimi geliştirmek için hep çaba sarfettim.Bunun sonucunda merak ettiğim her konuyu öğrendim.
  • Çalıştığım kurumun Genel Müdürlüğü'ne geçiş yaptım ve daha çok insana ulaşma şansım oldu.Sistem bilgim arttı,ufku geniş insanlarla çalışma fırsatını yakaladım.
  • Msn,e-mail,işitme cihazı ve kayıp nedeniyle dikkat duyarlılığımızın artışıyla duyandan daha haberdar oldum.
  • Hiçbirşeyi başkasından beklemeyen biri oldum,çalışan bekar anne olabilecek gücü yine kaybım sayesinde edindim.
  • İnsan ruhunun sessizliğe de ihtiyacı olduğunu anladım,gürültüde cihazı kapatmamla içsel huzurumu yakalamam oldukça kolaylaştı.
  • Daha inançlı biri oldum.İşitmedeki azlık; şükretmenin,sabretmenin ve dua etmenin güzelliklerinde dolaşmamı sağladı.

Kayıp, her anlamda olabilir.

Kimi obez, kimi anoreksiya,kimi kısa,kimi görme kayıplı olabilir.

Kaybınız ile yaşama sevincinizin artmasına,hayata bağlılığınızın çoğalmasına engel olmayın,İZİN VERİN...

Pin It!

25 yorum :

  1. Çok güzel bir açıklama...anlayana tabii ki Delfişim."duyandan daha haberdar oldum." hele burası varya... Sen duyandan daha iyi duyuyor ve gönül kulağı ile de beni daima hissediyorsun.. ve bende seni canım benim. ♥ ♥ ♥

    YanıtlaSil
  2. Başlığın altında beklediğim yazı farklıydı - hakkında hiç bilmediğim birşey ve bununla ilgili duruşunu öğrendim oysa. Bence en vurucu yanı ise son sırada bahsettiğin işitmedeki azlığın sana verdiği "çokluklar"

    YanıtlaSil
  3. Hayattan kaçmayıp,üzerine üzerine gittiğinizi okumak,hayranlık uyandırdı bende.. Tebrik ediyorum,nacizane..

    YanıtlaSil
  4. MÜKEMMELSİN .
    TEK KELİMEYLE HEMDE...
    VEDE ZAMAN ZAMAN BİZLER :
    KAZANDIKÇA KAYBEDERİZ !!!!!
    KAYBETTİKÇE DE ZENGİNLEŞİRİZ !!!

    GÖNÜLDEN SEVGİLER DELFİNAM.
    NuNuN

    YanıtlaSil
  5. Bir de işitme kayıplılarla beraber bir yaşam varki muhteşemdir.. Böylesi duyarlılık,sıcaklık herkeste olmaz..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Delfina, hayata deniz manzaralı bir pencereden bakmışsın mavi mavi... Bakış açısı çok önemlidir sessizlik yoldaşım bizler için. Elbette başarılarımıza odaklanacağız daha sıkı tutunabilmek ve daha da ileriye adım atabilmek için. Her şey gönlünce olsun; kalemin, fikrin ve yüreğin esinle dolsun.

    Pırıl'dan Delfina'ya sevgilerle...

    YanıtlaSil
  7. ben de artık bir nimet olduğunu farkettim

    İzleyenler listende scripttips diye biri var, o benim henüz açmadığım blogum. yalnışlıkla oldu onu kaldırabilirsin.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Delfino blogunu çok yeni keşfettim. Kendi blogumu oluşturmaya çalıştığım için blogundan çok çok faydalı bilgiler ediniyorum. Paylaştığın için sağol. Bu yazı da çok hoşuma gitti ayrıca. Sevgiler
    Başak

    YanıtlaSil
  9. Iyiki nedenlerini yazmissin, gercekten insana ilk basta polyannacilik gibi geliyor ama sen yazinca ne güzel yanlarini bizlerde görebiliyoruz ve belkide etrafimizda böyle birileri olunca onlarada örnek verebiliriz!
    Kendini ne kadar cok gelistirdigini zaten görüyoruz, ne kadar iyi etmissin!
    Allah daha nice güzellikler yasamani nasip etsin!

    YanıtlaSil
  10. Hep 'var'lıklar içinde yaşayanlar düşüyorlar asıl, içinden çıkılması çok zor olan yoklukların içine. Ama kendi kişisel 'yok'luklarıyla yaşamayı öğrenenler daimi ve gerçek 'var'lıklara ulaşabiliyorlar. Bir insanın, kendinin kıymetini bilebilmesi ne kadar güzel bir şey. Yüreğin hep böyle zenginliklerle dolu olsun sevgili Delfina:)

    YanıtlaSil
  11. Tesekkur ederim.Degisik bir bakis acisi benim kendi kaybimi sahiplenmem gerektigi gercegi ile beni yuzyuze getirdi.
    Tekrar tesekkur ederim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. delfina, harikasın.. Başka diyecek söz yok. hayata bakışın, duruşun..

    Hep böyle kal..

    sımmsıcak sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Benim de sol kulağımda ciddi bir işitme kaybı var. İşitme cihazı vb. de kullanmıyorum. Yarattığı sıkıntının yanısıra faydalı olduğu şeyler de var. Söz gelimi, işime geleni duyup, işime gelmeyeni duymuyorum :) Uyurken sağ kulağımın üzerine yattığımda dünya ile ilişkim kesiliyor. Etraftaki sesler daha az rahatsız ediyor. Sonuçta, duyman gerekeni duyduğun sürece hiç fena bir durum değil...

    YanıtlaSil
  14. ben de bazen kendime soruyorum neden işitme kayıplı değilim diye :)) eşimin ailesinde işitme kayıplı çok doğuştan kayıplılıar aksine şanlı ..bana göre tabiki..

    YanıtlaSil
  15. ♥ Craft Woman ♥ cim,doğru dedin ama :)

    Handem,yazı başlığı sanırım ilk başta ürküttü,okuyup beni anladığınız için tşkler.Hayat herşeye rağmen değil,GERÇEKTEN çok güzel...

    Sevgili Sabahnur,hepimizde var bu mücadele ruhu.Güzel bir hayatı bırakmak,kaçırmak neden?değil mi..sevgiler,çiçekler benden size..

    nunucum,hayat hiçbir zaman mükemmel gitmek zorunda değil,gitmediğinde bir anlamı olmalı ya da kendimize dönüp bir bakmalıyız di mi.yorumun çok anlamlı nunucum,çok tşkler.

    kıymetcim,öyle gerçekten.ne kadar espirili,ne kadar pozitifler değil mi? ( oğlumdan bahsediyorum ) :)

    Pırılcım,bakışım gerçek ama.küçüklüğümden beri hep mavi mavi baktım , o yüzden hep mutluyum sanırım.bu sayede sizleri tanıdım baksana,ne çok getirisi var kaybımın.kucak dolusu sevgiler pırılcım...

    GeCecim,avantajları say say bitmiyor valla.işitme kaybım sayesinde bu blogu açmış olmam hayatın bana verdiği en büyük hediyelerden.öyle güzel arkadaşlarım oldu ki...

    Başak,umarım yardımı dokunacak konular vardır bu blogda.takıldığın yerleri sorabilirsin...

    YanıtlaSil
  16. KelebekGibi,amin hepimize inşallah.bu sınavlar,imtihanlar ne çok olgunlaştırıyor bizleri.sevgiler,

    zero,ne güzel bir ifade bu,çook tşkler.

    nane şekericim,her kaybın bir nedeni var,bazen hata bizde olabiliyor.hep pozitif kalabilmemiz ise sadece kendimiz adına iyi oluyor.biz mutluysak herkes mutlu...kucak dolusu sevgiler nl ye..

    YanıtlaSil
  17. zerrincim,sizler de harikasınız.esra için yaptığınız çaba bile ne güzel.yüreği güzel insanları tanımak kısmet oldu ya bana,gözüm arkada gitmem artık.benden de sımsıcak sevgiler.

    Meyvelitepe,sizi burada görmek ne güzel.işitme kaybınız sonradan mı ortaya çıktı,yani ciddi bir kayptan bahsetmişsiniz,cihaz ile daha rahat etmez misiniz?benim erkek kardeşim cic lerden aldı ama alışamadı kullanmıyor şimdi.alışınca gerek duymuyor insan.gereksiz o kadar çok ses var ki,duymadığımıza nerdeyse hergün şükrediyorum.kucak dolusu sevgiler,meltemler meyvelitepeye...

    annekazcım,alemsin :) yaşlandığında çıkarsa sende o zaman bakarsın tadına :) sevgiler,

    YanıtlaSil
  18. Delfinai çok teşekkürler.

    13-14 yaşımdayken çok şiddetli orta kulak iltihabı olmuştum. Tedavide geç kaldık. Kulak zarında kalıcı hasar oluşmuş sanırım. Davulun gergin olmaması gibi. O dönem doktorlar bir şey yapamayacaklarını söylediler. Seneler sonra doktora gittiğimde işitme kaybı testi yaptırdı. Bunun da üzerinden epey zaman geçti, şimdi hatırlamıyorum yüzde kaç idi. Ancak sol kulak duymuyor gibi bir şey. Bu gibi durumlarda işitme cihazı kullanılır mı bilmiyorum, doktor da bir şey söylememişti :)

    YanıtlaSil
  19. Önemli olan her sesi duyabilmek değil, kendi sesini duyabilmek.
    Evet bu bir nimet, eğer kişi nimet olduğunu fark edebiliyorsa...
    İçimdeki bir ben, bu duruma tutkuyla özlem duyuyor.

    Sevgiler,

    (Renkli Tasarımlar)

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Delfina

    Tüm yazdıklarına katılıyorum. Kendim engelli değilim, ama en küçük oğlum engelli. Onun sayesinde ben de hayatta göremediğim şeyleri görmeye başladım. Mesela insanların yürüme olayı bile ne kadar komplike bir olaymış meğer. Oğlum 11 yaşını dolduracak hala yürüyemiyor. Belkide hiç yürüyemeyecek. Yürüyebilmek aslında bir mucizeymiş.

    Bazen çarşıya gittiğimde bir yere oturur ve gözlerimi kapatırım. Bu sayede duyduğum seslere konsantre olur ve normalde algılamadığım olayların seslerini işitirim. Sonra da kulaklığımı takar ve müziğin sesini son ses açarım. İştmeyince görmeye konsantre olur ve aslında ne çok şeyi görmediğimizi fark ederim.

    Kucak dolusu sevgiler....

    YanıtlaSil
  21. Blogunuzu yeni farkettim. Çok keyifli ve güzel anlatımlarla dolu. Hala bakmaya devam ediyorum.

    Allah azminizi, sabrınızı ve şükrünüzü daim eylesin.

    Kolaylıklar

    YanıtlaSil
  22. Seni tanımıyorum ama seviyorum.
    Hayata bakışın, güçlü duruşun ne kadar güzel.
    İyi ki yazılarımız vesilesiyle karşılaştık bu platformda.
    İyi ki okuyorum yazdıklarını.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Bir Dokunuşla Ruhsal Sessizlik...
    Bu Kadar Güzel Birşey yok, Bu Kadar İiyi Anlayabileceğim Yazı yok...
    Teşekkürler delfina!

    YanıtlaSil
  24. hediyesini alabilmenize sevindim :)

    YanıtlaSil
  25. sizi çok iyi anlıyorum.. işitme engelli akrabalarım ve kas hastası bir kızım var..

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10