9.10.2008

Ani İşitme Kaybı ( 1. Kısım )

Üst Not; Sürükleyici ve anlaşılır yazılarıyla,bilmediğimiz ve anlamadığımız konularda bizleri aydınlatan,aynı soruyu binlerce kez sormamıza ses çıkarmayan her seferinde hepsini sabırla yanıtlayan ve bu şahane yazıyı yazan Sevgili Wise'e çokk ama çok teşekkür ediyorum.

Zaman ayırıp okumanız,ilerde yaşanabilecek muhtemel durumlarda bilgi sahibi olmanıza yardımcı olacaktır.

***********************

Bir insanın bir sabah uyandığında hiçbir şey duyamadığını farketmesi kadar şok edici bir durum herhalde azdır. Çoğu insan böyle bir şeyin neden kaynaklandığını dahi anlayamaz. Ani işitme kaybı denilen bu durumun nedenlerini ve tedavi yollarını merak ediyorsanız bu yazıyı okuyun.

Bilindiği üzere, iki tür işitme kaybı vardır.

Eğer işitme kaybı orta kulakta ortaya çıkarsa, buna kondüktif işitme kaybı deniyor.

Eğer işitme kaybı iç kulakta, işitme sinirlerinde veya beyinde ise, buna sensorinöral (sinirsel) işitme kaybı deniyor.

Ani işitme kaybını bu iki tür üzerinden ele almak istiyorum.

Ani Kondüktif İşitme Kaybı:

Ani kondüktif işitme kayıplarının teşhis ve tedavisi nispeten kolaydır.

En yaygın nedeni soğuk algınlığıdır. Bunun sonucunda orta kulakta sıvı birikimi/ enfeksiyon olur. Orta kulaktaki küçük kemikçikler sıvı içinde havada olduğu gibi serbest hareket edemeyeceği için işitmenizde azalma olur. Kulağınızda basınç veya tıkanmışlık hissi oluşur. Bu durum çoğunlukla aynı anda her iki kulağınızı da etkiler. Neyse ki bu sıvı bir kaç hafta içinde östaki borunuzdan dışarı çıkacağı için işitmeniz de normale dönecektir.

Bu tür işitme kaybı özellikle küçük çocuklarda çok rastlanan bir kayıp türü olup, çoğunlukla herhangi bir müdahale gerektirmez.

Daha ciddi bir şekli ise, kafaya sert bir darbe gelmesi veya bir patlama gibi ani bir yükses sese maruz kalma halidir ki bu durum orta kulaktaki küçük kemikçikleri yerinden oynatabilir veya kırılmasına yol açabilir.

Bu durumda derhal bir KBB uzmanına gidilmelidir. Doktorunuz cerrahi bir operasyonla zarar görmüş kemikçikleri onararak işitmenizin normale dönmesini sağlayacaktır.

Yazan;Wise

Not; Bir sonraki yazı, Ani Sensorinöral İşitme Kaybı hakkındadır...

Pin It!

15 yorum :

  1. çok anlaşılır ve ayrıntılı bilgiler..
    süpperdiiii..
    teşekkürler ..
    sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  2. Wise,konduktif işitme kaybı daha teselli edici olmalı ki,30 undan sonra yaşanan ani işitme kayıplarında,insanın psikolojisini toparlaması zor olur.Tabii bu dediğim,kayıp ileri derece ise geçerli yani.diğer yazılarını merakla bekliyoruz.

    Çok ama çok teşekkürler sevgili Wise...

    YanıtlaSil
  3. Bizi bu konuda o kadar net aydınlatıyorsun ki babama anlatıyorum bazen yazılarını.Bu arada mailleri sordun ya dün attım sorularımı sana gelmedi mi :(

    YanıtlaSil
  4. Bizi bu konuda o kadar net aydınlatıyorsun ki babama anlatıyorum bazen yazılarını.Bu arada mailleri sordun ya dün attım sorularımı sana gelmedi mi :(

    YanıtlaSil
  5. Sağ kulağımda müthiş bir ağrı ve basınç var günlerdir. İşitme zorluğu yaşıyorum. Baş dönmeleri ve mide bulantısı da işin bonusu!
    "Vertigo" teşhisi koydu KBB doktorum. Günlerdir semazenler gibi dönmekteyim fakat bunu yalnızca ben biliyorum. Bir hareket illizyonu yaşıyorum ne yazık ki. Öldürmeyen ama süründüren bir durum.
    İç kulağımda olup bitenler beni fırıldak gibi döndürmekteymiş öyle söyledi doktor.
    Bir miktar işitme kaybım da var.

    YanıtlaSil
  6. Çok aydınlatıcı bilgiler bunlar.Bloğunuzu çok beğendim.Daima takipçiniz olacağım.Favorilerime de ekliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. 10 yıl önce kulağımdaki bi gürültü Için gitmiş KBB uzmanına ozaman ben kirlilik diye düşünmüştüm AMA uzmanın söylediği ozaman tedavi olmam gerektiği ve olmaz isem yavaş yavaş duymamın gideceğiydi.Geçen yaz aynı şikayetten gittim başka bir uzmana test yapıldı falan çocuklluğumda kulak sorunu olması lazım dendi AMA hiç olmadı bende sonra kortizon vuruldu ve duymaya başladım.Ama adı konmadı bir türlü ve sürekli kortizon vurulmam gerektiği söylendi.Buda beni korkuttu tabi.Acaba dedim bu konu DA bir duyumunuz var mı?merak ettim.Birden duymamak kötü olur çünkü

    YanıtlaSil
  8. Tuğba Hn,

    Tam olarak derdinizi anlayamadım. şikayetiniz kulağında gürültü olması mı? nasıl bir gürültü bu? çınlama, tısss sesi, tik tak saat veya kalp atışı sesi, şelale sesi mi? eğer bu tür bir ses ise tinnitus olması muhtemel...
    ayrıca işitme kaybı da var mı?
    bu konuları açığa kavuşturabilirsek daha sağlıklı bir cevap vermem mümkün olabilir..

    Wise,

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.İlk 10 sene önce olan ses resmen gemi sesiydi.Kulağımın içinde üsrekli ses vardı.Geçen sene olan ise sabah birden kalktığımda epey fazla bir gürültü sol kulağımda.Ve çok az duyuyorum.Biri konuştukça ses artıyor.Gürültü ile artıyor.Bu sen 1 gün süren ise yine kalktığımda çok az duyuyordum.Şöyle anlatayım arkamdan gelicek hiç birşeyin sesini duymuyordum.

    YanıtlaSil
  10. Tuğba hanım,

    Muhtemelen sizde "tinnitus" denilen, kulakta sebebi anlaşılamayan sesler duyma rahatsızlığı oluşmuş. Bunun neden ortaya çıktığı tam olarak bilinmemekte ve tam tedavisi de ne yazık ki mevcut değil. Çoğu kez işitme kaybı ile birlikte görülmekte. Ancak duyduğunuz rahatsızlığı azaltmak için kortizon tedavisi ve çeşitli ilaçlar ve geleneksel tıbbın dışındaki uygulamalar da önerilmekle birlikte bunların yararlılığı kanıtlanmış değil.

    Bu konuda detaylı bir yazıyı önümüzdeki hafta içinde yazacağım.

    İyi akşamlar...
    Wise

    YanıtlaSil
  11. Çok tşk ederim.Yazınızı merakla bekliyorum.En azından inşallah birden duymama sorunu yaşamıyacağımı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  12. canım paylasım ıcın tesekkur ederım . takıpteyım sevgıler..

    YanıtlaSil
  13. iyi günler arkadaşlar. benim yeni öğrenmiş olduğum bir rahatsızlığım var malesefki sinirsel tip işitme kaybım varmış bir kulağımda 40db diğer kulağımda 42db. ben şunu merak ediyorum acaba bu sorun ilerlermi,yani 20 yıl sonra bu oran ne kadar olur,ve acaba işitme cihazları ilerlemesini durdururmu,yardımlarınızı bekliyorum.çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. 2009 Aralık ayının son günlerinde ani işitme kaybı geçirdim.Dr.'nin söylediğine göre idiopatikmiş. Yani nedeni yokmuş. Nedeni olmayan birşey yüzünden bir kulağımı neredeyse kaybetmiş olma fikrine hala alışamadım. Bu halde geçirdiğim 4. ayı bitirmek üzereyim. Normal nasıl duyuluyordu unutmaya başladım. Gerçi çınlama haricinde bu da normal gelmeye başladı artık:) Sol kulağım ilk günlerde 105 desibel idi. İğnelerle onu 57'ye indirdiler. İğneleri kestiler 63'e çıktı. (Sağ kulağım normal gayet sağlıklı.) Dr.bu normal dedi ama acaba yükselmeye devam eder mi? Kontrol etmeye de artık gerek yok dediler. İlaç hiç işe yaramamıştı. İğne yaradı. Ama onu da bitirdiler. Bu kadar mı? Alternatif başka ne yapabilirim? İnternetten araştırdığıma göre oksijen tedavisi ve lazer gibi yöntemler var işe yarar mı? yarar ise önereceğiniz bir yer ya da biri var mı? Davranış, beslenme şekli farkettirir mi? Kendim en azından ne yapabilirim?yasemin_matin@hotmail.com

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10