25.03.2009

Kelebeğin şeffaflığında, hayatın kolaylığında...


34 yaşındayım...

Ve Türkiye'de yaşıyorum...

İnanmayacaksınız ama ben ilk kez Türk filmi izledim dün akşam.

Bu yaşıma kadar seyrettiğimi sandığım tüm Türk filmleri sadece görüntüymüş.Her 10 kelimeden 7 sini anlamadığım düşünülürse Türk Sinema Kültürümüzden ne kadar uzak olduğum kolaylıkla anlaşılabilir...

İlk kez, ilk kez yaa.

Bana göre öyle farklı bir duygu ki,2 gündür bambaşka bir boyuttayım.Bana ve oğluma bu mutluluğu yaşatan Selçuk,felis NoRToN, NetSpider, Alpagu'a ne söyleyeceğimi bilemiyorum.Değerli vaktinizi ayırıp böyle güzel işlere imza atmışsınız.Belki de büyük bir oluşuma ön ayak olan sizlersiniz.Devlet ve büyük kuruluşlar sizden ilham alıp hızla eksiklerini kapatacaklardır eminim...Benden sizlere bir ömür boyu dua ve teşekkür...İyi ki varsınız.

En baştan anlatayım...

Türk filmlerini izleyemediğimizi sürekli vurguluyorum, en son geçen ay bu konuda bizlere yardımcı olmaya çalışan Divxplanet gönüllülerinden bahsetmiştim.Türk filmlerini işitme kayıplılar da izlesin diye altyazılısını sunmuşlardı.Adsl bağlantım sınırlı olduğundan o günden beri bir türlü film indirip izleyememiştim.Geçtiğimiz hafta sınırsız adsl'ye geçip, en merak ettiğim filmi indirmekle işe koyuldum.

2006 Nisan'ında oğlumla sinemaya gittik "Babam ve Oğlum" u izlemek için.İzledik izlemesine de ben çok pişman oldum gittiğime.Çünkü eli boş dönmüştüm,birşey anlayamamıştım...

2 gün önce gece 1'e kadar sürdü filmi indirmemiz, ertesi sabah erken kalkmam lazım ama heyecandan uyku aklıma gelmiyor.Altyazı ile filmi birleştirdik ve işte o an başka boyuta geçtim.İnanılmayacak kadar güzel bir olaydı bu, dünkü yazımı yazma sebebim buydu...

Dün akşam işten koşa koşa eve geldim, oğlum da bekledi beni, birlikte izleyelim diye.Mutfağa bile girmeden kurulduk filmin başına ve gözyaşları içinde izledik...Meğer filmde neler varmış neler,meğer film ne güzelmiş,meğer bizim sinemamız yabancı sinemalara benzemezmiş.

Çevirmenlerimiz tren rayı sesini, kapı kapanma sesini bile not düşmüşler.Ne kadar ince düşüncelisiniz arkadaşlar...

Çok mutluyum,hiç olmazsa gördüm ya,izledim ya,artık gözüm arkada kalmaz...Bu mutluluğu tüm işitme kayıplıların yaşaması için var gücümle uğraşacağım.Üzülmeyin,ümitvar olun,bu ülkede elbette güzel şeyler de olacak...

Bana mail atan ilk 3 işitme kayıplı arkadaşıma atyazılı filmin dvd'sini göndereceğim.Eğer yakınınız varsa,hediye etmek isterseniz de olur.Bu hem "Faili Meçhul Kıyak" olur hem de Divxplanet hediyesi olur...

Nice güzel duyguları sizlerle paylaşacağım günlere...
İyi ki varsınız...
Pin It!

37 yorum :

  1. O kadar duygulandım ki anlatamam. Sana ve sevgili oğluna bu duyguyu tattıranlar sağolsun canım benim.

    YanıtlaSil
  2. Çok ama çok duygulandım, demiştim ya; yürekten destekliyorum ne zaman ihtiyaç olursa... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Sonunda izlemişsiniz çok sevindim. :)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel anlatmışsınız :) hislerinizi...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir his. Çok duygulandım Delfina. Mutlu olmana da çok sevindim. Nice filmlere..

    YanıtlaSil
  6. delfinacım ne güzel anlatmışsın. divxplanet ekibinin vakit ayırıp bu çalışmaları yapmasını da çok takdir ettim.

    aynı durum mp3 kitaplar için de geçerli. benim de bazı arkadaşlarım görme kayıplılar için kitap okuyup kaydediyorlar. gerçekten çok ince davranışlar bunlar..

    nice seyirlere.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Canım benim çok sevindim inan.Bizim filmlerimiz başka.O duyguyu sizlerin de yaşaması çok güzel.Sevgiler.....

    YanıtlaSil
  8. :) sessizlerin sesi olmanı seviyorum, hatta bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  9. delfinam, ben de her zaman hazırım biliyorsun..

    Sen burada öyle önemli bir şey yapıyorsun ki bambaşka bir dünyayı bize anlatıyorsun. Başka bir kapı aralıyorsun. Bir sürü şey kazandırıyorsun bize. En fazlada empati yeteneğim var diye düşünenlere alın diyorsun. Varmıymışş.. Grömediğimiz birşeyler hakkında pek bilgisizmişiz, kafa yormadığımız konular hakkında ve acı olan kafada yormuyor insan çevresinde olmayınca..

    Çok önemli bir sessin bu açıdan.. Sana da bu konuyla ilgili hassas davranan diğer dostlara da teşekkürler.

    sıcacık sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Canımmmmmmm nasıl sevindim anlatamam dün mutluluğunun sebebini
    anlayamamıştım.Ama şimdi mutluluğu
    na ortak oldum kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. gözlerim dolarak okudum yazdıklarını. okumak yanlış olur aslında hissettim...ve çok ama çok sevindim :))

    YanıtlaSil
  12. :)
    Hislerinizi okumak ne kadar güzel..
    Çok duygusal..
    iyiki varsınız..

    YanıtlaSil
  13. Delfina çok duygulandım okurken,iyiki bazı şeylere ön ayak olmuşsun.Bir çok kişiye ışık oldun ,seni ve bu çeviriyi yapanları tebrik ediyorum...

    Sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  14. belki 1-2 saat belki o kadardan da az bir emek.. bır ınsanı mutlu etmek bu kadar zaman dılımıyken neden bu dusuncesızlıkler.. sızın adınıza cooooooook sevındım.. ınsallah bu duyarlılık, ınsanlık hep devam eder..

    YanıtlaSil
  15. Delfina, yazını büyük bir mutluluk ve sevinçle okudum. Ne kadar güzel bir haber bu:)
    Dilerim senden hep böylesine içimi çoşkuyla dolduran, umut verici haberler alırız.
    Sizlere yardımcı olan "Selçuk,felis NoRToN, NetSpider, Alpagu'a" benden de çooookkkk teşekkürler, sevgiler, saygılar...

    YanıtlaSil
  16. Canımsın sen benim ama yaaa... Çok duygulandım, öyle içten yazmışsın ki içimden bir şeyler kopup gitti... Alt yazıları hazırlayan arkadaşlara helal olsun...

    YanıtlaSil
  17. Delfina, çok sevindim bu habere. emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. film seçiminde çok güzel üstelik.
    valla bir de mahçup olduk,senin projeni duyurmak için not almıştık ama arada unuttuk. çok mu geç kaldık delfina'cığım duyuru için

    YanıtlaSil
  18. delfinam, sana nasıl ulaşabilirim? Email attım ama .. Bana bi pişşt desen ..

    YanıtlaSil
  19. merhabalar.zerrin sayseinde farkına vardım.inan şimdiye kadar seni tanımadığıma çok ama çok üzüldüm.duygularını öyle iyi anlıyorum ki...trabzondan sana ve oğluna sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  20. merhabalar.zerrin sayseinde farkına vardım.inan şimdiye kadar seni tanımadığıma çok ama çok üzüldüm.duygularını öyle iyi anlıyorum ki...trabzondan sana ve oğluna sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  21. zerrinin dediği gibi belki birçoğumuzun bilmediği şeyleri anlamamızı sağladın çok sevindim bende senin ve oğlun adına

    hababam sınıflarını da seyret dur bende bie el atyım bu işe bakalım ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  22. delfina, zerrin Hanım sayesinde tanıdım sizi. İyi ki tanıdım. Kayboldum sayfalarda..

    Ben de varım. Birşeyler yapalım.. Zerrin hanım'a email attım.

    Mine Akgün

    YanıtlaSil
  23. merhaba, sizi bu kadar geç farketmek sanırım benim hatam, bazı şeyler gözümüze sokulmadıkça farkedemiyoruz. Sevgili Zerrin'e çok teşekkür ederim senden haberdar ettiği için. Divx planette bende çeviri yapıyorum ve türkçe filmlere hiç yapmadım, aklıma gelmedi. Buradan izlemek istediğin Türk filmlerinin isimleri yollarsan bu konuda yardımcı olmak isterim. Arkadaşlarımı da bu konudan haberdar edicem. Sessizlerin sesi olarak seni çook tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  24. Ne güzel:)) ne güzel insanlar..Aslında çoookkktan beri olması gereken bir olaya ne kadar seviniyoruz değil mi? Neden bizim ülkemizde bazı şeyler, bazı özel insanların iyilik duygularıyla yapılıyor? Neden asıl yapması gerekenler uyuyor? Çok sevindim Delfinacığım, sebep olanları kutluyorum..Sevgilerimle Zehr@

    YanıtlaSil
  25. NE KADRA MUTLU OLDUM SENİN ADINA .MUTLU OLMAN BİZLERİDE MUTLU ETTİ DAİM OLMASINI DİLERİM SEVGİLER

    YanıtlaSil
  26. Cok guzel, demek artik bizde de boyle ovulesi calismalar oluyor. Cok sevindirici. Sizin adiniza da cok cok mutlu oldum. Keyfini cikarin:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Hem duygulandım,hem mutlu oldum,hemde senin adına çok sevindim Delfina'cığım. Bu çalışmalarda öncülük ediyorsun. Tebrik ederim canım. Yardımcı olan herkese benden de kocaman teşekkürler...

    Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Delfinam bu cok guzel bir haber, cok mutlu oldum :)) Nasil ama bizim Turk filmleri hic bir seye benzemiyor degil mi :)) Kocaman opuyorum seni Delfinam :))

    YanıtlaSil
  30. İsmimle yazayım bir de :P

    Sonunda izlemiş olmanıza çok sevindim. Merak etmeyin daha bir sürü film var izlenecek. :)

    YanıtlaSil
  31. Delfina, bu film ile yüzünde oluşan gülümsemenin hiç eksilmemesini dilerim.

    Bu arada arkadaşlar sevinç içerisinde Issız Adam filminin Türkçe Altyazılı olarak piyasaya sunulacağını bildirmek isterim :

    http://www.hepsiburada.com/issiz-adam-dvd-cd/productDetails.aspx?categoryid=178179&productid=dvdvideo381

    YanıtlaSil
  32. gerçekten çok duygulandım ve çok sevindim.bir kere daha bazı şeyleri göremediğimi anladım.bu duyguları,göremediklerimizi bizlere hatırlattığın için teşekkür ederim Delfinacığım...
    sevgiler...
    turuncumutfak.blogcu.com

    YanıtlaSil
  33. Bazen yanlışlıkla bu tarz altyazıları indirdiğimde, tüh beee derdim, ama artık başkaları için ne kadar değerli olduğunu gördüm ve bu tarz çevirileri yapanlara bende buradan teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  34. DELFİNACIM,SENİN ADINA İNAN ÇOK SEVİNDİM UMARIM TÜRK FİLMLERİNİN BUĞULU GÜZELLİKLERİNİN TADINI DOYA DOYA ÇIKARIRSIN. AL YAZMALIM SELVİ BOYLUMU BEN HERALDE 50 KEZ FİLAN İZLEMİŞİMDİR BAKALIM SEN KAÇ KEZ İZLEYECEKSİN SEVGİLER

    YanıtlaSil
  35. bende çok sevindim ...gülen yüzün hiç solmasın..sevgiler..

    YanıtlaSil
  36. Canımsın sen benim ben ya.
    Senin ve oğlunun mutluluğunuz hiç bitmesin, yüzünüz hep gülsün.

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10