28.07.2009

Sor,olmazsa bir daha sor...

® photo by Kim


Pascal,benim ilk fransız arkadaşım.

Almanca ve İngilizce'yi etkin kullanabildiğim ortaokul yıllarımdı,Fransızca öğrenecebileceğim birini buldum diye çok seviniyordum.Sıcak mıcak demez,saatlerce elimizde Türkçe~Fransızca sözlükle anlaşmaya çalışırdık.Kelimeleri cümlelerle kullanmaya ve her kelimenin çıkarılışını sorardım.

"comment allez vous" =

delfina - koment alez vuz?
pascal - non, komant ale vu,
dire delfina, ale vu

delfina - komantalevu...


"oleyyy" nidalarında sevinirdim başardığımda...benim için en zoru "okunuşunu öğrenmek" kısmıydı.Ama bu konuda her zaman inatçı olmuşumdur.

Şimdi ise,yukarıdaki konuyu cebimize alıp başka bir konuyu dinliyoruz.

İşitme kayıplılarda mimik ve bedensel ifadeleri çözme yeteneği oldukça gelişmiştir.Bazen sesi duymasak bile karşımızdakinin mimiği ile ne demek istediğini anlayabiliriz.Ama gelin görün ki,bu her zaman mümkün olmayabiliyor.

Özellikle kalabalık ortamlarda veya yeni tanıştığımız birilerine karşı çekimser olabiliriz.Anlamadığımız cümlenin tekrarını istemek gücümüze gidiyor olabilir.Oysa bu aşılamayacak bir sorun değil sevgili işitme kayıplı arkadaşlarım.

Kendinizi turist yerine koymanızı önereceğim şimdi.Hani yukarıda demiştim ya,Pascal'a sorardım okunuşunu öğrenene dek diye.Şimdi de arkadaşımızın dediğini anlamayınca,o kelimeyi,o cümleyi "ne olarak" duyduysak onu söyleyeceğiz.

-cdyi getirebilir misin yarın delfinacım?
-silgiyi mi?
-hayır hayır cd
-euphoriccim dediğin kelimeye yakın birşey söyle yaa :)
-hani sana fahir atakoğlu cd si vermiştim ya,onu diyordum.
-ha tabii getiririm :)


Turistlerin yaptığı tekrarı biz yapacağız,çekinmeyeceğiz.

-marmaris dolmiiiş?
-no no, marmaris dolmuşu


Çünkü bizler farklıyız,kendimizi değerli ve önemli buluyoruz.Hem tekrar etmekten kim ölmüş ki,öyle değil mi?

Hadi bakalım,ne diyorduk? komantalevuu :)
Pin It!

6 yorum :

  1. Çok özür dilerim,bu konuda pek bilgim yok,bana anlatabilir misiniz?

    Nasıl güzel bir cümledir,egoların bir kenara atıldığı hem sizi hem karşısınız dakini gururlandıran nezaketin ve pozitifliğin içinde barındığı bilgi alma durumu.

    Keşke kafamızın içinde ki her soruyu çekinmeden,utanmadan sorabilisek ve bıkmadan usanmadan cevaplar verebilsek.

    Sevgiler,çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  2. ben herşeyi soranlardanım delfinam..
    ne olduğu önmli değil..
    öğrenene kadar sorarımmmmm :))))
    sevgiler güzelciğimm...
    kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  3. aslında hayatta aşılamayacak hiçbir zorluk olduğunu düşünmüyorum. zorlukları insanlar kendi elleriyle üretirler. sonra da işin içinden çıkamazlar. en kötüsü de kendi elleriyle meydana getirdikleri bu zorlukların sorumluları olarak da fiziksel bazı yetersizliklerimiz olan bizlerin üzerine atarlar:
    - hımmm ama sen yürüyemiyorsun!
    - ama sen duyamıyorsun!
    - nasıl yapacaksın sen göremiyorsun ki... v.s, v.s, vs.
    oysaki biz herkesten daha iyi koşar, daha iyi duyar, daha iyi görürüz...
    çok uzun oldu Delfina cım ama biraz açmak istedim. sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ca va delfina?
    Voila je trouve tu es tres bien ;)

    Ben sana daha cok daha cok fransizca ögretebilirim - cünkü fransizca biliyorum - hem almancada biliyorum - hatta 4 dil biliyorum - birde kücük dilim var - ama o ayri birsey :)

    YanıtlaSil
  5. DELFINACIM HOLLANDAYA GELDIM GELELI TELEFONA YANIT VERMEKTEN KORKAR OLMUSTUM.
    AMAN ALLAHIM O NASIL SIVEDIR KONUSMADIR :) ADAM BEN VAN DER /.... BIRSEY DER BEN CATLARIM SONUNDA SPELL LTF ... NOTLARIM ALDIGIM MESAJLAR ABUK SABUK HALA BAZEN ON KERE SORUYORUM KARSIMDAKI BAY OLUYOR .. NE YAPIIM KARDESIM ANLIYAMIYORUM NE DEDIGINIZI .. KIZDIRMAYIN BAKIN BENI CAKMA HOLLANDACAMI KONUSURUM :)
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  6. :) Komik ve akıllı kadın! Ben zaten r özürlüyüm bırak diğer dilleri söylediklerimi bile 2.kez altını çizerek söylüyorum. doktor röno pari diyor noktayı koyuyorum :)

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10