25.02.2009

Karanlık yollarda bir başına...




Gecenin zifiri karanlığıydı...

Ürkütücü,huzursuz edici bir gece başlamıştı...

Evin reisi uykusuna tam dalmak üzereydi ki , birden kan~ter içinde yatağından fırladı;

“Eyvah!” dedi,

“musluğu kapatmayı unuttum.”

Hemen, ne giydiğini bilmeden acele giyindi,karısını ve çocuklarını uyandırmamak için sessizce çıktı evden...

Bağa giden köy yollarında, ne ışık vardı ne asfalt...Taş yoldan gündüz bile zor gidilirken gece nasıl gidecekti? Hem de o karanlıkta...

Onun aklında gereksiz sorular yoktu işte, bir an önce bahçesine varıp musluğu kapatmalıydı.Yoksa alın teri dökerek diktiği sebzeleri heba olacaktı,yok olacaktı...

Eğer 2-3 saat daha gecikseymiş, korktuğu başına gelecekti.Tam vaktinde yetişti,suyu kapattı ve kendini zeytin ağacının altına attı.Soluk soluğa gelmişti,oturdu dinlendi...

Şükretti ağlaya ağlaya Allah’a, hatırlattığı ve yardım ettiği için...

Zaten o her an, her dakika ve her haliyle şükreden bir insandı.

Çünkü o, babamın en yakın arkadaşı,canı ciğeri gibi sevdiği Mehmet amcamdı...

20’li yaşların başında semtin en yakışıklısı,en çalışkanıydı.Terziydi fakat ilerleyen yıllarda birden gözlerini kaybetmiş ve kör olmuştu...

O bir şükür,sabır ve azim örneğiydi hepimize....
Pin It!

10 yorum :

  1. Delfinacığım ne güzel bir hikaye ib
    ret dolu paylaştığın için teşekkürler sımsıcak sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Bugünün çocuklarına sıklıkla anlatılması geren bir azim hikayesi bence... Saol Delfina'cım paylaştığın için...

    YanıtlaSil
  3. Bu bir hikayemi yoksa gerçekden sizin mehmet amcanız mı merak ettim.Öylesine güzel yazmışsınız ki.Bu güzel yazım ve paylaşım için bende teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Cok duygulandim Delfinam, Methmet amcan bu dunya da esi zor bulunur bir azmin ornegi :) ve inaniyorum ki her gucluge ragmen mutlu bir insan kendisi :)

    YanıtlaSil
  5. Deryacım,sevgiler benden de sana...

    Ayçacım,üstelik bugünün çocukları çok merhametli,çok duygusal.Tek sorun; ebeveynlerin yeterince ilgilenmemesi.Hırçınlıkları ordan...

    PrimaRima;hikaye değil, o benim mehmet amcam.hayatı öyle hikayelerle dolu ki,hangi birini anlatsam..mesela yem sanayiden emekli oldu kendisi,köyden minibüsle gider gelirdi ilçeye. yolun kıyısında iner,o trfikte karşıya geçmek için tüm duyularını kullanırdı.ama benim aklım hala almaz,nasıl bir azimdir bu...sevgiler,çiçekler sana...

    moonishim, doğru bildin bak...o kadar mutlu bir insan ki,ya bu adam kör olduğuna seviniyor der insan. şimdi ne yapıyor diye sorarsan, körler için kabartmalı harfle kuran-ı kerim'i hazırlıyor...düşün yani..

    boş arsa,çok tşkler...

    YanıtlaSil
  6. gercekten cok gzl bır hıkaye..şu hıkayeyı yazarken kı zamn aralığını goren bırı olarak
    şaşkınlığımı dıle getrmek ıstedım

    nasıl yapıyrsn anlamıyrm 2ara da 1 derede
    ve sonuç çok gzl oluyr
    tebrık edıyrm
    ve maaaaşşşaaahh dıyrm
    demezsem kızarsın bılıyrm
    sevgıler
    çubukkraker

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim yorumuma cevap yazdığın ve bilgilendirdiğin için.Mehmet amcan güzelliklere layık bir adammış ne mutlu sanaki böyle birini tanıyorsun.

    YanıtlaSil
  8. sevgili arzum benim için birşeyler ve övgüler yazmışsın ama ben o kadr övgüye layıkmıyım? senin güzel kalbinde beni yaşatabilmen işte o sevgi bni mutlu ediyor. senin kalbinde varolabilmek bni sevindiriyor benimde kalbimde herzamn yerin apayrı duruyor. benim için bu yazıyı yazdığını duyduğum zamn çok sevindim tşkkür ederim sana bni çok mutlu ettin. yaşamın boyunca en güzelliklere ve mutluluklara layık bir cici kızsın ve mutlu, sağlıklı bir yaşam sürdürmen dileğimle... MEHMET AMCAN :D

    YanıtlaSil
  9. Çubukkrakerim, soyadımın hakkını veriyorum galiba :)) maşallah lara devammm :))

    PrimaRima, eskisi gibi yorumlara cevap yazamıyorum,yoğunum çoook desem kızar mısın? Mehmet amca da yorum yazdı bak,nasıl mutlu oldummm....

    Mehmet amcacım, seni anlatmaya kelimeler yetmez ki...babamlar almanya'dayken beni hep arar sorar bi ihtiyacım var mı diye yoklardın. şimdiki zamanda eş-dost değil, yavruların babası bile arayıp sormuyor mehmet amcacım...sen öyle bir babasın ki,2 evlilikten olan çocuklarını aynı çatı altında ve öz kardeş gibi yetiştirdin...ellerinden hasretle öpüyorum mehmet amcacım...

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10