20.06.2010

Babamdan öğrendiğim...



Baba deyince aklıma , sadece kendi babam geliyor...
Oysa etrafa baktığımda ne çok "baba" var.Kardeşim de baba mesela,en yakın arkadaşımın eşi de.

Ama işte biz 4 kardeş, "baba" merhameti,sevgisi ve şefkati ile yoğurulduğumuz için sadece kendi babamı anımsıyorum.

36 yaşındayım,ne zaman gitsek kendi topraklarımıza,kahvaltıda zeytinlerimizin çekirdeklerini çıkaran,yumurtamızın kabuklarını soyan,gece uyumayıp üstümüzü örten,merhamet yığını biri var başımızda.

Sanırım onun en çok duygusal oluşu etkiliyor beni.Hislerimi,düşüncelerimi süzgeç olmadan yüreğinde hissettiği için onun varlığından güç alıyorum.


Yüzlerce mektupların arasında kaybolduğum günlerin birinde,anladım ki insanı ayakta tutan,hayata bağlayan şey; sevmek ve sevildiğini bilmekmiş.

Gözümü kapattığımda,aklıma gelen her karede,mutlu çocukluğumu,sevgi dolu yemek sofralarımızı,fotoğra çekilirken babamın saçlarımızı hep tarayışı,hiç olumsuz kelime kullanmadan ömrümüzü sürdürüşümüzü görüyorum.Hani hep deseydi,"para yok,sizinle ilgilenecek vaktim yok,şu azıcık zamanı da kendime ayırayım cümleleri sıralayan babalardan olsaydı ne çok icimiz acırdı şimdi...



O yüzden,biz insanlığı,sevgi dolu yaşamayı,her şartta mutlu olabilmeyi hem annemden hem babamdan gördük.

Allah'a içten yakarışlarımda,"ömürleri uzun upuzun olsun,torunlarının torunlarını görsünler sağlıcakla " cümleleri var hep.


Babalar günün kutlu olsun canım babam,euphoricle , hürmet ve özlemle öpüyoruz seni...
İyi ki bizim babamız,iyi ki bizim idolümüzsün...
Pin It!

11 yorum :

  1. ah cannnnım benim.
    selam ola bizdende.....

    YanıtlaSil
  2. Uzun zamandır ara vermiştin, güzel ve anlamlı bir günde geri geldin delfina..hoşgeldin sefalar getirdin..Yazılarını sürekli takip etsemde neden bilmiyorum son zamanlarda yorum yazmak konusunda tembellik yaptım..Bugünkü yazına kayıtsız kalamadım..Çok eksiği vardı..Babanın sizin için ne kadar mükemmel olduğunu yazarken o mektupların nasıl geldiğini neler yazdığını es geçerek büyük bir hata yapmışsın..:))Sevmek ve sevilmekten bahsederken cümle alem duysun otuzaltı yaşındaki bu tatlı bayana babası nasıl seslenirmiş ve Muğla'nın küçük bir köyündeki bir adam onca eğitim görmüş mürekkep yalamış insanlara karşılık sevgisini, babalığını nasıl hissettirirmiş bilsinler istedim..Tevfik amca sıklıkla kızına gelmeye çalışır ,gelemediğinde ise mutlaka kısa aralıklarla kızına koli gönderir....Kolide her zaman bahçedeki çiçeklerden bir buket vardır..Bir sürü el yapımı yiyecek mutlaka bir mektup ve arkadaşlarıyla da paylaşması için bahçe meyvesi yada lokum vs..Ama mutlaka hem kızına hemde arkadaşlarına ikramlık bişi..mektupları ağlatır..Aslında ağlatmak üzere yazılmamıştır ama öyle içten cümlelerle sevilmek dinleyeni bile duygulandırmaya yeter...Benimde çok ilgili ve sevgi dolu bir ailem olmasına rağmen bu ritüel beni hep kıskandırmıştır..Bu durumda telafi etmek için Tevfik amcayı aramam gerekecek:)))

    Tevfik amcanın ve babamın başta olmak üzere tüm babaların babalar gününü kutluyor sevgilerimi gönderiyorum..Tabi onbir şehit cenazesenin olduğu böyle birgünde içim kan ağlayarak..:((

    Bahar

    YanıtlaSil
  3. yine ben..atlamışım hemen yazmak istedim.."kır çiçeklerinden güzel kızım" ,"yayla bülbülüm" die seslenen biri babanız dışında kim söylerse abartılı gelmez mi?şımartılmak için söylenmiş bir söz insanın gönlüne hoş gitsede bir baba samimiyeti ve içtenliğiyle gelince benim bile gönül telimi titreterek ağlatmaya yetiyor..ve söz yine dönüp dolaşıp aynı yere geliyor..sevmek ve sevilmek...İnsanın en çok ihtiyaç duyduğu şey..Maslow yaşasaydı sanırım ihtiyaçlar hiyerarşisini tekrar düzenleme ihtiyacı hissederdi:)))...sevmek sevilmek sevmek sevilmek...:)))Bahar..

    YanıtlaSil
  4. canım sağlıkla daha uzun yıllar sizleri kucaklaması dileğiyle sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Babacığınla sağlıklı, uzun yıllar dilerim Delfina.

    YanıtlaSil
  6. Canım Delfina'cığım,
    Ne büyük bir şans! Benim babam da öyleydi ama biz onu o kadar erken kaybettik ki anılarım bile silikleşti. Dilerim baban daha nice yıl yumurtanızı soyar, saçlarınızı okşar. İnsanın sırtını hesapsızca dayayabileceği bir büyüğünün olması ne büyük bir nimet!

    YanıtlaSil
  7. Delfinacigim...ne kiymetlidir o mektuplar degilmi...benim de annem bazen kücücük bir not ve yaninda bir tarif yazip gönderiverir mektupla. Nasil saklayacagimi bilemem...allah onlara uzun ve saglikli bir ömür versin...sevgiyle

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Delfina, siteme yorum yazdigin ve sorulara cevab verdigin icin cok tesekkur ederim. Bende bu vesile ile senin sitenle tanismis ve guzel yazilarini okuyabilme imkanina sahip oldum. Babalar gununuz gecde olsa kutlu olsun.

    Sitemde birde soru eklemissin, Dominos da kullanilan pizza baharati icin bende bir tarif var umarim begenirsin, buyuk ihtimalle ayni baharatdan bahsediyor olmalisin. Ayrica sitede de yazicam fakat Cumaya kadar sana lazim olabilir diye dusundum ;)

    1 kutu domates salcasi (170grm)
    1 dolu cay kasigi kekik
    1 dolu cay kasigi sarimsak tozu
    1 dolu cay kasigi kirmizi toz biber tatli olan
    1/2 cay kasigi karabiber
    1 dolu cay kasigi kuru fesleyen
    kullandigin konserve kutusu ile iki su
    hepsini kek cirpma teli ile karistir pizza icin gerktiginde kullanabilirsin.

    Selamlar..

    YanıtlaSil
  9. Delfinacım babacığının ellerinden öperim..

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel ne anlamlı bir baba yazısı olmuş.Babana selamlar...

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10