4.02.2008

Kurslardan kurs beğen...


Kurslar, eskiden bu kadar moda mıydı hatırlamıyorum.Yoğun iş hayatı ile boğuşurken,kaçırdığımız düzinelerce fırsatlardan biri miydi kurslar?

Şimdi ne ararsak var;ebru,hat,grafikerlik,muhasebe yardımcılığı,ahşap boyama,cam işlemeciliği,takı tasarımı,osmanlı mutfaği gibi...Son yıllarda özellikle İstanbul Belediyesi'nin açtığı İsmek ve Kocaeli Belediyesi'nin açtığı Ko-mek büyük ilgi görüyor.Bunca çeşitli kurslar ile insanların hobi yeteneği gelişiyor,bilgi dağarcığı ilerliyor...

2 yıldır web tasarım kursuna gitmek istiyordum,ya saatleri uymadı ya fiyatı çok yüksekti derken web tasarım konusunda netten dersleri okuya okuya epey bilgi edindim...
Geçenlerde bir arkadaşım "İşitme kayıplılara yönelik kurs var mı İstanbul'da?" diye sordu...

Bu hiç aklıma gelmemişti,eğer bu tarzlar kurslar var ise katılsaydım,bahaneleri bir kenara atar , bir fırsatını bulur gider miydim?

Arkadaşım bunu sorduktan sonra,son iki aydır pastacılık konusundaki hevesim geldi aklıma.Normal bir pastacılık kursuna gitsem her söyleyeni anlamakta zorlanır,birçok şeyi eksik gedik öğrenirdim.Oysa web tasarım gibi bilgisayar destekli eğitimlerde o an anlaşılmasa bile msn'den hocaya sorulabilirdim... :))

Her işitme kayıplı gibi ben de kalabalıklarda zorlanıyorum.Özellikle herkes aynı anda soru sormaya başladığında,bir an önce ortamı terketmek istiyorum.Genelde bizim gibilerin ortamdaki en sessiz kişi olmasındaki en büyüt etkendir bu...
İstanbul veya diğer illerde işitme kayıplılar için düzenlenen kurs/eğitim konusunda duyum alan,bilgisi olan var mı?




Pin It!

2 yorum :

  1. Selam Delfina'cığım,

    O kurslar hep vardı aslında. Ama dediğin gibi bu kadar yaygın değildi.
    Ben 1990 yılında bilgisayar programcılığı,
    1998 yılında tiyatro,
    2000 yılında ebru,
    2002 yılında diksiyon,
    2003-2004 yıllarında bir çok pastacılık kursuna katıldım. Her biri de çok şey kattı bana. Herkese imkanları ölçüsünde ilgilendikleri alanlarda kurslara gitmelerini tavsiye ederim.

    İşitme engellilerle ilgili kurs var mı bilmiyorum ama belki duyurmak istersin diye, bugün Acun Ilıcalı'nın yapımcılığını yaptığı Var Mısın Yok Musun yarışma programında, kendilerinin sponsor olacağı ve İstanbul Kadıköy'de yapılacak İşitme Engelli Çocuklar için Anaokulu'ndan bahsetmek istedim. Türkiye'de bir ilk olacakmış.

    Bilgi almak isteyenler http://www.tiv.org.tr/
    sitesinden veya info@tiv.org.tr adresine başvurabilirlermiş.

    Görüşmek üzere.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ebru,

    Öğrenime verdiğin önem için kutlarım seni...Bilgisayar programcılığı 90 yılında da vardı demek..Hakikaten herşeyden habersiz nasıl yaşayabilmişim anlayamıyorum...

    Acun'un haberini senden duydum ve çok mutlu oldum.Engelilere verilen önemin arttığı bir ülkede yaşıyor olmak ne güzel.Umarım çok daha başarılı ve kayda değer işler yapılmaya devam eder.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10