26.12.2010

Şükür Dansı..


Dün , İstanbul'dan dönüşümüz tam akşam ezanı vaktine denk geldi.Çoban Mustafa Paşa Camii yanından geçiyorduk ve yine kuşların gösterisi başlamıştı.Çekildik bir kenara,başladık seyretmeye...


Onların bu gösterisinin altında yatan sebebi hep merak etmiştim.Cami'yi yaptıran Bosnalı Çoban Mustafa Paşa ile bir ilgisi var sanırdım.Taa ki bu kuşların gösterisinin sadece buraya ait değil,ülkenin birçok yerinde olduğunu öğrenene dek...

"Ankara Mogan Gölü'ndeki sazlıklardan, şehrin değişik bölgelerindeki çöplüklere beslenmek için gidiyor, gün batımına doğru yuvalarına dönüyorlar. Sazlıklara iniş yapmadan önce de kızıl ışık eşliğinde dans etmeye başlıyorlar. 

Amaçları, yol kenarlarında durup kendilerini izleyen insanoğluna görsel bir şov sunmak değil. Karınlarını doyurup birbirlerine kavuşmanın heyecanını yaşıyor, başlarını sokacak bir yuvaya sahip olmanın şükrünü eda ediyorlar aslında."


O ahenk ve uyum içinde süzülüşleri insanı hayrette bırakıyor her seferinde...Onların bu gösteri sebeplerini öğrendikten sonra,daha hüzünlü izliyorum artık onları...
Kuşlar bile böylesine güzel ifade ediyorlarsa şükürlerini,
                          bir gün bile unutmayıp yapıyorlarsa görevlerini.....

Kendime dönüp bir kez daha bakmalıyım....


© Fotoğraflar ve haber Ali Ünal / Zaman
Pin It!

15 yorum :

  1. sen ne güzel bişeysin
    sen nasıl bişeysin delfinam !!!
    :))))))
    canım hari- KA BUNLAR.......

    YanıtlaSil
  2. evet harikalar bayıldım :) bir arada oluşturdukları bu ahengi bizlerle paylaştığın için teşekkürler...şükretmek evet hiç aklımızdan çıkmaması gereken eylem :))
    sevgiler...size mail atmak istiyorum umarım bana yardımcı olabılırsınız ...

    YanıtlaSil
  3. Muhtesem fotograflar Delfinacigim...
    Biz insanoglu akilli geciniriz ama sükr etmeyi bile unutuyoruz...sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  4. Anne cafe- buraya yönlendirmese göremeyecektim bu şahaneliği ve bilmeyecektim bu işin sebebini.. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. beril'i doğurmanın üzerinden 2 saat geçmişti ki, hastane odasının penceresinden böylesine güzel bir olaya ben de şahit olmuştum. çok büyüleyici bir andı. kızıma kavuşmanın verdiği minnet duygusunun üzerine bir de böyle bir olaya tanık olmak mutluluğumu katlamıştı. teşekkürler paylaşımın için. (bilgen)

    YanıtlaSil
  6. cok duygulandim, nasil da biliyorlar nasil sukredeceklerini ve ne guzel eda ediyorlar bunu.. cok tesekkurler fotolar icin de!

    YanıtlaSil
  7. kelimeler kifayetsiz kalıyor.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel..Allah razı olsun..Heyecanla, hayranlıkla izlerim kuşların ahengini, gökyüzünde...sebebini bilmek, idrak sahibi olmak gerekiyordu..Allah eksikliği tamamladı.. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Nekadar hoş bir paylaşım olmuş..

    Hakkı ile şükür edebilenlerden olmak duası ile..

    selamlar...

    YanıtlaSil
  10. sözün bittiği yer... yüreğinize sağlık çok güzel bir paylaşım olmu...

    YanıtlaSil
  11. :O
    saka gibi.
    rüya gibi.
    gercekötesi gibi...
    bir başka bir şey gibi..

    YanıtlaSil
  12. opost baslıgınız dikaktimi cekti
    cok anlamlı

    sükürler olsun gercekten.

    hayranlıkla baktım fotolara
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. geç olsa da bu postu kaçırmadığıma çok memnunum

    YanıtlaSil
  14. büyüleyici. ne kadar az hatırlıyoruz Yaradanı kendimi suçlu hissettim...

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10