
2 haftadır görme engellilere ulaşıp onlardan bizi yönlendirmelerini istiyordum.Dün Kerim Bey'den bir mail geldi,sizlerle hemen paylaşmak istiyorum.
İkizi Selim ile Var mısın Yok musun'da yarışmışlardı biliyorsunuz.Kendilerine ait olan sitede oldukça geniş bilgiler var.
Kerim'in mailinden sonra, bloglarımızda yaptığımız seslendirmenin bir işe yaramayacağını anladım.Haliyle blogumuzdaki ses oynatıcı düğmesini bulmak onlar için zor olacaktır.
Seslendirme yapmak isteyenler, görme engellilerin ihtiyaç duydukları konular üzerinde çalışarak ve seslendirmelerini ilgili kurumlara ulaştırarak yardımcı olabilirler.
"Web sitelerinin görme engelli bilgisayar kullanıcıları tarafından okunabilmeleri için özellikle seslendirilmeleri zorunlu değil. Ekranı okuyabilen Türkçe sentezleyicili programlar zaten bu imkanı sağlıyor. Burada özen gösterilmesi gereken web sitesinin aşırı görsel ve görmeyenlerin erişimine uygun olmamasıdır. Bu konuda dikkat edilecek kurallar aşağıda vereceğimiz bağlantı ile temin edilebilir.
Bloglarda bazı metinlerin ses dosyası olarak eklenmesi insan sesi olması nedeniyle güzeldir. Sabah gazetesi de benzer bir çalışma yapmıştı ama orada insan
sesi değil mekanik bilgisayar sesi kullanılmıştı. Ancak bu yöntemle her şeye yetişmek mümkün değildir.
İlginize teşekkür ederiz.
Kerim Altınok
Körler Federasyonu Gözder Eğitim Delegesi"
WEB SİTELERİNİN GÖRMEYENLERİN KULLANIMINA UYGUN HALE GETİRİLMESİ İÇİN İZLENECEK İLKELER
1- Linklerde kullanılan gif, jpg gibi dosyaların alt-txt, hedef bölümleri açıklayıcı bilgi içermelidir veya kullanılan sayfa resim dosyasıysa bir text bölümünün de hazırlanması gerekmektedir.
2- Bir sayfaya link verilirken sadece bir ( devamı ----> )

