Görme Kayıplılar için Seslendirme etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Görme Kayıplılar için Seslendirme etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

5.06.2009

Görme engelliden haber var....


2 haftadır görme engellilere ulaşıp onlardan bizi yönlendirmelerini istiyordum.Dün Kerim Bey'den bir mail geldi,sizlerle hemen paylaşmak istiyorum.

İkizi Selim ile Var mısın Yok musun'da yarışmışlardı biliyorsunuz.Kendilerine ait olan sitede oldukça geniş bilgiler var.

Kerim'in mailinden sonra, bloglarımızda yaptığımız seslendirmenin bir işe yaramayacağını anladım.Haliyle blogumuzdaki ses oynatıcı düğmesini bulmak onlar için zor olacaktır.

Seslendirme yapmak isteyenler, görme engellilerin ihtiyaç duydukları konular üzerinde çalışarak ve seslendirmelerini ilgili kurumlara ulaştırarak yardımcı olabilirler.


"Web sitelerinin görme engelli bilgisayar kullanıcıları tarafından okunabilmeleri için özellikle seslendirilmeleri zorunlu değil. Ekranı okuyabilen Türkçe sentezleyicili programlar zaten bu imkanı sağlıyor. Burada özen gösterilmesi gereken web sitesinin aşırı görsel ve görmeyenlerin erişimine uygun olmamasıdır. Bu konuda dikkat edilecek kurallar aşağıda vereceğimiz bağlantı ile temin edilebilir.
Bloglarda bazı metinlerin ses dosyası olarak eklenmesi insan sesi olması nedeniyle güzeldir. Sabah gazetesi de benzer bir çalışma yapmıştı ama orada insan
sesi değil mekanik bilgisayar sesi kullanılmıştı. Ancak bu yöntemle her şeye yetişmek mümkün değildir.

İlginize teşekkür ederiz.
Kerim Altınok
Körler Federasyonu Gözder Eğitim Delegesi"


WEB SİTELERİNİN GÖRMEYENLERİN KULLANIMINA UYGUN HALE GETİRİLMESİ İÇİN İZLENECEK İLKELER

1- Linklerde kullanılan gif, jpg gibi dosyaların alt-txt, hedef bölümleri açıklayıcı bilgi içermelidir veya kullanılan sayfa resim dosyasıysa bir text bölümünün de hazırlanması gerekmektedir.

2- Bir sayfaya link verilirken sadece bir ( devamı ----> )
Pin It!

29.05.2009

Görme Engelliler için Nasıl Ses Kaydı Yapabilirim?



Herşeyden önce görme engellilere ulaşıp, ihtiyaçlarını belirlememiz gerekiyor.İnternette geçirdikleri zamanı etkili kılabilmek,aradıkları bilgide kaliteli içeriğe yönlenmelerini sağlamak istiyoruz.

Mesela,görme engelli bir arkadaşımız,yemek tarifi arıyor.Nasıl bulacak,tüm siteler görme engellilere göre tasarlanmadığı için erişimde zorluk yaşıyorlar mı?

Ne tür şeyler dinlemeyi tercih ederler,ödevleri,tezleri konusunda yardım isterler mi?Bloglarımıza eklediğimiz ses kaydı işe yarar türden mi?

Bunları araştırıp öğrenmemiz lazım öncelikle...

Görme Engelliler için ses kaydı nasıl yapılır ondan bahsetmek istiyorum soran arkadaşlarım için...Aşağıdaki anlatım uzunmuş gibi gelebilir,1 kere deneyince 5 dakikanızı aldığını göreceksiniz.Hepsini uygulaması oldukça basit.Takıldığınız yer olursa buradayım...

  1. Başlat->Programlar->Donatılar->Eğlence-Ses Kaydedicisi ni tıklayıp, açılan mini penceredeki "Record" düğmesine basarak mikrofonlu kulaklığımız ile ses kaydına başlıyoruz.
  2. Okumamız bitince Stop tuşuna basarak (*.wav) formatlı dosyamızı kaydediyoruz.
  3. Bu dosyayı mp3' çevirmek için Free WMA to MP3 Converter 1.16 'i indirip mp3 formatına çeviriyoruz.
  4. DivShare.com'a üye olup dosyamızı oraya yüklüyoruz ve embed kodunu alıyoruz.
  5. Aldığımız kodu, Yeni yazı ekle'den html'yi düzenle kısmına yapıştırıyoruz.
  6. Yazımızı sakladığımızda ses kaydımız görülecektir.
Pin It!

27.05.2009

Kim sesini duyurmak ister?


Güncel Not; Yüreği güzel bir insan,yazıyı seslendirip gönderdi.En kısa zamanda yayınlayacağım bu güzel sesi...Yine de birşeyler yapmak istiyorsanız,sizler de duyurun,sizler de okuyun.Görmeyenlerin,gören gözleri olun...

Şarkı yarışması duyurusu gibi oldu değil mi? Öyle olmasa da sesine güvenenlerin ilgisini çekeceği bir haberle karşınızdayım...

Görme kayıplılar için 5-6 yüreği güzel insan geçen haftadan beri çabalıyor.Bloglarımızda yazdığımız yazıları,şiirleri,öyküleri onların da dinleyebilmesi için sesli kayıt yapıp yayınlıyorlar.

Bunun için ne stüdyo ne de pahalı kayıt cihazları gerekiyor...Kulaklığınızdaki mikrofonu kullanarak seslendirebileceğiniz bir toplumsal çaba ile kaşı karşıyasınız.

Görme kayıplılar da okusun,onlar da dinlesin yazılarımızı.Analytics'de görüyorum,o kadar çok görme kayıplı uğruyor ki bloguma.

Sesim çok tizdir benim ses kayıtlarında.Videodan sesimi duyunca kapatırım hemen,o nedenle kendim seslendiremem...

Ben okurum,hem de seve seve okurum diyorsanız, "Karanlık yollarda bir başına... "yazımı, görme engelliler için seslendirip bana yollarsanız isminizle sizi meşhur edeceğim. :)

Engelleri kaldırmaya çalışanları tekrar kutluyorum.Kimler onlar?



Pin It!
Related Posts with Thumbnails
01 09 10