27.01.2008

Kaçmak...Ama nereye?


Küçücük çocukların doluştuğu parktan binbir çeşit ses yankılanıyordu caddelere,evlere,tüm şehre...

Çocuklar oyuncaklarını arkadaşlarıyla paylaşıyor,salıncaklarda birbirlerini sallıyorlar ve keyifli bir günün tadını çıkarıyorlardı...

Sonbahar da gelmişti.

Rengarenk yapraklar kaldırımlarda,
banklardaydı...

Sonbahar hüznü, henüz oynayan çocuklara bulaşmamıştı ama kum havuzunda kardeşini eğlendiren küçük kızın hüznünü tüm anneler hissetmişti.


Küçük kız,kardeşini anne edasıyla seviyor,şefkatle ilgileniyordu.Sık sık gülümseyip,öpücükler konduruyordu...

Ayrılık zamanı gelmişti,ertesi günü erken kalkıp uçağa yetişilmesi gerekiyordu.

İşte bu yüzden mutlu olamıyordu bir türlü...
İşte bu yüzden kardeşini sarıp sarmalıyordu sürekli...


Ahh o ayrılıklar...
tırnak etten ayrılıyordu yine...

Okulların açılmasına bir hafta kala kızın tüm hazırlıkları yapılmış,anne, kızını kapıdan uğurlamıştı.

"Annecim,anneciiimm..Sen de gel n'olur.Sensiz gidemem annecimmmm..."

Parktaki çocuklar seslerini tüm şehre yaymışlardı neredeyse,
oysa küçük kızın çığlığı tüm gökyüzünü kaplamıştı.

Anne,küçük kardeş ile evde kaldı.O da dayanamıyordu,şimdilik elden birşey gelmiyordu, sabırdan başka...

Yılmaz Bey,arabası ile baba-kızı havaalanına götürüyordu.Yolda benzinciye uğradılar,babası ve Yılmaz amcası arabadan ayrılınca kız ;

" işte şimdi kaçabilirim,koskoca Alman şehrinde sora sora annemi bulurum.Geri dönmeliyim,Türkiye'ye gitmek istemiyoruuummmm."
diye kaçmaya çalıştı.Tam arabadan adımını attı ki,babası kucakladı sardı onu...

Babası da çok ama çokk merhametli,evlatlarına kıyamayan bir babaydı.Uçağa bindirinciye kadar babanın çığlıkları da duyuldu gökyüzüne...

Ertesi sonbaharda bu acıları yaşamalarına gerek kalmadı,9 ay sonra döndüler ülkelerine,
kavuştular ilk göz ağrıları Delfina'larına...





Pin It!

5 yorum :

  1. Sonu mutlu biten hikayeleri cok seviyorum. Keske butun hikayeler mutlu baslasa, mutlu bitse...
    Blogunuzun 1. yasi kutlu olsun.
    Tanimaktan memnun oldum, ugramak icin ara sira, hemen ekliyorum linklerime...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Önce yaşgünü kutlaması. Nice yıllara işitme kaybı!
    *
    İkinci resim Maya'nın bir resmini anımsatıyor. Boyuna posuna bakmadan alıp başını giden minik Maya bu güveni nereden buluyor diye merak etmişimdir hep. Nasılsa arkamdan gelecekler, güvendeyim hissi...

    YanıtlaSil
  3. sevgili bir anne,hoşgeldin.daha önce tanışmıştık seninle,kızın ile ilgili soru sormuştun yanlış hatırlamıyorsam...güzel dileklerin için çok tşkler...

    tijencim,maya o kadar büyüdü mü...hepsi fırlama çok zeki ondandır...hep birlikte nice yıllara canım...bu arada lezzet dergisindeki son yazın harikaydı..

    YanıtlaSil
  4. Delfinacımm,
    nasıl bir hikaye anlattın şimdi sen bana, içim burkuldu valla...Aaaa ayırmayın kuzucuğu anasından diye bağırasım geldi ayolll..İnşallah bir daha böyle ayrılıklar yaşamazsınız canım benim...
    Bu arada nice senelere diyorummm bloguna:)))
    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  5. feyzacım,
    :) için burkulmasın,bak mutlu son burada...burada asıl vermek istediğim bir mesaj var annelere..sen de duymuşsundur son zamanlarda anneler çocuklarını istemiyor,boşanıyorlarsa derhal karşı tarafa veriyorlar,ayak bağıydı zaten çocuk bana kariyerim daha önemli diyorlar..

    inanamıyorum feyza ben bu annelere,ben çok ama çok mutlu bir çocukluk geçirdim güzel ailemin sayesinde...umarım anneler ana olduklarını geç olmadan anlarlar...

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10