25.05.2008

Flickr'daki, spaceball yasağından kurtulun...



Bloglarıma eklediğim resimleri Flickr'dan bulmayı seviyorum...

Sade ve anlaşılır tasarımı ile çoğu kullanıcının vazgeçilmez sitesi oldu.Uzun zaman önce beğendiğim resimleri/fotoğrafları, korumalı olmasından dolayı kaydedemiyordum.Sağ tuşa bastığımda çıkan spaceball.gif uyarısı sadece 1x1 boyutunda kaydediyordu.Tabii bu boyut favicon yapmaya bile yetmeyeceğinden,nasıl çözebilirim diye araştırdım.Çözümü bulanlar,ayrıntıları ile paylaşmışlar bloglarında.

Herşeyden önce şunu belirtmeliyim ki,amacım fotoğraf veya resmin kaynağını göstermeden kullanmak değil.Alıntı yaptığımız her türlü bilgi,resim,fotoğrafa muhakkak kaynak gösterilmelidir.Alıntı üzerine yazı yazılamıyor ise, resme, site sahibinin bağlantı linki verilmelidir.

Eğer firefox kullanıcısı iseniz, AdblockPlus eklentisi ile korumadan kolayca kurtulabilirsiniz.Internet Explorer kullanıyorsanız işiniz biraz daha zor.Ben firefox ile sorunu çözmüştüm ama ie kullandığımda takılıp kalıyordum.

Eklentilerle uğraşmadan,kolay bir yol önereceğim sizlere.Bunu zaten biliyorduk diyebilirsiniz ama benim gibi sonradan keşfedenler için bilgi işe yarayacaktır.

Pin It!

2 yorum :

  1. Firefox browser kullananlar için, sitelerdeki görselleri edinmenin pratik yollarından biri, "Screengrab" eklentisi. Bir diğeri ise, toolbar-menubar'dan "araçlar""sayfa bilgileri" penceresinde sayfadaki tüm bileşenlerin listelendiği "ortam" sekmesi; ordan istediğimiz görseli "farklı kaydet" yaparak alabiliyoruz (: Fakat, bir sitedeki görseli alamıyorsak, bunun bir sebebi vardır mutlaka.

    "Flickr gibi sitelerdeki fotoğrafları hangi durumlarda, nasıl kullanabiliriz; 'Creative Commons' işaretlerinin anlamları nelerdir", bilgilerini de içeren; Güneşin Tam İçinde'deki "(Ç)alıntılama Sanatında Zen" yazısı, gayet güzel ve bu konuda oldukça bilgilendirici bir kaynak...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Lyn, Süleymen Bey'in yazısını baştan sonra bir solukta okudum.İzinsiz içerik kopyalayıp kullananlar,alıntı yaparken sahiplenip de yayınlayanlar bu konuyu iyice okumalılar.Yazıdan beni de haberdar ettiğin için teşekkür ederim.

    "Creative Commons" uyarısı olan çoğu flickr fotoğraf sahiplerine ; "fotoğrafınızı/görselinizi şu şu yazımda kullandım,eğer sakıncası varsa hemen kaldırabilirim " diyorum.Şimdiye kadar lütfen kaldırın diyen olmadı,hepsi de tabii kullanabilirsiniz diyerek yüreğime su serptiler.

    Bütün bunlara rağmen çok dikkatli olmak lazım.Yazımda vurguladığım gibi alıntı yapmanın "çalıntıya" dönüştürmenin yolu değil benim bahsettiğim...

    sevgiler,

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10