17.02.2009

Dvd'ci kepenkleri kaldırdı...



- Delfina abla, şu dvd çok güzel mutlaka izlemelisin...
- Olmaz ben yabancı film seviyorum,orjinal ingilizce olsun,altyazı da olsun.
- Eee abla,yüzlerce yabancı film dvd'in oldu zaten bir tane de Türk filmi izle yaa...


Eminim ki, benim gibi { işitme sorunu olan} yüzlerce/binlerce filmsever insanlar, tercihlerini hep yabancı filmler üzerine yapıyordur.Türk filmlerinin ise,yanından teğet geçiyoruz, bu zamanda ne kadar garipsenecek bir durum oysa bu...

Pazar akşamı Acun'un konuğu Cem Yılmaz'dı.Ben ilk kez bu adamın komik olduğuna şahit oldum.Neden derseniz, kamera yakın çekimdi, konuşmaları akıcı ve anlaşılırdı ve kolaylıkla dudak okunabiliyordu.Bunca yıldır şovlarını,filmlerini , herşeyini kaçırdık.Herkes ona gülerken biz ondan haber almayı istemedik...

Bu sadece onun için değil tüm Türk kanalları ve sinema filmleri için geçerli.Sadece altyazı seçeneği ekleyerek ülkemizdeki milyonlarca işitme kayıplıyı sevindirmek zor olmasa gerek.[Deniz'cim her altyazı dediğimde yaptığın unutulmaz iyilik geliyor aklıma,sonsuz kez sonsuz teşekkürler canım benim... ]

Bunun için gerek sanatçılara,gerek yapımcı& yönetmenlere çok iş düşüyor.Bu yazımla birlikte onlara, bu konuyu sürekli hatırlatacağım.Farkında olmalarını ve bazı şeyleri değiştirebilmeleri için herkes adına mücadele edeceğim...Umarım olumlu gelişmeler olur...

Pin It!

22 yorum :

  1. Delfinacığım ne güzel bir uslupla
    anlatmışsın.Bizimde en büyük keyfimiz film izlemek ve baya iyi arşivimiz var.Benim cd aldığım dük
    kanda bana yeni filmleri ayırır.Ko
    caman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. şablonun değişmiş güle güle kullan ben de yabancı dizileri filmleri seyrediyorum ama daha çok kalite açısından değerlendiriyorum, yabancı olup da kalitesiz şeyleri de seyretmiyoruz

    YanıtlaSil
  3. İyi ki seyretmişsin Cem Yılmaz'ı tesadüfen açtık.Hakikaten muhteşemdi.

    YanıtlaSil
  4. İnşallah bu konuda ilerlemeler olur. Bu arada yeni şablonun çok güzel hayırlı olsun...

    YanıtlaSil
  5. İnşallah bu konuda ilerlemeler olur. Bu arada yeni şablonun çok güzel hayırlı olsun...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Derya,bizim için film izlemek keyif değil ne yazık ki halen..yazımda da belirttiğim gibi altyazı olmadığı için kendi filmlerimizi izleyemiyoruz...ama sizin adınıza sevindim...

    GeCecim,şablon ie6 da düzgün gözükmüyor,eğer düzelmezse yeniden değiştireceğim sanırım...kaliteli seyirleriniz bol olsun :) umarım bizler de izleyebilirz :)

    Serkan Özçalık,sence neler yapabiliriz?

    Mallacım,öyleydi...Acun'un engellilere yaklaşımı öyle etkileyici ki, o akşam onun durgun ve hüzünlü oluşu herkesin dikkatini çekti mi acaba...sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Delfina kardeş,
    Yorumuna yanıtım okur okumaz zihnime gelen şey:
    "Yol doğruysa akışa bırakmalı elbet ama ya değilse?"

    YanıtlaSil
  8. Delfinacığım,

    Girişimci ruhun ile bu altyazı işini gönüllülerle çözebilirsin gibi geliyor. Belki bir kişinin tüm filmi yazması çok vakit alabilir, ama birkaç kişi bir araya gelirsek yarımşar saatlik kısımları paylaşıp yazabiliriz. Hemen kendimi gönüllü listesine yazdım :)

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. bir şey yapılacaksa bende yardımcı olsam keşke..
    değindiğin konu gercektenn buyuk bir yara..resmen sosyal hayattan koparma gibi olan..biraz bencillik biraz umursamazlık :(

    divxplanet.com dan alt yazı indiriyorum istersen ordaki alt yazı üstadına belirtebilirsin bu durumu ne dersin?

    irtibata gecelim olmadı :)

    öpüldün şeker :)

    YanıtlaSil
  10. canım benim,
    dediğin gibi neler atlanıyor oysa..
    elbetteki mecburiyetten .
    şimdi sen belirtince uzun uzun aldı beni bir düşünce..
    HİÇ BİR ŞEY GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ KOLAY DEĞİL ASLINDA.
    ÖYLESİNE HAKLISIN Kİ..
    :((((

    YanıtlaSil
  11. Delfina öncelikle bloğunun yeni şablonunu çok ama çok beğendim tam benlik bembeyaz:)
    Cd konusunda da çok haklısın,sesini duyan mutlaka olucaktır ,daha önceki gelişme gibi eminim niceleri cevap vericektir...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Delfinam biliyor musun burda reklamlari, haberleri izlerken bile alt yazi secenegi var, aninda yaziyor adamlar... Burda kanunen mecburiymis alt yazi eklemek... Keske bizde de boyle olsa... Bizimkiler dvd'ye bile eklemiyor alt yazi :(( Insallah dedigin gibi duyarlar da artik bunu kanun haline gitirirler bizde de...

    YanıtlaSil
  13. ki o kadar yakindi ki bazen, acaba yanimda mi oturuyor diye düsünmedim degil :)

    ve header deponu kiskanayim mi ben?!
    eh kiskandim :)

    YanıtlaSil
  14. cem yılmaza bende çok güldüm adam gerçekten komedi makinası ya

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşlar merhaba. Delfina buraya yazcaktı ama bn önce davrandım :)
    Biz DivXPLANET sitesinde Türk filmlerine işitme engelliler için altyazı hazırlıyoruz zaten. Tam sayıyı bilmiyorum ama 40'a yakın Türk filminin Türkçe altyazısı sitemizde bulunuyor.
    Sanırım Delfina daha ayrıntılı bir açıklamayı yapacaktır sizlere. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  16. İnşallah yazdıklarını görürler.Dilersen bende yardımcı olmak isterim.Kendi blogumda istediğin şeyleri yazarım.Belki biraz daha fazla kişiye ulaşmış olur mesajın...Görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  17. Delfinacım ne güzel olmuş blogun içim açıldı:)
    güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
  18. İnşAllah bu konuda olumlu gelişmeler olur, yapabileceğim bir şey olursa bilmek isterim.. Bir de bloğumda ödülün var..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Delfina, sen yeter ki iste ve vaz geçme, neler olur neler...

    YanıtlaSil
  20. Hiç bir şey hakkını verilerek yapılmıyor ki bu ülkede sevgili Delfina.
    Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım ses duyurmak adına.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Arkadaşlar,

    Desteğiniz ve güzel sözlerinizle bana ilhamlar yolluyorsunuz sürekli...Bakıyorum da nereden nereye geldik, hep sizler sayesinde...

    Çok ama çoook teşekkür ediorum her birinize,yüreklerinize...

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10