3.04.2008

Sevgilinizle nasıl konuşmalısınız?




Alışveriş merkezinin kalabalıklığından iyice bunalan Ebru kendini dışarı atmıştı.Tertemiz oksijenle kendisine gelmiş ve eve dönmeye karar vermişti.Arabasını park yerinden çıkarırken birden sol tarafta park için bekleyen arabaya çarptı.Arabanın sol ön ışık camları kırılmıştı,adam da sinirlenmiş " niye dikkatli olmuyorsunuz bayan" diye bağırmaya başlamıştı...

"Tüm masrafları ben karşılarım,bugün oldukça dalgınım kusura bakmayın" diye ortalığı yatıştırmaya çalıştı kız."Mailime gerekli hesap bilgilerinizi yollarsanız size tüm masrafı gönderirim dedi ve kartvizitini uzattı.



Yaşanan bu olayın üzerinden 3 ay geçtikten sonra çiftimiz birer sevgili olmuştu.Ender, Ebru'nun ılımlı havasından etkilenmiş oracıkta aşık olmuştu.3 ay sonra Moda sahilinde buluştuklarında Ebru sevgilisine kendisine ait bir sırrı söyledi...




- İşitme kayıplı olduğumu anladın mı sevgilim?


- Nasıl yani?


- 23 yıldır işitme cihazı kullanıyorum,her iki kulağımda işitme kaybı var.İlk başta sana söyleyecektim ama olaylar öyle hızlı gelişti ki konu tamamen aklımdan çıktı.


- ( Ender büyük bir şok yaşamaktadır. ) Eee, ben bunu nasıl farketmedim ki? Hem çok güzel konuşuyor,hem de anlıyorsun.Buna inanmak zor şimdi hayatım yaaa.


- Sen benimle o ilk olaydan sonra hep normal konuştun,yüksek sesle ve panikle konuşsaydın o zaman sırrım ortaya çıkardı :)



Ender, o güzel sahilde hemen diz çöker ve Ebru'ya evlenme teklif eder.



*************************

İşitme kayıplı sevgiliniz / çocuğunuz / arkadaşınız / kardeşiniz olabilir. Doğaldır da...



Konuşurken,normal ses tonunda ve tane tane konuşmanız çok işe yarayacaktır.Yüksek sesle,el kol hareketleri ile ve aşırı dudak hareketleri ile iletişim kurarsanız; hem kendinizi komik duruma düşürmüş olursunuz hem de karşınızdakini korkutmuş olursunuz.




Hayat herşeyin normal seyrinde yaşanmasıyla güzel...

Pin It!

11 yorum :

  1. Cok guzel bir hikaye bu canim Delfinam :)) ama bana daha cok yasanmis ve gercek bir hikaye gibi geldi :)) Filimlerdeki gibi bir ask hikayesi bu :))

    YanıtlaSil
  2. Peki ya haberlerde falan gördüğümüz elle yapılan hareketler. O hareketlerin işitme kayıplılar için kurulmuş bir alfabe olduğunu sanıyordum. Öyle değil mi? Sen el kol hareketleri yapmayın diyorsun.

    YanıtlaSil
  3. Çokk güzel bir yazı bu Delfiş en çok da Hayat herşeyin normal seyrinde yaşanmasıyla güzel...sevdim.Sadece sevgiliye değil her zaman bu şekilde yaşanmalı yaşatmalıyız canım.

    YanıtlaSil
  4. ne güzel bir ifade biçimi..
    bayıldım..

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Moonsunum,beğendin mi canım :) Aşk hikayeleri mutlu sonla bitiyorsa güzel di mi,bu da öyle oldu biraz...

    Enisecim,haberlerde gösterilen işaret dili.sağır ve dilsizler için.ama benim gibi bir işitme kayıplı varsa karşınızda el kol hareketine gerek yok canım :)) demeye çalıştığım, yüksek ses tonu ve el kol hareketlerinden kaçınarak rahatlıkla iletişim kurulabilir...hani bi ara Evelyn Glennie 'den bahsetmiştim,o kadın sağır.karşısındaki insan normal ses tonunda konuşuyor ve nasıl anlıyor dudak okumayla bir görmelisin...sevgiler enisecim...

    YanıtlaSil
  7. edicim engelli ve kayıplı insanlarla iletişim çok öenmli işte,onu vurgulamaya çalıştım.:) sevgiler canım

    sevgili kıymet,teşekkürler...


    isimsiz,isimsiz kalma bir daha,uyarmadı deme :))

    YanıtlaSil
  8. Güzelmiş. Yanlış mı biliyorum emin değilim ama yüksek ses işitme cihazı kullananları bir hayli rahatsız ediyormuş. Ya da bir yerde mi gördüm ki? Öyle işte...
    (^.^)


    www.buzcevheri.com

    YanıtlaSil
  9. Ne guzel bir hikayeymis, en guzeli de sonunun mutlu bitmesi, bayildim:))

    YanıtlaSil
  10. buzcevheri,dediğin doğru.hele ki o insan analog cihaz kullanıyorsa vay haline.sesler anlaşılır olmadığından hep gürültü şeklinde geliyor...öyle işte...

    (^.^)


    bir annecim,beğenmene sevindim,kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Maalesef işitme kaybı olanlarla bağırarak iletişim kurmaya çalışmak yapılan en büyük hatalardan biri. Sağlık kurumlarındaki pek çok çalışanın bile bunun bilincinde olduğunu söyleyemeyeceğim. Bilmeyenlere izah etmek gerek, öğrenmek ayıp değil :)

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10