27.08.2009

Yüz güzelliğinin sırrı, Zeytinyağı Sabununda....

® photo by delfina

"Kirpiklerimde kepek sorunu var" yazıyordu bana gelen maillerin birinde.Zeytinyağı sabunumuzun, gözlerine iyi gelip gelmeyeceğini de soruyordu Sevgili Lütfiye.

Doğrusu bu konuda tereddütüm olduğunu,gözleri yakabileceğini anlattığım mailimden sonra sabunlarımızı denemek istediğini söyledi. Annemin kendi elleriyle hazırladığı pakete zeytinyağı ve sabunlar eklendi,minik bir notla İstanbul'a ,Lütfiye'ye ulaştı.

Bize yazdığı o güzel mektubu hepimiz büyük bir mutlulukla okuduk;

"Sevgili Delfina,

Uzun zamandan beri ilk defa cildim yıkanmadan sonra gerilmedi,sabun çok iyi geldi. İnanın Antakya'dan defne sabunu, bebe sabunları vs. denemediğim cins kalmamıştı, ama zeytinyağı mucize gerçekten...

Eve gider gitmez hemen kocaman bir salata yapıp yağı da tattım, çok lezzetliydi. Tarişten, Vakıflardan alıyordum, onlar da fena değil ama sizinki gibi boğazı tatlı tatlı yakmıyorlar gene de...Ellerinize sağlık,

Selamlar, sevgiler...
Lütfiye"



Bereketi bol olan zeytinyağı, ruhu güzel insanlarla tanışmama vesile oluyor.Öyle mutluyum ki bundan dolayı...Lütfiye ile meslektaş olmamız ve gurbette oluşumuz ortak noktalarımızdan biri.

"Sabunu bitmesin diye sadece yüzümü ve gözlerimi yıkarken kullanıyorum, ve bu tutumluluğum sayesinde daha ilk kalıbı kullanıyorum:)

Özellikle cildi kurutmaması benim için çok güzel, malum göz çevresi hemen geriliyor ve otuzundan sonra da kırışmaya çok müsait..."


Zeytinyağı damla damla şifadır,bereket ve sağlık dolu bir ömür diliyorum sana Sevgili Lütfiye...
Pin It!

9 yorum :

  1. kurutmayan sabun varmıymış gerçekten inanamıyorum benim cildim de çok kuru ve banyodan sonra pul pul oluyor bazen galiba sana işim düşecek yine

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Delfina , ben de çocukluğumdan beri zeytin yağı ve sabunu ile büyüdüm. Önceleri mutfağımıza başka yağ, banyomuza şampuan girmezdi. Bu dediğim 30 yıl önceydi. Daha sonraları evlerimize ayçiçek yağı ve diğer katı yağlar girmeye başladı. Ama biz yinede çoğunlukla yemeklerimizde zeytin yağını tercih ettik. Ama biz yağımızı ve sabunumuzu sizin gibi kendimiz üretmiyorduk. Çocukluğumda iç ege bölgesinde, evlenince Akdeniz bölgesinde yaşamaya devam ettim. Buralarda da zeytin ağacı çok ve yerli halk yağ ve sabun yapıyor. Ben hiç sabun kullanmadım. Ama zeytin yağını sürekli mesai arkadaşımdan alıyor ve kullanıyorum. Bir kaç yıl önce Hatay'dan defne sabunu almıştım. Şimdi, onları kullanıyorum. En kısa zamanda sizin sabunlarınızı da denemek isterim. İnşallah stok bitince. Babanızın ellerine sağlık, eminim çok güzel yapıyor sabunlarını da. Kullananlardan methini duyuyoruz. Bu arada çok şanslısınız. Böyle bir ailenin evladı olmakla. Ailenizle daha nice uzun sağlıklı ömür sürün İnşallah.
    Sevgilerimle
    Gülsüm

    YanıtlaSil
  3. Delfina'cığım, merak ettim bu el emeği sabunları.
    Bir tane bile olsa nasıl edinebilirim?

    YanıtlaSil
  4. GeCecim, her cilt tipi değişik tepkiler verebiliyor.Zeytinyağı Sabunu tam sana göre diyemem çünkü cilt yapına uyar mı uymaz mı bilemem :) ben sana denemen için yollarım canım :)

    Sevgili Gülsüm,dün yorumunuzu okuyunca o kadar duygulandım ki,neredeyse ağlayacaktım şu ciddi iş ortamında...ince ve güzel sözleriniz beni çok mutlu etti.Sizin de,zeytinyağı kullanmanız ne güzel,gençlik iksiri gibi birşey bu mucizevi nimet.Kucak dolusu sevgi ve selamlarımı yolluyor,güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum...

    Özlemcim,bana adresini mail olarak gönder canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel değil mi böyle mektuplar almak? Vallahi içinde zeytinyağı olan herşeye varım, zeytinyağlı margarin dışında! (Söylemeye gerek var mı, benim vücut kremim de zeytinyağının ta kendisi)

    YanıtlaSil
  6. Delfinacim, aklima Oddyssee destani geldi. Biliyor musun, orada da Antik Yunan'da insanlar vucutlarini zeytinyagi ile ovaliyorlardi saglikli kalmak icin! Ne kadar eskilere dayaniyor yani zeytinyagi mucizesi..

    Sana hayirli Ramazanlar diliyorum. Okyanus otesinden sevgilerimi gonderiyorum!

    YanıtlaSil
  7. Bilmiyordum bu kadar değerli olduklarını zeytinyağlı sabunların,annemin bir sürü var ve över dururdu ben de kulak ardı ederdim ama bugün denemeye başlayacağım,teşekkürler Delfina,sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  8. BENDE BU KADAR ÇOK DEĞERLİ OLD. BİLMİYORDUM...ELİMDE BİR TANE VAR BENDE KULLANSAM İYİ OLUCAK SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  9. Delfina'nın babasının zeytinyağlı sabun mucizesinden nasiplenmiş biri olarak; kesinlikle faydasını gördük. Bir alerjik için en ideal sabun. Daha önce de kullanıyordum elbette, ama dışardan aldıklarımız asla bu denli saf değiller. Bir de yaparken ve ulaştırırken pakete koydukları sevgi ve muhabbet var tabi...

    Öpücükler delfinacım:)

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10