30.09.2009

Dokunabildiğin kadar...



Almanya dönüşü babamın mobilya atölyesi açması en çok benim işime yaramıştı.Okul çıkışı her fırsatta atölyeye koşuyor,ahşabın büyülü dünyasında çok güzel şeyler üretiyordum.

Üretiyorum dediğim şey;çerçeveler...

Elimde kalan ve özenle sakladıklarımın resmini sizlerle paylaşmıştım.Ahşap insana inanılmaz ilhamlar getiriyor gerçekten.Benim gibi meraklı ve üretken birini buldum bugün etsy'de...

Atölyesi ve ürettikleri gerçekten tam benlik.her birinin kokusu,dokusu,rengi ne güzel.

Ahşabı sevmeyen yoktur aramızda değil mi?




Pin It!

28.09.2009

Toprak...

® bahce neresi?


İneklerin bile otlamayı reddedeceği bakımsız ve harap bir topraktı orası.Sanki yağmur inmemiş,güneş ışıklarını vurmamıştı hiç oraya…

200 mt ileriye taşınan ailedeki evin reisinin bir özelliği vardı; bünyesi toprakla nefes alıp veriyordu adeta…

Toğrağın ne istediğini bilen,avuçlarından şefkat ve sevgi akıtarak toprağı besleyen biriydi o.

Yoğun mesailerin bile isteklerini gerçekleştirmesine engel olmayan biriydi o.

İşte bu beyefendi,bakımsız bahçenin çığlığını hemen duymuş ve gidip belediyeden kiralamıştı.

"Yaşamın lezzeti; toprakla haşır neşir olmakla artıyor." dedi yan bahçenin sahibi İtalyan Bertrando'ya.

"Üç ay öncesine dek buranın çölden farkı yoktu.35 yıldır bahçemi ne kadar gereksiz kullanmışım.Senin yaptığın gibi,çocuklarım
için salıncak ve tahteravalli,eşim için de köy fırını yapmak hatırımdan bile geçmedi.Senden öğrenecek çok şey var,size koşmu olmakla
ne kadar şanslı olduğumu gördüm Tevfik Bey." dedi..


Üç ayda toprağı adam etmekle kalmamış,gelecek nesillere de güzel bir hatıra bırakmıştı.Tuttuğunu koparan,aklından geçenleri yapmak için tüm şartları
zorlayan o adam,benim babam…

Şimdilerde, Almanya'dan gelen haberler,o bahçedeki fırından hala mis gibi ekmeklerin,böreklerin piştiğini,Türkiye hasretinin bir nebze olsun azaltıldığı
ve bunu babam sayesinde yaşadıkları için de ömür boyu dua ettikleriydi…

İyi ki varsın babacım…
Pin It!

24.09.2009

Ben de gidiyorum okula...



Çünkü benim zilim de çaldı.

Sınıfa gelenleri gördükçe inanılmaz seviniyorum.Hocamız sınıfı süslemiş,güzelleştirmiş.Tatil sonrası herkesin motivasyonu,enerjisi yüksek.

Dünyalar tatlısı hocamız,elimize listeyi tutuşturdu,alınacaklar,hazır edilecekler bugün tamamlanıyor.

Pin It!

22.09.2009

Pegasus'a alkışlar...


Annem,her yolculuğumda kucağıma çiçekleri doldurur.Bana koli gönderiyorsa koliden önce çiçekler çıkar.Çiçeklerin o büyülü kokusu, gurbette kalanı yatıştırıyor.

Dünkü uçuşta,tüm uçağı dolduran fesleğen kokusu herkese güzel bir yolculuk geçirtti.Kucağımdaki fesleğen ve karanfil buketine olan ilgiyi görmenizi isterdim.Ön taraftakiler,"o güzel fesleğenin kokusu taa buraya geldi"dediklerinde anneme bir kez daha teşekkür ettim bu güzel jestleri için...

Hani demiştim ya, iç hat uçuşlarında dijital gösterge yok diye,bu uçuşumda bir de ne göreyim,ekranda videolu anlatım vardı,"şuradayız,şu kadar kaldı" gibi.3 yıl aradan sonra tekrar Pegasus'u tercih ettiğime sevindim çünkü önerimi kaale almışlar :)

O çiçek kokuları da alkış niteliğinde Pegasus'a özeldi.Şu an bayram dönüşünde olan herkese iyi uçuşlar,nice güzel yolculuklar...

Pin It!

18.09.2009

Kayda değer günler...



Nar çiçeklerinin güneşle vedalaşıp,mucizevi meyvelerini hazırladığı anlara tanık olduğum,

Yeşilin bir milyon tonunu aynı anda gördüğüm,

Domatesin,biberin,patlıcanın lezzet-i endam ile sepetlerde dolaştığı,

Yaşlıların keyif ve mutlulukla kendi evlerinde yaşadıklarını fotoğrafladığım,

Çocukların, sokaktaki çığlıklarının bile müthiş bir melodiye dönüştüğü,

"Aile" olmanın dayanılmaz huzurunu her an demlenerek hissettiğim yerdeyim bir haftadır...

Rüya gibi geçen,her günü bir öncekinden güzel olan günleri yaşarken aklıma gelmeyen tek şey;"internet"

Yaşadığını hissetmenin sırrını çözenlere ben de ortağım,insanın kendi topraklarında bulunması bu sırlardan sadece biri.

Diğer sırları ise yaşayanlar bilir zaten...

Dipnot; Görsel şölen için resimlere tıklayabilirsiniz.











Pin It!

10.09.2009

Bana bakacaksan şekilli bak....

® photo by float

Fırçaların işe yaradığı şeylerden biri de "kaşlar" desem güler misiniz?

Ne fırçası?

Diş fırçası...

Bildiğimiz diş fırçasıyla kaşları taramak,görünümlerini öyle güzelleştiriyor ki...

Euphoric'in can dostu nazlı bu tüyoyu vermese ben hala karışık kaşlarla geziyordum.Fırçaladıktan sonra hepsinin nasıl hizaya geldiğini gördüm ya,artık elimden düşürmüyorum fırçayı.

Bir yerde de şöyle okumuştum;

"Hint yağına batırılmış fırça ile her akşam yatmadan önce kaşları fırçalamak,dökülmelerini önlemekle kalmaz,bu kısımda kan dolaşımını da canlandırır.Fırça yoksa,işaret parmağı Hint yağıyla biraz ıslatılarak kaşlara hafif makyaj yapmak çok faydalıdır."

Haydi şimdiii,bütün eller kaşlara
fırça geliyooor,hepsini güzelleştirmeye...
Pin It!

8.09.2009

Muğla Şivesiylen günlük haberleeee...


® photo by delfina

bayram da geggelii baksenize,okullaa da bayram sonrası açılıveriyoru deye
herkesi alıvedi bi telaş, bi telaş.

elalem bayramlık mı alsın çocuuna keycek mi alsın şaşırıvemiş durumda.ekisine de ayrı ayrı pareey nahaa veesin millet.gaari bu bayram çoklaa okul gıyafetinlen gezeeelee...

anılaa bubulaa zaten eskileri keyipduru ne zımandır bu bayram da keymeyvesinler bişe mi oluyoru.

egonomiye gatkı deepduru ilanlaa,bi gatkı da bizden olsun deye bayramda çoklara asım amcanın pakkalından sakız alıvecez.bi de güçcük arıbılaaa,güzee tokılaa alıvedik sevinsinlee deye.ha bu gadarınlan galmeycek tabii,cepleene parı da goycez.hep bi bayramlaşıvecez gari.

daha bayrama vaa emme ben hindiden pek heyecanlanıvedim,çoklanlan vakit geçi geçiveribatıı en güzeliylen.

bu yazı burda bitti deye bi daha yazmeycem sanmeeyyn canım,bayramda bayramlaşmeye gelcem elbet,elbet.

selaaam edin anenize bubenize çoklaaanıza....

Pin It!

7.09.2009

Lagina antik kenti bağevi...


® photos by delfina


Eski evler,eski dolaplar demiştim bir yazımda...

Huzurun en saf halini eski eşyalarda buluşum,babamın da aynı hevesle dolu oluşundan sanırım...

Az sonra göreceğiniz bağ evi,onun eseri.

Lagina antik kenti görmeye gelenleri eskiye çağıran bu minik evin önünde oturmak öyle bir ambiyans oluşturuyor ki,bir anda nerede olduğunu anlayamıyor insan.Zeytin ağaçları,kazıdan çıkan şahane eserler ve tatlı tatlı esen meltemle Karia'lılarla karşılaşıyor insan hayalinde...

Silkelenip kendine gelmek çok zor oluyor çünkü az ilerde Kapıtaş'ta yer alan şahane eserler bekliyor.

Eserler ve hikayeler bir başka yazının konusu...






Pin It!

3.09.2009

Sonbahar Esintisi


® photo by J'me


Eylül ve nisan ayları nasıl da hissettirir kendini insana..

Eylül'de rengini değiştiren ve solmaya başlayan doğa nisanda tekrar canlanıp tomurcuklanarak azalan enerjimi geri verir bana..

Şimdilerde enerjim yavaş yavaş azalmaya başladı..

Güzel ve sade bir akşam geçirmiş olmama rağmen karmakarışık rüyalarla uyanıp yataktan zor kalktım bu sabah..Son zamanlarda inanılmaz rüyalarla yorgun kalkıyorum..Hemen duşumu alıp, acele acele giyinip yola döküldüm..

İçim ürperdi..
Sabah esintisi üşüttü..

Kollarımı birbirine doladım ve ağaçlı site yolundan nefesimi daha bir derinden alarak ilerledim...Bazen alakasız anlarda alakasız çağrışımlar yaparak şaşırtır hafızam beni..

Alpay'ın şarkısı geldi birden aklıma..

Eylül'de Gel...

Alpay'ın sesi de hemen hemen tüm şarkıları da favorimlerim arasındadır..Gelince baktım dinlemek için ama nafile..

Hiçbir şarkı sarmadı bu sabah beni..

Gözüm Leonard Cohen'in "Dance Me To The End Of Love"takıldı ve her sevdiğim şarkıya yaptığımı ona da yaptım üst üste bıkana kadar dinledim..ve sizlerle bu çok eski şarkıyı paylaşmak için hemen yazmak istedim..

Daha doğrusu Delfina'ya yazması için fikir verdim ama hiçbir şey yazmadığımdan ve sadece fikir verdiğimden yakınan Delfina'ya beni affetmesi için bizzat ben yazdım.

Sizin de gününüze güzellikler katması ve keyiflendirmesi dileklerimle,

Sevgilerimle

Bahar..


Pin It!

1.09.2009

Deri altındaki eziyet...


® photo by c h r i s t y *

Hareketsiz bir gündelik hayat,beraberinde birçok sıkıntıyı getiriyor.En çok işkenceyi gören bacakların, tüm gün ekran başında donup kalması yüzünden yaşananlar içler acısı.Genç yaşta çoğumuzun yaşadığı varis,kıl batması gibi deri hastalıkları oluşmaya başladığında önlemler devreye giriyor...

Oysa her zaman spor ve beslenmemize özen göstersek bu sıkıntıları hiç yaşamayacağız.

Deri altındaki en büyük eziyet; kıl batması.Banyo liflerinin düzenli kullanılmasının bile etkisini göstermediği derimizin altında kalan kılları çıkartmak ne zor.Bacaklarda bir sürü yaralar,kızarıklıklar derken cilt görünümünde deformeler kalıcı olabiliyor.

Araştırdım,sordum ve bir aydır kullandığım mucize yöntemi herkesle paylaşmak istedim.

Epilasyon/ağda sonrası oluşan kıl batmasına,bildiğimiz ponza taşı mucize etki gösteriyor.Banyodan sonra ıslaklığını aldığımız bacaklarımıza,hafifçe dairesel hareketlerle ponza taşını gezdiriyoruz.Ölü deri,ponza taşı ile hemen kalkıyor.Hemen arkasından önerilen pomadlardan { ben Advantan Pomad kullanıyorum } ince tabaka halinde sürüyoruz.

Ben bir aydır 6-7 kez bu uygulamayı yaptım ve sonuç gerçekten mucize.Bacakta kıl batması sorunu yaşayan tüm bayanlar umarım en kısa zamanda şifaya kavuşurlar...
Pin It!
Related Posts with Thumbnails
01 09 10