19.01.2010

Sesin rengi...

® photos by Martha★

Aynı engel gruplarının bir arada olması,gerek bireyselleşmede gerekse hayata bağlılıkta müthiş rol oynuyor.İstanbul Üniversitesi'nde rapor alma dönemimizde, odadaki işitme kayıplı dosyalarını kaçırma planım da onlarla iletişime geçebilmek ve en azından "ne var ne yok" muhabbeti edebilmek içindi...

Şanslıydım,hayatımın son zamanlarında yanımda yer alan ve yeni tanıştığım işitme kayıplı sayısı hızla arttı.Aslında onları bir şekilde bulabilmek için planlar yapmaya devam ettim...



İtiraf.com'da bir itirafım yayınlandı ve oradan çoğu işitme kayıplıyla tanıştım ama bir tanesi dostum oldu.Wise'nin köklü dostlarımdan biri olarak yer almasının sebebi saygılı,eşsiz bilgi hazinesi ve zeki olmasıydı...

Daha sonra ise,İstanbul'da gezerken bir baktım ki Florya'da panayır var,"Engelliler eğleniyor" yazılı..Daha o zamanlar Florya'nın nerede olduğunu bilmiyorum.Bulunduğum yerden oraya varmam 3 saatimi aldı.Ağaçlar ve çiçekler içindeki panayırda tanıştığım Ezgi ve kızı da günüme renk kattı...



Sonra Facebook'ta İşitme Kayıplılar grubu açtım.Kaydolan kaydolana.Sefa,Nurşen,Koray ve daha birçokları ile birebir görüşüyoruz.Hayatın her alanında kendilerini geliştirmiş bu insanlarla "ne var ne yok" muhabbeti yapabilmek ise başka bir renk...

Düşler Akademisi'nin varlığından haberim olduğunda , ilk partileri Eski Cambaz'da olmuştu ve yine bir solukta gitmiştim oraya.Esra,Muharrem,Serhat,Serdar ve daha onlarca işitme kayıplıyla her cumartesi bir araya gelip yaptığımız bol işaret dilli,bol dudak okumalı sohbetler ise gökkuşağı tadında...



İşte işitme kaybı,bu renklerle geliyor hayatımıza.Seslere dokunmamızı sağlıyor tüm bu tanışmalar,tüm bu güzel insanlar...

Hangi renkler var derseniz, ben en çok turuncu, eflatun, turkuaz, limon sarısı,şeker pembesi görüyorum...

Bu renleri gözlerimi kapatarak hayal ettiğimde ise kalbim küt küt atıyor böylesi mutluluk için...

Ses,renklerle geliyor...
Pin It!

7 yorum :

  1. senin adına çok sevindim ve kendi adıma da teknolojinin de bu tanışmalarda payı büyük birçok dost edindik tabi en güzeli de seni anlayan insanlar olmaları

    bu ailenin daha da büyümesi dileğimle

    YanıtlaSil
  2. ben bu renklerinin gökkuşağına dönüşmesini diliyorum delfinacığım

    YanıtlaSil
  3. Canım Delfiş' im yaratıcı zekana ne kadar hayran olduğumu biliyorsun. İtirafına koccaman bir ALKIIIIŞŞŞ diyorum. öptüm canım, sevgiler. güngör

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Delfina'cığım, sevgi dolu o renk armonisinin müthiş olduğuna eminim, özellikle de duyduğunu anlamayan, idrak edemeyen tek bir rengin monotonluğuna sığınmış onca insan varken..
    Pazar akşamları 22:00 de cnbc-e de HEROES isimli bir dizi var, son bölümlerinde işitme engelli bir doktor, birgün tesadüfen sesleri renk olarak algıladığını farkediyor ve O piyano, çello çalarken yayılan muhteşem renklerin büyüsüne kapılıp daha da coşku ile çalarken pekçok insan da büyülenerek müziğini dinliyor... ve bu doktorun, muhteşem güzellikteki renklere dokunduğu sahneyi görmelisin... seni okurken onu hatırladım...
    ne mutlu sana, hayatındaki renklerin farkında, bilincinde olan, duyan duyarlı sevgili Delfina'ya :)

    (Heroes geçen haftaki bölüm tekrarı perşembe saat 20:00 de, bilgine :)

    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. Sesin renklerle gelişi ne kadar heyecan verici.
    Sevgimle Delfina'cım.

    YanıtlaSil
  6. ® Gececim,dileğin hepimiz için geçerli olsun inşallah...sevgiler cnm

    ® nunucum gökkuşağı tüm engel gruplarında olsun,herkes umut dolsun üzülmesin...sadece engellilerde değil,yaşayan tüm canlılar için geçerli olsun :)

    ® Güngörcüm,teşekkürler canım.

    ® Nilambracım,canım.Heroes'i genelde oğlum izliyor,pazar gecesi beni çağırdı beraber izledik. çok duygusaldı çok güzeldi.görmek için yeteneğe gerek yok,yüreklerin umut dolu olması bile yeter değil mi canım nilambra...senin hatırlatmanla birlikte cold case'in o bölümünü de içeren bir yazı yazdım.teşekkür ediyorum nilambracım...sevgilerimi yolluyorum sana...

    ® özlemcim,gerçekten öyle..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. sevgili delfina,
    iltifatın için çok teşekkür ederim.
    seni tanımış olmak, internet'in getirmiş olduğu en güzel ödüllerden biri oldu benim için.
    neyse ki itiraf etmişsin! :)
    sevgiler,
    wise

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10