3.01.2010

Bulamadım ben!




Filmin varlığından gazete afişlerinden haberim oldu.

Gitsek mi gitmesek mi diye düşünürken,yılbaşı ertesinde istiklal'de gezerken tüm seanslarda yer alması ve önünde uzun kuyruklar olması merak uyandırdı bende.

Henüz konusunu bilmiyorum,henüz film güzel mi kötü mü bilmiyorum...

Ama şunu söylemeliyim ki çok kızgınım!

Kime?

Cem Yılmaz'a ve yönetmen Ömer Faruk Sorak'a.

Yani dev bütçe,afili bir film afişi ama hani Türkçe altyazı?

Üstteki resme bakarken, altyazılı seans var mı diye büyük umutla inceledim.Bir baktım,iki baktım,sonuç sıfır...

İşitme kayıplıların en çok istediği şeylerin başında,izledikleri Türkçe yayının Türkçe altyazı seçeneğinin de olmasıydı.Bu konudaki derdimizi anlattık da anlattık.

Ve o tarihten sonra hala duyarsız olan , filmlerini sadece işitebilen insanların izlemesine izin veren tüm yapımcı ve yönetmenlere diyorum ki;

"Bu yaptığınız ayrımcılıktır,saygısızlıktır.
Utanıyorum sizden."
Pin It!

17 yorum :

  1. Ne kadar haklısınn,ne kadar..
    Çığlıklar atıyorsun,sesini duyan yokk..
    Malesef engellileri hiçe sayan bir ülkede yaşıyoruz..
    üzgünüm senin adına,hepimiz adına...
    Sevgiler
    Pınar

    YanıtlaSil
  2. Delfina çok haklısın ,türkçe altyazı bu kadar zor mu ? pepsi sponsor olmuş,onlara bile şikayet maili atmalı ...

    YanıtlaSil
  3. ne desen haklisin Delfinacigim :( Umarim cozulur bu sorun en kisa zamanda!

    Moonie

    YanıtlaSil
  4. Canım üzülme dvd sinde çıkar belki çıkmassa da sana söz ben izlerken yazıcam metnini bu kadar üzülme bak söz veriyorum indirip eğer altyazısı çıkmazsa dinleyip yazıcam sana filmin tüm konuşmalarını

    YanıtlaSil
  5. Saygısızlıktan başka bir şey değil gerçekten. Önemsenmediğini düşünmek incitir insanı. Gel de kızma şimdi.

    YanıtlaSil
  6. Bu yoruma ekleme yapmadan geçemiyeceğim. Gösterime girdiği gün 7 yaş üzeri olduğu için oğlum ve eşim ile gittik. 8 yaşındaki oğlum küfür bakımından geniş bir yelpazeye sahip oldu film sayesinde. Hemen hemen her sahne de küfür vardı. Bu film çok acil 13yaş üzerine geçirilmeli...

    YanıtlaSil
  7. Delfina'cigim, gormeyenleri anlayabilmek icin gozlerimi kapatirim bazen cok guzel bir manzaranin karsisinda..
    belki onlara da bir filmi sessiz olarak izletmek gerek..
    Insanoglu duyarligini gitgide kaybediyor galiba..
    Bu film deger mi degmez mi bilmiyorum, ama izleyerek buna karar vermeye hakki olanin sen oldugunu biliyorum..

    YanıtlaSil
  8. ...gecikmiş bir merhaba...
    ve kaderin cilvesi gene aynı "konuda" çakıştık...
    yarın akşam sitemiz yayına başlıyor...haberimizi ilk günkü kurgu üzerinden veriyoruz sizin izin verdiğiniz linki de kullanmıştım...
    bu yeni haykırışınızı arzu ederseniz sitemizde sizin yazılarınızla yürütelim...
    hassasiyetinize yüreğinize sağlık...
    Sevgi ve sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  9. Delfina sağol, sabah sabah mutlu ettin beni. Şimdi sen böyle dedin ya her yeni yazıda olan özenim daha da artacaktır. Yazısız ya da eh işte bir yazıyla tarif koymak huzursuz ediyor beni.

    Şimdi değer verdiğim, yaşama dair kaygılarını, özlemlerini, taleplerini dile getiren bir blogun sahibi söyleyince bu güzel sözleri, hem kabarıyor hem de daha ince eleyip sık dokumam gerektiğini düşünüyorum.
    Sağol, teşekkür ederim binlerce!

    Ortak bir hayalimiz de varmış ne güzel. Söylediğin gibi ikimizin hayali de gerçek olur umarım.

    sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  10. anacım bizimkiler cep doldurma derdinde kim düşünecek ki böyle ayrıntıyı

    YanıtlaSil
  11. Delfinacım çok üzüldüm ben de. Bu aslında hepimizin sorunu, hepimizin derdi belki bizde yeterince sesimizi çıkarmadığımız için bu konuda. Bu arada film baştan sona küfür doluymuş. Argoyu espri sanan insanların cep doldurmak için yaptıkları bir filmden çok şey beklememek lazım belkide, bilmiyorum ki.

    YanıtlaSil
  12. Yorum yazıp düşüncesini aktaran herkese sonsuz teşekkürler.

    ♫ Hayatımdaki D'ler; çabaladıkça birşeyler çözüme kavuşacak..İnanıyorum,çok hem de...

    ♫ Pelince, işin vahimliliğin farkında değiller,tüm bu tantana o yüzden...

    ♫ Moonshine,er geç değişecek bu düzen,inanıyorum ben de...

    ♫ uzmanamator,üzülmüyorum :) bu filmi de merak etmiyorum,film ilgi alanıma da girmiyor zaten.kızgınlığım cem yılmaz'a...

    ♫ Narince,bu işin bir de görme engelliler olan kısmı var ki çok can sıkıcı...Onlar nesneleri,eşyaların neye benzediğini de bilmiyorlar,tv deki hiçbir yayın onlar için düzenlenmemiş.seslerini duyurdukları bir gün yakında gelecek,ben çok umutluyum ,ya sen Neclacım?

    ♫ zencefil,o yaştaki çocuklar herşeyden etkileniyorlar.bak gördün mü film prodüksiyonu baştan sona hatalı...

    ♫ Mehtapcım,kızgınlığım bu film için geçerli değil.cem yılmaz gibi ülkede önemli bir yere gelmiş insanın birşeyleri değiştirebileceğine inanıyordum.hani parmağı ile şak yapsa değişir.ama o hala duyarsız.görme engelliler için bu ülkede yaşamak şansa kalmış tamamen,Allah yardımcıları olsun Mehtapcım..

    ♫ mtnvn,siteniz hayırlı olsun,bu yazımı da elbette link vermek suretiyle yayınlayabilirsiniz,memnun olurum...sevgiler,

    ♫ Narince,herşey karşılıklı inan bana :)

    ♫ GeCecim,bu yıl güzel şeyler olacak inşallah.hem böyle bir ayrıntı onların cebini daha çok doldurmaz mı? 400 bin işitme kayıplıyı düşünecek olursak :)

    ♫ güneşligünler,film hakkında gerçekten kötü şeyler duydum.sinemayı hangi amaçlar için kullandıklarına bakarsak bizim ülkemizde sanatın niye bu kadar ilgi çekmediği aşikar değil mi? duyurmak için haykırıyorum canım sürekli,kendim için değil tüm engelliler adına...

    Kucak dolusu sevgiler olsun hepinize...

    YanıtlaSil
  13. Böyle şeylerin olabilmesi için bir talep gerekli, tepkinde haklısın ve eğer yeterli talebe ulaşırsa da bu makul bir istek olarak görülecek ve yapılacaktır. Bu tarz konulara destek çıkacak örgütler yok mu? Onların baskısı ile böyle birşey yapılabilir...

    Ümit ediyorum ki bu konuda yetkililer hassas davranacaklardır. Türkçe filme türkçce alt yazı koymak pek zor olmasa gerek... Elimden gelecek birşey olursa da yapmaya hazırım. Tam destek...

    YanıtlaSil
  14. Sayın Delfina hanım...
    http://duyabilirsin.com/
    yayın hayatında ve dostlarınızla beraber yanımızda olmayı ümid ediyor...
    varlığınız...sesiniz...önerileriniz biz güç verecek..
    şahsınızda tüm okur ailenize sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Çok haklısın bebek birde sponsor olayına değinmişler bu arada nice nice senelere, sağlık, mutluluk, huzur ve sevgiyle

    YanıtlaSil
  16. Ah Delfinam, inşallah çok yakında sıkıntılarınızı dikkate alacaklar.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Delfina,

    Senin adına çok üzgünüm.Bende kınıyorum.Sanat adına duyarsız ve umarsızca davrananları.

    Sevgilerimle*

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10