4.01.2011

Ot Kavurması...




Topraklarımdan döneli henüz bir ay olmuştu ki,bereketli yiyeceklere çoktan özlem duymaya başlamıştım.Uçak bagajımızda koyacak yer kalmadığından birçoğunu getirememiştim zaten :) İnsan açgözlülük yapmayı her zaman sevmemeli elbette ama bizim bağların,ovaların nimetleri aklıma gelince fazla açgöz olduğumu hissediyorum nedense.

Geçen hafta anneme uzun uzun liste yaptım,kargo yollayın bana içine Muğla'yı katarak dedim.En sonunda da , varsa diye altını çizdim,ot da koyun dedim.Babamın annemin hakkı ödenmez, soğuk,yorgunluk dinlemez babam, bağdan bir büyük poşet ot toplamış gurbet kuşu için.Koliyi açtığımda otları görünce nasıl mutlu olduğumu bir ben bilirim bir de Allah...



Annem hiçbir şeyi atmaz,herşeyi değerlendirir.Mesela bu görünen biberler, yazın öğütmeye gittiğimizde tarihi eski değirmenin kapalı olduğunu görüp yeni değirmende öğütülen ve büyük kalıp öğütülemeyen kısımları.Bunları yağlayıp ayrı bir kavanozda saklamış,ot kavurmalarında ve bazı zeytinyağlı yemeklerinde içine atınca,dirileşip inanılmaz lezzete bürünüyor.

Hemen bana da yolladı bu güzel dövülük biberden,salataya bile atıyorum daha leziz birşeyler yemek adına :)



Gabcık,ısrancık,yağlıgan,ısgıncık,çulluk,ısırgan,helvalık,ebegümeci...

İşte bu yemeğin ana lezzet ustaları bu otlar...

Ee bir de zeytinyağım babamdan,
otlar babamdan,
biberler annemden,
nar ekşisi anannemden,
otları temizlemesi de annemden...

İşin sırrı harmanlaşan aile sevgisi ve şefkatinde...
Pin It!

16 yorum :

  1. Oh harika afiyetler olsun canım:)Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Böyle güzel harika ot kavurmasına kim hayır diyebilir ki annelerimizin babalarımızın hakkı hiç ödenmez sizlerinde ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. oh, afiyet olsun.. sahiden bir başka oluyor oraların yiyecekleri, biz zeytinin tadını hala unutamadık, söyleyip duruyoruz.. :)) öperim..

    YanıtlaSil
  4. Ne mutlu sana birtanem... SIMSIKI saril onlara... Yemekten vazgectim, keske benimkiler yanimda olsaydi.... Sevgilerimle, afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  5. Afiyet olsun Delfinacim:) Tam 15 yil sonra bende bu yilbasinda ot kavurmasi ve haslamasi yiyebildim:))

    Iyi seneler canim...

    YanıtlaSil
  6. afiyet olsun :) bizimde vardır böyle ismi ilginç otlarımız :))

    YanıtlaSil
  7. hiç bilmiyorum bu otların tadını ama denemeyi isterdim, nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Offfff tadını bilmediğim ne çok ot var...
    :(((

    YanıtlaSil
  9. Delfina'cığım,
    Gelirken güzel bir şeylerle karşılaşacağımı biliyordum. Anneciğinle babacığın başından eksik olmasın arkadaşım. Ne güzel onlardan gelen ürünlerle yapılan yemekler değil mi? Afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  10. ufff ne lezzet ne lezzet...bi de acıysa o biberler insanın içini ısıtır bu havalarda...afiyet bal şeker olsun sevgili delfina.

    YanıtlaSil
  11. ortaya bir ot gelmiş,
    anne göndermiş,
    baba yağlamış,
    Delfiş yemiş,
    Güngör de gelmiş hani bana hani bana demiş :-)
    öptüm gaaşım.

    YanıtlaSil
  12. Ooooooof abla bizde Egeliyiz bayılırım ot kavurmasına. Bende kavurmayı çok özledim. Ama ayrıyeten sarmaşık da severim yumurtalı ama birini öyle çok severimki EKŞİLİ ZEYTİNYAĞLI TURP OTU HAŞLAMASI bilirmisin onu delfine abla ? Ben ananemin bahçearalarından topladığı DALGAN(ısırgan) çok severdim nasıl özledim bana da yolla şu otlardan bir tabak nolur :( ühühühüh

    YanıtlaSil
  13. Otlar kavrulmuş pek güzel, çatalla uzanasım var. Annem de toz biberini kendi yapar, bize de düşer. Atmaz onlar hiçbirşeyi, elleri değdi mi yemeğe, başka olur o yemek.

    YanıtlaSil
  14. Dün dalgan kavurduk misdi miiiiiisss. :)

    YanıtlaSil
  15. otları gördükçe aklıma Mutfakta Zen geliyor hem kitapta hem sitesinde ne tarifler var ne tarifler! çok severim ben de kavurmasını, böreğini, kavurulup yumurta ile ortaklaşa lezzet üretenini... afiyet bal şeker olsun:) lezzetli bir özlem giderme olmuş!

    YanıtlaSil
  16. 3 gün önce de annem pazı kavurdu üstüne yumurta kırdı. Ama en çok Aydın'da dağdan toplanan sarmaşıkların kavurmasını özledim.Soğanlı moğanlı uff uff .

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10