20.01.2009

Bir dikkat, pür dikkat...


Madem reklamlardan gidiyoruz,size son tespitimi de bildirmek istiyorum...

Bugünlerde duygusal reklamlar izler olduk değil mi?

Anneler günü mü,yooo..
Dünya kadınlar günü mü,yooo...


Ee bu reklamlardaki kadınlar ve çocukları bize birşey mi bildirmek istiyor düşünürken,kendim geldim aklıma. :)

Delfina gibi yüzlerce,milyonlarca bekar anne,çocuklarını mutlu biçimde büyütüyor.
Herkes evinde,yuvasında huzurlu ve mutlu...
Kimisi Bellona'sıyla,kimisi Huggies'iyle :)

Bu reklamlarda eş/baba hiç yer almamış,siz de böyle düşünmüş müydünüz?
Pin It!

15 yorum :

  1. Anne-bebek en etkili ve çarpıcı vuruş oluyor sanırım..
    Babaların eksikliğine ben hiç dikkat etmemiştim :)) Çocuk bizim çocuğumuz değil benim çocuğum mantığımı var acaba,yada okşayan,seven ,çocukla evde daha çok vakit geçiren anne ama bu malzemeleri satın alacak kişi sadece baba diye mi düşünüyorlar bilemedim:)

    YanıtlaSil
  2. Sen yazana kadar hiç düşünmemişim doğrusu.Ama bazıları çekirdek aile anne-baba-çocuk.

    YanıtlaSil
  3. bence evdekı tek duygusal odak anne dıye:) oglu evın ıcınde dusse bıle aman yavrum ne oldu tepkısı veren sadece anne...ve çalışsa dahi evle,cocukla,eşle:)neredeyse kurduğu aile dunyasını duygusal açıdan yöneten annedir..

    eeee bu kadar duygusal anne reklamların etkısınde kalan evladını herzamanda gerı cevıremez..anneyıde baba !!!:))))

    guzel tespit delfınacım:))

    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  4. en iyi tüketici :) kadınlar olduğundan olabilir mi delfinam.. :) Benimde dikkatimi çekiyor..

    YanıtlaSil
  5. çok dogru bir saptama ben dikkat etmemiştim

    YanıtlaSil
  6. Benim de dikkatimi çekmemişti. gerçekten de yok. Çocuğumuzla ,evimizle hep biz ilgileniyoruz. Erkeklerin bu tür olaylara katılma yüzdesi çok az sanırım. Kendim için konuşayım bugüne kadar çocuğumun bezinin ,mamasının ,giyeceklerinin,oyuncaklarının ,kitaplarının markasına,şekline ben karar verdim. O sadece fiyatlarıyla ilgilendi:)) Evimiz için de aynı şeyler geçerli. Çevremde gördüğüm birçok erkek te aynı şekilde. Bazen çocuğumu kendim büyütüyorum,herşeyiyle ben ilgilineyorum ben niye evliyim falan oluyorum:)))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten dikkatimi çekmemişti..Bir de o gözle izleyeyim..

    YanıtlaSil
  8. Bir yandan da reklama yetişkin erkek sokarak reklamların estetiğini bozmamışlar :) Ama senin yaklaşımın harika :)

    YanıtlaSil
  9. Cok guzel bir tespit bu Delfinam :)) Cunki kadin her daim gucludur ve evini o isitir :))

    YanıtlaSil
  10. Bende annesiyle yaşayan bir insanım,mutlaka babalaların yeri ayrı ama baba tek başına yetemezken anne her görevi başarıyla tamamlayabilecek biçimde yaratılmış.

    Düşününce öyle şanslıyız ki,kadın olduğumuz ve anne olabileceğimiz için.Çok şükür! :)

    YanıtlaSil
  11. Sözkonusu ürünlerin muhatabı kadınlar olduğu için olabilir mi?

    YanıtlaSil
  12. nooluyo diye diye bende düşünmüştüm,annele ve kadınlar günü kutlamaları erken başladı herhalde dsiyordum... ama senin yaklaşımın doğru bir tespit... net bişekilde vurgulanamyacağı için baba figürü olmayan sahnelerle bekar annelere gözkırpılıyor...
    tabi anneler günü ve kadınlar günü de çok uzak sayılmaz...yılbaşı ve sevgililer gününde olduğu gibi bu günler için de erken reklamlarla talep oluşturulmaya çalışılıyor da olabilir....

    YanıtlaSil
  13. nooluyo diye diye bende düşünmüştüm,annele ve kadınlar günü kutlamaları erken başladı herhalde dsiyordum... ama senin yaklaşımın doğru bir tespit... net bişekilde vurgulanamyacağı için baba figürü olmayan sahnelerle bekar annelere gözkırpılıyor...
    tabi anneler günü ve kadınlar günü de çok uzak sayılmaz...yılbaşı ve sevgililer gününde olduğu gibi bu günler için de erken reklamlarla talep oluşturulmaya çalışılıyor da olabilir....

    YanıtlaSil
  14. Delina, benim bir kızım var ismi Delfin. Ben bir babayım, ve bu reklamı pek bir özenerek izleyen bir babayım. Zira bir anne ve çocuğunun en güzel resimleri yuvalarında olan resimleridir. Bir erkek olarak bence de böyle işte.

    YanıtlaSil
  15. gerçekten hiç farketmemiştim. süpersiniz! bende burda annenin toparlayıcılığı, herşeye yetmesi (hatta kocasız bile) sonsuz sevgi yumağının sadece onda olması vurgulanıyor diye düşünmüştüm.
    şaşırdım :)

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10