16.04.2010

Elmalı Pasta...



Kek desem haksızlık olacak,tadındaki lezzet için en çok pasta demeyi yakıştırıyorum.Tarif 9 yıl önceki Ailem ve Ben dergisinden,İstanbul'a ilk geldiğim zamanlarda yaptığım bir denemeydi.

Elmaların üzerine bu kez tarçın da serptim,fırında pişen koku tüm binaya yayıldı.Elma yerine armutla da yapıldığı yazıyor tarifte fakat en çok elma yakışıyor.

Bu tarifin bende özel olma sebeplerinden biri de,İstanbul'a gelip 2 yıl ailemden uzak yalnız bir hayata başladığım ilk aylarıydı.Annem,babam ve oğlum beni ziyarete geldi,2 hafta boyunca nice güzelliklerin içinde bu pastayı ilk kez yapmıştım ve herkes çok beğenmişti.Şükürler olsun oğlum benimle,mutlu hayatımıza ortak olan mutfak kokuları sayesinde hayat yaşanabilir benim için...
Sonsuz şükürler olsun...

İşte tarif;

Malzemeler;

  • 4 yumurta
  • 3 kahve fincanı margarin ~ Tereyağı kullandım. ~
  • Bir tutam tuz
  • 1 Paket vanilya
  • 2 kahve fincanı şeker
  • Yarım tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu ~ tam tahıllı un kullandım ~
  • 5 kahve fincanı un
  • 3 ekşi elma
Üstü için;
  • Bir tutam ikiye bölünmüş ceviz içi
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
Yapılışı;

Fırını 175 dereceye ayarlayıp önceden ısıtın.

Margarin, tuz, vanilya, şeker ve portakal kabuğunu karıştırın. Yumurtaları ekleyin. Un ve kabartma tozunu karıştırıp yumurtalı karışıma ilave edin.

Elmaların kabuklarını soyup ikiye bölün ve çekirdeklerini çıkarın. 1 elmayı küçük küpler halinde doğrayıp hamura ekleyin.

Yuvarlak bir fırın kalıbını yağlayıp hamuru içine yerleştirin.

Kalan elmaların bombeli yüzeyine bir bıçak yardımı ile kesikler açarak süsleyin. Çekirdek bulunan kısmı alta gelecek şekilde hamurun üzerine yerleştirin.

Margarini küçük parçalara bölüp elmaların üzerine dağıtın.Üzerine tozşeker serpip ikiye bölünmüş cevizleri pastanın boş kalan kenarlarına yerleştirin.

Pastayı fırının orta katında 50 dakika kadar pişirin.

Pin It!

9 yorum :

  1. ellerinize sağlık. blogunuza birkaç kez farklı bloglardan geldim yazmaya fırsat bulamadım. ve tekrar uğramak için sizi ekledim.
    çok güzel çalışmalarınız ve hoş konularınız var.
    sevgilerimle güzellikler sizinle olsun

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım . süper olmuş bu arada o tabaklardan bende de mevcut:) kayınvalidemin hediyesi. hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize emeğinize sağlık.Bencede elma bu keke daha çok yakışıyor.Üstelik tarçınla bütün eve yayılmıştır eminim.İzmirden sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Canim benim.... Ellerine saglik... Ben de bayilirim bu pastaya... Ayrica ne mutlu sana Annecigin, babacigin var, sana destekler ve en önemlisi dünyalara degismeyecegin bir evladin var.... Sadece bunlar icin ömrümüz boyunca sükür etsek yine de borcumuzu ödeyemeyiz.... Sevgilerimle, hep mutlu kal arkadasim...

    YanıtlaSil
  5. Tadına baktım.Harika,nefis,mutlaka deneyin....Ellerine kollarına sağlık delfişimm...

    YanıtlaSil
  6. enfes bısydı delfınacığım yaa.. her yaptıgın gzl bu ise enfes olmuş....2. kez yeme şansına eriştim................. hmmmmmmmmmmmmmmmmmm yıne ıstedı canm
    .
    çubuk kraker * jolly

    YanıtlaSil
  7. Bence de pasta denmeli..Çok şık duruyor,ellerinize sağlık..Oğluş hep yamacınızda mutlu mesut olsun:)Sevgilerimle Zehr@

    YanıtlaSil
  8. Elmalı pastayı yemiş gibi oldum.
    :-)

    YanıtlaSil
  9. ellerinize ve mutlu yüreğinize ve oğlunuza ve sevdiklerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10