25.08.2008

Beni tanımalısın, çünkü... ( 1.Bölüm )



İşitme kayıplıların, her zaman hayata sıkı sıkıya bağlı olduğunu görmek beni çok mutlu etmiştir.Çok farklı meslek ve okullarda hayatlarını başarıyla sürdüren bu kişileri bir araya getirmek,birlikte ortak projeler üreterek daha yaşanabilir bir hayat elde etmek amacım...

Her pazartesi 4 kişiyi tanıtacağım.Bu oyuna dileyen katılabilir,dileyen birbirine yazarak fikir alışverişinde bulunabilir.


rengii_@windowslive.com



1-)Yaşım 22 ,Cinsiyetim:Bayan


2-)Rumuzum:Rengii


3-)Kaybım İşitme,%85 kayıplıyım,5 yıldır...


4-)Hayata sımsıkı bağlıyım Çünkü Hayatta zevk alıp kendimizi mutlu edebileceğimiz o kadar çok seçenek varki...


5-)En son Okuduğum Kitap:Paulo Coelho -Zahir


6-)En sinirlendiğim şey,Laubali ve saygısız davranılması ve haksızlık yapılması


7-)Mesleğimi yada işimi tanımlamam gerekirse;Seramik Sanatçısıyım(Şu anda öğrenciyim) ,aynı zamanda Resim-Fotoğraf sanatıyla uğraşıyorum.


8-)Bir şey daha söyleyeceğim,İşitme sorunu hayatta bence dert edilmesini bile gerektirmeyecek bir vakadır Mümkün olduğunca Mutlu olmaya mücadele etmeye çalışmalıyız.Dünyada en çok kulladığımız organlarımız Ellerimiz,Bacaklarımız Gözlerimiz ve en önemlisi aklımızdır.İşitme sorunu ise bunlarla oldukça geri planda kalmaktadır.





1-Yaşım:20 Cinsiyetim:Bayan

2-Rumuzum;Asya

3-Kaybım %66,%73 kayıplıyım,19 yıldır.


4-Hayata sımsıkı bağlıyım, çünkü; sevenlerim,sevdiklerim,hayallerim var...hayatta olma şansı verilmişken,bağlanmamak niye...


5-En son okuduğum kitap;Ey Türk istikbalinin evladı 2/Hulki Cevizoğlu

6-En sevdiğim şey;fasıl

6-En sinirlendiğim şey;yalan

7-Mesleğimi ya da işimi tanımlamam gerekirse;iktisatçı(öğrenci)


8-Birşeydaha söyleyeceğim;yenilmek değil pes etmek bitirir herşeyi.
hiçbir konuda pes etmek yok:)




1-Yaşım;34

2-Rumuzum;mryuksel

3-Kaybım
sol 50 db,sağ 95 db kayıplı 34 yıldır.doğuştan yani.

4-Hayata sımsıkı bağlıyım, çünkü duyup duymamam iyi konuşamamam yalnızca beni ilgilendirir..

5-En son okuduğum kitap: nihat genç veryansın..

6-En sevdiğim şey;yabancı dizi filmler bilgisayar kitap...

6-En sinirlendiğim şey; bazı kelimeleri karşımdaki insan anlamadığında dünyalar yıkılır başıma..

7-Mesleğimi ya da işimi tanımlamam gerekirse ; elektronik haberleşme mühendisiyim..

8-Birşey daha söyleyeceğim; gerçekten bekarım.. :)



1-Yaşım; 28

2-Rumuzum; Blue Cat

3-Kaybım işitme , % 50,57 kayıplıyım,28 yıldır.

4-Hayata sımsıkı bağlıyım, çünkü beni seven ailem, sevdiklerim var.

5-En son okuduğum kitap Büyü

6-En sevdiğim şey; Hayvanlar

6-En sinirlendiğim şey;
riyakarlık

7-Mesleğimi ya da işimi tanımlamam gerekirse ; Muhasebe (daha ögrenecek çok şey var)


8-Birşey daha söyleyeceğim; Engelli insanın normal bir insandan farkı yoktur. Gel de bunu normal insanlara anlat!!!



Pin It!

20 yorum :

  1. Merhaba, yazilarini cok begendim.Senden ogrenecegim cok sey var.Hemen listeme ekliyorum seni:)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir proje bu.
    bütün yazıların gibi ilgiyle okudum ve seni bir kez daha takdir ettim
    sevgiler
    yorumun kaydolduğundan emin olamadım tekrar yolluyorum iki kez geldiyse sen ayarlarsın

    YanıtlaSil
  3. canim ozlemisim seni tekrar merhaba :)

    YanıtlaSil
  4. Çok cesaretlendirici...
    ve rahatlatıcı :)
    svglr NuNu

    YanıtlaSil
  5. Delfina sen aklınla bin yaşa e mi:)
    Ne güzel bir proje böyle,benim yazımıda yayınlamışsın,sağol:)
    Haydi arkadaşlar daha fazla katılım,herkes bu projeyi bilmeyenlere iletsin:)

    YanıtlaSil
  6. Ooo süper:)Benim yazıda yayınlanmış,sağolun efendim:)
    Haydii arkadaşlar bu güzel proje için elele,bilmeyenlere iletelim,daha çok olalım,daha çok eğlenelim:)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Nalan,çok tşkler. :)

    Nalan Teyzecim,şeker teyzem benim.Çok tşkler güzel sözlerinize.Umarım katılım olur da birtakım şeyleri hayata geçirebiliriz.

    Ninooowww,hellooowww :)

    Nunucum,çok çok tşkler. sevgiler.

    Mona Rozacım,yayınladım tabii,hedefe ulaşabilirsek çok güzel olacak.Birlikten kuvvet doğar misali,bakalım bu oyun bizleri nerelere getirecek.Katılım devam ediyor,haftaya da güzel şeyler olacak :) sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Harika fikir yani bu oyun, hiç değilse yakından tanımak için bizler için bile ilginç...
    Sevgiler

    -postakutunabak-

    YanıtlaSil
  9. Mermaid,başarı hikayelerini okumaya benziyor di mi.Hepsi birbirinden azimli maşallah bu arkadaşların...

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Harika bir fikir bu sonuna kadar desteklerim bu projeyı Bakalım tatlı delfınam neler neler üretecek :)
    Ayrıca arkadaslarımızın gercekten hayatla barısık ınsanlar oldugunu gördüm Hayatla barısık olmamak ıcın hıcbır sebep yokki zaten Yeterki o güzellikleri görelim...

    YanıtlaSil
  11. Gökkuşağı,güzel sözlerine sonsuz tşkler.Katıldığın için çok mutlu oldum,haftaya kimler tanıtılacak bakalım :)

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  12. işitme kayıplı değilim ama işitme kayıplı dostlarım var ve onları çok seviyorum..bu proje kapsamında benimde tanıtılma şansım var mı bu durumda:)))

    şaka bir yana bu proje çok hoşuma gitti..İnsan aynı şartlardaki başka insanların bakış açısını ve ilgilerini merak ediyor..Sevgiler..Bahar

    YanıtlaSil
  13. Baharcım,sana ayrıcalık tanıyor ve senin de katılmanı tavsiye ediyorum :)

    Şaka tabii :)

    Gelen maillerde dikkatimi çeken ve beni en mutlu eden , hepsinin de hayata pozitif bakıyor olduğu.Bu öyle sevindirici ki anlatamam...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Delfina;

    Ne kadar güzel birşey yaptığının farkındamısın?Bazen şükretmek için,başkalarına tanıma şansı vermek için ne çok sebebimiz var göremeyiz.

    Bende bazen,insanların ne kadar merhametsiz olabildiğini duymaktansa duymamayı yeğliyorum,hatta bazen öyle insanlıkdışı olaylara şahit oluyorum ki keşke görme yetimi kaybetmiş olup bu ana tanıklık etmeseydim diyorum.

    Duymak,görmek,konuşmak yada buna banzer hiçbir engel,engel değildir,daha kötüsü bakarak görmemek,insan olduğunu unutarak konuşmaktır.

    Sana sonsuz teşekkür ediyorum

    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  15. delfina çok güzel bir şey bu.
    ben özellikle rengii'ye bayıldım, o son yazdıkları var ya!!! müthiş.

    YanıtlaSil
  16. Delfina , bu oyun çok güzel. Baklım daha kimlerin dünyasına gireceğiz...

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Şevval Elif,

    Güzel yorumuna sonsuz teşekkürler.Ne güzel örnekler vermişsin,açık yürekliliğine hayran kaldım.Hakikaten duyu kaybı hiç önemli değil,bu bile Allah tarafından bazı hakikatlerin farkına varabilmemiz için verilmiş büyük bir ödüldür.Ben mesela,kalabalık ortamlarda herşeyi anlamıyorum,ee noluyor,dedikodudan uzak kalmış oluyorum,ha dudak da okuyup anlayabilirim ama bu özelliğimi orada harekete geçirmiyorum :))

    Kucak dolusu sevgiler ve çiçekler..

    YanıtlaSil
  18. Enhar koç,tşkler.Sen de kayıplı isen oyuna katılmak ister misin? Rengii gerçekten harika biri.İnsan onunla konuşurken azim,başarı ne demekmiş anlıyor...

    Çocukla çocuk,ben de heyecanla merak ediyorum.Katılım olanca hızıyla sürüyor,bu beni çok mutlu ediyor.Sevgiler,çiçekler...

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar ,

    Ben Rengii :)

    Hakkımda güzel düşünceleriniz için teşekkür ediyorum ...Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. merhaba 37 yaşındayım.25 senedir sol total sağ %67 sönsörinöral işitme kayıplıyım.Yani sesleri azda olsa duyuyorum fakat kelime olarak anlamıyorum.
    Bu kayıpla birlikte hayatımda o kadar güzel şeyler olduki nerdeyse kaybım için şükredeceğim.
    Evlendim dünyalar güzeli bi kızım var.Bebeğim,bitanem cennet kokulum.
    Eşimle hayata tutundum şimdi ise melek yüzlü kızım yaşama sevincim, mutluluk kaynağım.
    İnsanları anlamaya çalışmayı bırakınca daha huzurluyum.Boşuna kafamı meşgul etmiyorum.Bakıyorum böle daha mutluyum.

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10