9.06.2009

Şimdinin nesi var?



Şimdi,
şimdiki zamandayız...

Şimdiki zamanın çocuklarını,gökdelen konutlarında yaşamaya mahkum eden zihniyet,onlar büyüdükçe pişman olmayacaklar mı diye merak ediyorum...

Pişmanlık...

Çünkü geçirebilecekleri en güzel zamanları ellerinden alınmış,koşmanın,düşmenin tadını bilmeden büyümeye mecbur edilmişler...

Oksijenin ciğerlerini doldurmadığı bir bedenle,bilgisayar başında ruh gibi büyüyen bir nesil var avuçlarımızda...

Bugünkü orman yürüyüşümde,küçük bir yerleşim biriminin önünden geçtim.Yükselen dumanlar karşısında kimse tedirgin değildi.Sararmış otları ateşe veren ev sahibine teşekkür edesim geldi.O duman, o koku, çocukluğumu hatırlattı bana oracıkta...

Kokularını özlediğimiz,tadlarını bildiğimiz günlerimiz vardı.Her günümüz dolu dolu geçtiğinden hayat sıkıcı değildi.

Önümde, annesiyle yürüyen kız çocuğunun 20 yaşında mı yoksa 9 yaşında mı olduğunu kestiremedim bir an önce de yüzünü görünce anladım 9'unda olduğunu...

Eskiden var mıydı?

Çocuklarda aşırı kilo?
Çocuklarda durgunluk?
Çocuklarda hayattan bezmişlik?
Çocuklarda mutsuzluk?
Pin It!

14 yorum :

  1. YARINLARIMIZA BETON YIGINLARINI ARMAĞAN EDİYORUZ.ATALARIMIZ BİZE SAĞLIKLI GÜZEL ÇEVRELER ARMAĞAN ETTİ BİZ ÇOCUKLARIMIZA MODERN BETON YIGINLARINI ARMAGAN EDİYORUZ.
    BİR GÜN BASACAK BİR PARÇA TOPRAGIMIZIN BİLE KALMAYACAGINDAN KORKUYORUM.
    BİRAZ TPRAK MI SAKLASAK NE?
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. YARINLARIMIZA BETON YIGINLARINI ARMAĞAN EDİYORUZ.ATALARIMIZ BİZE SAĞLIKLI GÜZEL ÇEVRELER ARMAĞAN ETTİ BİZ ÇOCUKLARIMIZA MODERN BETON YIGINLARINI ARMAGAN EDİYORUZ.
    BİR GÜN BASACAK BİR PARÇA TOPRAGIMIZIN BİLE KALMAYACAGINDAN KORKUYORUM.
    BİRAZ TPRAK MI SAKLASAK NE?
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. Delfinam kesinlik haklisin, bahceli bir evde buyudukten sonra simdi nasil da sikiliyorum ben cogu zaman evde... kendimi disari atmak istiyorum ama asansor yerine balkondan :))

    YanıtlaSil
  4. Bende cok goruyorum hepsi tombis tombis cocuklarin..Birazda ailelerde suc buluyorum ben ama duzensiz besleniyor cocuklar benim cevremde gordugum tombislerin hepsi oyle en azindan..Ben okul hayatim boyunce kahvalti yapmadan evden cikartilmadim..Simdikilerde ne duzen ne bisey..

    YanıtlaSil
  5. işte aynen bu yüzden bahçe sevdam var benim, toprağa basmak istiyorum ben diyorum, yarın öbür gün çocuklarımız da toprakta koşup oynasınlar, bana da ne hatırlatır çocukluğumu biliyor musun Delfina, apartman girişindeki akşamsefalarının kokusu :)

    YanıtlaSil
  6. Çocukken kırlarda,bahçelerde,deniz kenarlarında koştuk oynadık.Ağaçlardan yedik meyvaları. Daha doğrusu neredeyse ağaçta yaşayacaktım ben :))
    Ne kene derdi vardı.Ne de her yer betondu.
    Şimdiki çocuklara üzülüyorum. Doyasıya bir çocukluk yaşayamıyorlar maalesef.Oynayacak alanları fazla yok. Hep pc başında vakit geçiriyorlar. Teknolojinin kötü yanı bu olsa gerek.

    Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Delfina söylediklerin çok ama çok doğru...Ama şimdiki zaman bir başka,yanlız başına sokakta oynayan çocuk görmek zor.Kene var,sapık var,hırsız var arkamdan yürüyenden bile korkuyorum ben.Neden bana bu kadar yakın yürüyor diye düşünüyorum çoğu kez :) malesef ki böyle oldu.
    Gökdelenlerde oturanların ekonomik düzeyi yüksekse en azından onların yaz okuluna vs.. gidiyorda rahatlıyorlar.
    Ya bizim gibi arada kalanlar ne yapıcak.Park ve ev arasında mekik dokuyoruz sadece...

    Birde şu tombul çocuklardan bir tanecikte benim olsaydı keşke,benimkiler çöp adam,hiç anneleri gibi değiller :)))

    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  8. Delfinacim, bizlerin birazda olsa toprak, agacla ilgili anilarimiz var. Ama ya cocuklarimiz, onlari kavanozda büyütüyoruz, cocuklar yedikleri meyvalarin agaclarini dahi tanimiyorlar.
    Bazi cocuklar sütün nereden geldigini bile bilmiyor. Nasil suni bir nesil yetistiriyoruz biz...

    YanıtlaSil
  9. Yoktu Delfina cığım hiçbiri yoktu bence. O kadar doğru ki yazdıkların. Çocuklarımız bizim gibi ağaç tepelerinde büyüsünler istiyorum, parklarla yetiniyoruz.

    YanıtlaSil
  10. Bende bu durumdan şikayetçiyim aslında 13 yaşında bir genç kız olarak.Ailemin bahsettiğine göre eski oyunlar yok,dostluklar yok herkes çıkar peşinde,bir sürü bina var,bilinçsiz eğitim sistemi var ne yazıkki...

    YanıtlaSil
  11. Toplumumuzun bir yarasına parmak basmışsın canım, sağolasın.

    YanıtlaSil
  12. ne yazıkki sosyal kalitesi çok düşük bir toplum ve ülkeyiz :((
    gelişmişliği en geriden, geliştik zannederek takip ediyoruz :(((
    artık dünya nüfusu göz önüne alırsak, asla eskisi gibi hiç bir şeyin olmasınıda bekleyemeyiz.
    BENCE BUNLAR İYİ GÜNLERİMİZ.
    20-30 yıl sonra bu gördüğümüz ağaç -ormanlarda mutlaka kalmayacak :(((
    NÜFUS ARTACAK !!!!!
    SUSUZLUK- GIDA BAŞ DERT OLACAK !!!
    Bence yediklerimiz tablet alımına dönüşecek zaman iinde :((
    Bunları bile hayal edeceğiz.
    Varsın bulduklarını yesin insanlar diye düşünmekten kendimi alamıyorum.
    sağlıklı beslenmek imkansız.
    aldığımız- yediğimiz- yedirilen !!!
    HER ŞEY SAĞLIKSIZ.
    BIRAKIN HAYAT BİLDİĞİ GİBİ AKSIN..........
    KENDİMİZİ KANDIRMAYALIM DERİM
    :(
    ADI SEBZE..
    KENDİSİ FULL HORMON
    VE
    GENİYLE OYNANMIŞ TATSIZ TUZSUS
    TOHUMLARDAN İBARET :(((

    SEVGİLERİMLE CANIM......KEŞKE DAHA OLUMLU OLSAYDI.
    AMA GERÇEKLERİ SİLEMEYİZ !!!

    YanıtlaSil
  13. doğrusu bu yüzden çocuğum olmasından korkmuyor değilim bizim zamanımız yine de güzeldi belki de ski günlerin son dönemiydi ama

    YanıtlaSil
  14. düşüncelerınıze katılıyorum bende hep düşünüyorum banamı öğle gelıyor acaba dıye benım kızımda şuan aynı heyecanla üflüyor aklıma geldi çok guzel içten yazmışınız sevgilerle

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10