18.03.2008

Günün Paylaşımı...( Fırtınada uyuyabilir misiniz? )





Yıllar önce bir çiftçi, fırtınası bol olan bir tepede bir çiftlik
satın almıştı. Yerleştikten sonra ilk işi bir yardımcı aramak oldu.
Ama ne yakındaki köylerden ne de uzaktakilerden kimse onun çiftliğinde
çalışmak istemiyordu. Müracaatçıların hepsi çiftliğin yerini görünce
çalışmaktan vaz geçiyor, burası fırtınalıdır, siz de vazgeçseniz iyi
olur diyorlardı.



Nihayet çelimsiz, orta yaşı geçkince bir adam işi kabul etti. Adamın
haline bakıp 'çiftlik işlerinden anlar mısın?' diye sormadan edemedi
çiflik sahibi. 'Sayılır' dedi adam, 'fırtına çıktığında uyuyabilirim'.
Bu ilgisiz sözü biraz düşündü, sonra boşverip çaresiz adamı işe aldı.
Haftalar geçtikçe adamın çiftlik işlerini düzenli olarak yürüttüğünü
de görünce içi rahatladı. Ta ki o fırtınaya kadar:




Gece yarısı, fırtınanın o müthiş uğultusuyla uyandı. Öyle ki, bina
çatırdıyordu. Yatağından fırladı, adamın odasına koştu: 'Kalk, kalk!
Fırtına çıktı. Herşeyi uçurmadan yapabileceklerimizi yapalım.' Adam
yatağından bile doğrulmadan mırıldandı: 'Boşverin efendim, gidin
yatın. İşe girerken ben size fırtına çıktığında uyuyabilirim demiştim
ya.' Çiftçi adamın rahatlığına çıldırmıştı. Ertesi sabah ilk işi onu
kovmak olacaktı, ama şimdi fırtınaya bir çare bulmak gerekiyordu.




Dışarı çıktı, saman balyalarına koştu: A-aa! Saman balyaları
birleştirilmiş, üzeri muşamba ile örtülmüş, sıkıca bağlanmıştı. Ahıra
koştu. İneklerin tamamı bahçeden ahıra sokulmuş, ahırın kapısı
desteklenmişti. Tekrar evine yöneldi; evin kepenklerinin tamamı
kapatılmıştı. Çiftçi rahatlamış bir halde odasına döndü, yatağına
yattı. Fırtına uğuldamaya devam ediyordu. Gülümsedi ve gözlerini
kapatırken mırıldandı: 'Fırtına çıktığında uyuyabilirim'




Sıkıntılara ;



  • zihnen (bilgi, plan)

  • mânen (dua)

  • maddeten (tedbir)


hazırsanız, fırtına çıktığında uyuyabilirsiniz. Hayatınız boyunca...


Sevgiyle kalın.


Pin It!

4 yorum :

  1. Cok guzel bir hikaye Delfinam, aslinda o kadar cok ders veriyor ki senin de son kisimda oezetledigin gibi :)) aklimin bir kosesinde tutacagim bu hikayeyi anlatmak uzere:)) Kucak dolusu sevgi ve opucukler :))

    YanıtlaSil
  2. Yaaa bunu biliyordum ama yine süper gitti Delfişim bu arada Büşra hakkında yardım edemedim Show tvden gelen maili gördün değil mi?

    YanıtlaSil
  3. Delfina, bana keşmekeş içindeki huzurun resmini yapabilir misin?

    =) güzelmiş..

    www.buzcevheri.com

    YanıtlaSil
  4. moonisim,canım ben de çok beğendim.her ortamda iyi yönler bulabilmeliyiz di mi canım...sevgilerr..

    edicim,saol canım çok yardımcı oldun sen,sağlık olsun herşey kısmet canım benim..

    buzcevheri,yapabilemem.ama sen beyninde böyle bir resim yapabilirsin... :)))

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10