18.09.2008

Neden çift taraflı işitme cihazı kullanmalıyız?


Küçüklüğümün kabusu odyometristler yüzünden işitme sorunlarımı hep görmezden geldim.Test odasına aldıklarında "neden çift cihaz takmıyorsun?" "şuraya bas demedim mi sana" " dediğime neden cevap vermiyorsun" gibi ardı arkası kesilmeyen azarlamalarla kendilerini hiç sevmez,inadına tek cihaz takardım.

Şimdiki çocuklar,gençler ve elbette bizler çok şanslıyız.Mahkeme duvarı gibi olan yüzler gitti, her daim yardımsever,neşeli ve bilgili odyometrisler geldi.

Geçenlerde yeni aldığım cihazı,boşta olan kulağım alışsın diye oraya programlattım ve 34 yaşımda ilk kez çift cihazı denedim.Eğer her iki kulakta işitme kaybı varsa çift cihaz kullanmak anlamayı kolaylaştırmasa da işitmeden alınacak verimi önemli ölçüde artırıyor.Gözleri bozuk birinin tek camlı gözlük taktığını düşünecek olursak,aynı komiklik tek cihaz kullananlarda da geçerli olur.

Faydaları sıralayacak olursak...

Çift taraflı dinleme ile;

  1. Gürültülü ortamlarda konuşulanları daha iyi anlama.
  2. Sesin yönünü tayin etmede kolaylık.
  3. Daha iyi ses kalitesi ve konfor.
  4. Daha yumuşak ve berrak ses.
  5. Her iki kulağıun duyma yeteneğini koruyabilme.
  6. Denge duygusunda gelişim.
  7. Sesi daha iyi tanımlayabilme.
Pin It!

10 yorum :

  1. Delfinacığım,
    öylesine vurguların varki,
    öylesine yerini bulan bir anlatım tarzına sahipsinki,
    seni gönülden tebrik ediyorum.
    bir pusula kadar mükemmel yönlendiricisin.

    sevgilerrr cnm

    YanıtlaSil
  2. Sana bir mail attım Delfina bana geri dönersen sevinirim..

    YanıtlaSil
  3. Hiç bilmediğim bir dünyanın kapısını açıyorsunuz bana. Eminim bir çok kişiye daha...
    Bugün kulağınızı, kulağımı ve Odyometristler'i düşüneceğim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Peki o kulaklilari kullanmak kolay mi?Gun icinde rahatsizlik veriyor mu?

    YanıtlaSil
  5. Okudukça öğreniyoruz..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ben hep neden tek taraflı merak etmiştim ...
    Kadıköy'de boğa var meydanda ... Ordan Fenerbahçe Stadı'na doğru inerken bir işitme merkezi var ; fotoğrafını çekicem insallah okadar tatlı bir panosu var ki (:
    Gidip soracaktım neden tek taraflı bu cihazlar diye (:
    Ama meğer varmış (:

    YanıtlaSil
  7. çokk beğendim yazılarını takip edicem..

    YanıtlaSil
  8. bölümüm gereği bu konuyla ilgilenmiştim maşallah hocalarım yanında solda sıfır:)))

    YanıtlaSil
  9. Nunucum güzel sözlerine sonsuz kez teşekkürler,bildiklerimi paylaşıyorum,birilerinin işine yarıyorsa ne güzel.

    kıymetcim,mailleştik,muhabbet ettik :))

    :)cim,neler hissettin anlat bakalım?Oğlum bugün çok ilginç şeyler anlattı kulak ile ilgili,daha öğrenecek çok şeyim varmış benim :) sevgiler,

    Nalancım,kulaklığa alışınca kolay.Hissetmiyorsun bile.Rahatsızlık şu şekilde oluyor,eğer bulunduğumuz ortamda aşırı ses,gürültü varsa,cihazla birlikte gelen ses anlamsız bir kargaşa gibi oluyor.Böyle olunca çözümü çok basit,o an cihazı kapatıp huzura ermek :))

    Pelincim,ben de yazdıkça ve araştırdıkça öğreniyorum...sevgiler,

    azαв-ı мυкα∂∂єѕ,tek taraflı olmasının diğer bir nedeni de,ülkemiz insanın 2 cihaz alacak parasının olmaması.o bahsettiğin yerde geçen yıl cihaz denemiştim,euro 2650 idi son denediğim cihaz...

    jojik,çok tşkler.

    gökçecim,bildiklerini bizimle de paylaş...

    YanıtlaSil
  10. İşitme cihazı kullanmaya başladığımdan beri hep çift taraflı kullandım. tek cihazın pili bittiği ya da çeşitli sebeplerle kullanamadığım zamanlarda tek cihazla duymak sıkıntı yaratıyor. çünkü iki cihazla sesi stereo olarak algılayabiliyoruz ve bu da algıda bir alışkanlık yaratıyor.
    Artık aşırı ses ve gürültüde sesi elimine eden dijital cihazlar üretildi. aynı şekilde rüzgar ve yağmur sesini de bloke eden mekanizmaları var. şu an kullandığım modeli (Phonak Naida V UP) bu açıdan tavsiye ederim. Aynı zamanda arkaplan sesleri açtırdım ve gürültüde tiz sesli birinin konuşmasını farketmemi sağlıyor yavaş yavaş ta olsa dikkatimi vererek mesela TV açıkken birinin konuşmasını anlayabiliyorum. Ayni zamanda cihazın hiç ötme sorunu yok. Tabii ki tam içime sinmesi için 2-3 kere programlaya götürdüm. Size en uygun şekilde programlatmazsanız, belirli sıkıntılar yaşanabilecektir. ;)

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10