27.09.2008

Yutkunmak ne zormuş meğer...


İşte şimdi boğazıma kocaman bir düğüm saplandı...

Bugün trenle eve dönerken gördüm,Yetimler Haftasıymış bu hafta.Hiç haberim olmadı,hiç bilemedim.

Kaç çeşit yetim var günümüzde böyle...

Babası ölene yetim deniyor,

babası sağ olduğu halde babasız büyüyene yetim deniyor,

hem annesi hem babası sağ olup sokağa atılan çocuğa da yetim deniyor.

Üç sıradaki çocuklar, başımın tacıdır,bana sorarsanız sorgusuz sualsiz cennete girmelidirler.Yüreğinde ebeveyn sevgisi olmadan büyüyen bu pırlantalar,hayatta iyi yerlere gelip mutlu bir yaşantıya sahip olduklarında geçmişe sünger çekebiliyorlar mı?

Baba sevgisini ve aile kutsallığını en doruklarda yaşayan ben,oğlumun hassasiyetini gördükçe kahroluyorum.

Benim oğlum da yetim ne yazık ki.

Babasına," hadi baba msn de konuşalım" , "baba bu yaz sana gelebilir miyim", "baba yolladığım fotoğraflarımı beğenmedin mi,yorum yazmadın ya" diye devam eden cümleleri ısrarla kurmaya devam ediyor.

Karşı taraf ilgisiz kaldıkça,çocuk ümitleniyor.

Bugün olmazsa yarın pişman olur belki,ilgilenir sevgisini belli eder diye.

Son yaz tatilinde,babası 1 gece misafir olarak alınca eve nasıl mutlu olmuştu,"annecim,babam beni seviyormuş,uykumda öpmüş beni,babaannem dedi" diyerek yüreğindeki sevincini doya doya anlatmıştı.

Kalbinde evlat sevgisi taşımayan insana "baba" lakabı konamaz,konmamalıdır!

Çocuklarınızı bile bile yetim bırakmaya utanmıyor musunuz ey insancıklar?


Dipnot; Ve trenle Kadıköy'e giderken okuduğum haber beni öyle mutlu etti ki,tüm gün haberi düşündüm durdum.Böyle bir yuva var olduğu için yüreğime su serpildi biraz.Bayramın 2.veya 3.günü oğlumla yuvayı ziyaret edip,"onlar da senin gibi şanslı yavrum" diyeceğim.


Pin It!

26.09.2008

Öğretmenim,canım benim canım benim

Seni ben pek çok, pek çok severim.
Sen bir ana sen bir baba
Her şey oldun artık bana.
Okut öğret ve nihayet ,
Yurda yarar bir insan et...


Ahşap pencereden içeri süzülen güneş ışıkları,öğrencileri de miskinliğe sürüklemişti.Çıkış zilinin çalmasına yarım saatten fazla vardı,hepsi de bir an önce çıkıp gitmek istiyordu.

İçlerinden biri vardı ki,öğretmenini izliyordu...

Öğretmeni onun için bir arkadaş,bir dost,bir sırdaş demekti.Çok seviyordu onu,öğretmeni de onu seviyor olmalıydı ki,göz işaretiyle "gel" yaptı gülümseyerek....

"Tut bakiiim kızım şu ipin ucunu,aferin sana işte böyle temizleyeceğiz bunu."

Delfina'nın en sevdiği şey,öğretmeninin birbirinden güzel göz alıcı pırlanta yüzüklerini beraber temizlemekti.Yüzük deliklerine kaçan tozlar temizlendikçe neşesi yerine geliyor ve öğretmenine daha çok bağlanıyordu.Çünkü bu görevi sadece ona veriyordu öğretmeni.

Sınıfta ilk okumayı öğrenen de Delfina olmuştu,öğretmeni ondan çok heyecanlanıp müdür odasına koşmuştu.

Bir gün,"öğretmenim,siz benim halamsınız ama neden soyadınız değişik" diye sordu.

"Evlenince eşinin soyadı ne ise o olur yavrum." dedi.

"Ben evlenmicem o zaman,evlenmicem.Soyadımı değiştirmiceem" diye epey kararlı göründü o gün küçük kız.

Aradan 27 yıl geçtikten sonra o günü hatırlayan Delfina'nın yüzüne kocaman bir gülümseme,yüreğine de sonsuz bir huzur yerleşir.

"Ne inatçı kızmışım ben,istedim ve oldu.Soyadını değiştirince,tüm hayatı değişiyor insanın,büyük kızlar gibi konuşmuşum ama iyi yapmışım işte" der ve onu bugünlere taşıyan ilk öğretmenini büyük bir saygı ve sevgiyle anar,kulaklarını çınlatır...


Pin It!

23.09.2008

King Kong'dan müthiş zeka soruları :)


Bilmeyenlere not; Kingkong,delfina'nın oğludur.



Merhabalar,

Ben eski kingkong, ne zamandır sizlerle konuşamadık.İşte şimdi bulabildim bu fırsatı.Bu konuyu açmamın amacı; sizleri zeka testine sokmak:)

Hazır olun işte Prof.Dr.Kingkong'un hazırladığı sorular geliyooor ;)

Sorulara başlamadan önce bazı şartlarım var:)

  • Gugil veya ekşisözlük bakmak yok o zaman kırılım :(
  • Bazılarınız beğenmeyebilir veya zekanız pek iyi değilse de ondan üzülmeyin :)
  • Hepsini bilirseniz yani einstein(aynştayn) in bin katısınız maşallah maşallah :)
  • Bilirseniz bi süpriz;)
  • Bilemesseniz ilk adamlar kadar cahilsiniz yani biraz kursa gidin kanımca :)

Slogan: No Heyecannnnn!!!!:=)

  1. Kaşlarımız ne işe yarar? (E süslemekten başka işi vardır eminim)
  2. Sesler kulağımızda nerede toplanıp kulak zarına gider?
  3. Tozlar gözümüze kaçtığında gözümüzün arkasında mı birikir?
  4. Körler Nasıl rüya görür?
  5. Gürültülü bi ortamda kulak zarımızın yıpranmaması için ne yapmalıyız?

Cevaplarınızı yorum kısmına bekliyorum.

Saygılarımla,

image

Pin It!

22.09.2008

2008-2009 Kış, Erkek Çocuk ,Ayakkabı Modası...

Son zamanlarda çocuk modasından bahsetmemden sıkılmıyorsunuz değil mi?

Geçen seferki yazı, tamamen kızların enfes elbiselerine ait olunca,erkek çocuklarına borcum kaldı gibi hissettim.

Oğlumla ayakkabı konusunda zevklerimiz çok uyar.Beğendiklerimi "wauuvv işte bu aradığım"," renk harika,daha ne olsun" gibi cümlelerle destekleyince,hediye aldığım ayakkabıları beğenmezse diye değiştirmeme gerek olmadı hiç. :))

Bu yılın sonbahar ve kışı,çocuklarımızın ayaklarını üşütmeyecek,onları hep sıcacık tutacak kaliteli ayakkabılarla geldi.

İşte bu yılın en beğendiğim tasarımları;











Pin It!

18.09.2008

Neden çift taraflı işitme cihazı kullanmalıyız?


Küçüklüğümün kabusu odyometristler yüzünden işitme sorunlarımı hep görmezden geldim.Test odasına aldıklarında "neden çift cihaz takmıyorsun?" "şuraya bas demedim mi sana" " dediğime neden cevap vermiyorsun" gibi ardı arkası kesilmeyen azarlamalarla kendilerini hiç sevmez,inadına tek cihaz takardım.

Şimdiki çocuklar,gençler ve elbette bizler çok şanslıyız.Mahkeme duvarı gibi olan yüzler gitti, her daim yardımsever,neşeli ve bilgili odyometrisler geldi.

Geçenlerde yeni aldığım cihazı,boşta olan kulağım alışsın diye oraya programlattım ve 34 yaşımda ilk kez çift cihazı denedim.Eğer her iki kulakta işitme kaybı varsa çift cihaz kullanmak anlamayı kolaylaştırmasa da işitmeden alınacak verimi önemli ölçüde artırıyor.Gözleri bozuk birinin tek camlı gözlük taktığını düşünecek olursak,aynı komiklik tek cihaz kullananlarda da geçerli olur.

Faydaları sıralayacak olursak...

Çift taraflı dinleme ile;

  1. Gürültülü ortamlarda konuşulanları daha iyi anlama.
  2. Sesin yönünü tayin etmede kolaylık.
  3. Daha iyi ses kalitesi ve konfor.
  4. Daha yumuşak ve berrak ses.
  5. Her iki kulağıun duyma yeteneğini koruyabilme.
  6. Denge duygusunda gelişim.
  7. Sesi daha iyi tanımlayabilme.
Pin It!

16.09.2008

Tokat Atmadan Bir Daha Düşün....


Gençadam, evinin alt katında marangozluk yapıyordu. Kapı ve pencere konusunda uzmandı. Fakat plâstik pencereler yaygınlaşınca, ahşap olanlara rağbet azaldı. Bu yüzden işler iyi gitmiyordu. Üstelik de çocukları büyümüş, biri hariç okula başlamıştı. Masrafları artınca, yanındaki kalfasına yol verdi. İşe biraz daha erken koyulur, yardımcıya ayırdığı parayı, çocukların harçlığına katardı.

Adam, bir gün çalışırken, elektrik kesildi. Ve uzun süre beklediği halde gelmedi. Aksi gibi, o akşam üzeri teslim etmesi gereken birkaç pencere vardı. Boş kalmayı sevmezdi. Planyayı yağladı, talaşları süpürdü. Biraz dinlenmek için eve çıkarken, sigortaya göz attı. Eğer yanılmıyorsa, bu iş normal değildi. Biri gelip sigortayı kapatmış olmalıydı.

Şalteri kaldırınca, atölye aydnlandı. Tahminleri doğru çıkmıştı ama, bu işe bir anlam veremiyordu. Şaka dese, böyle bir şaka yapılmazdı. Kendisini kıskanacak bir düşmanı da yoktu.

İşe koyulduğunda, yine aynı şey oldu. Ama bu sefer suçluyu görmüştü. Oğlu, evden atölyeye bağlanan merdiveni sessizce inmiş ve sigortayı kapattığı sırada, babasını karşısında bulmuştu.

Adam, on yaşına gelmiş bir çocuğun böyle bir haylazlığını affedemezdi. Bütün günü, onun yüzünden mahvolmuştu. Bir kere yapmış olsa, ses çıkartmazdı. Ama tekrarlaması, hangi yönden bakılırsa bakılsın, büyük hataydı. Saçlarından yakalayıp sıkı bir tokat attı. Her şey onun iyiliği içindi. Belki vurduğu tokat, serseri olmasını engellerdi.

Adam, oğlunun gözyaşlarını görmezden geldi ve eve çıktıktan sonra, eşine dert yanarak:

- Bu çocuğun, okulda kimlerle düşüp kalktığını bilmemiz lazım!.. dedi. Eğer serbest bırakırsak, başımıza büyük dertler açacak!..

Adam, bir süre düşündü. Sonunda da en kolay yolu buldu. Oğlunun hiç aksatmadan tuttuğu günlüğüde, arkadaşlarına ait ip ucu olmalıydı. Eşi istemese de, ona kulak asmadı ve çocuğunun günlüğünü okumaya başladı.

Oğlu, en son sayfada:

'Bu gece kötü bir rüya gördüm!..' yazmıştı.

"Atölyede çalışırken, babamı elektrik çarpıyordu. Allah'ım onu koru!.. Ben elimden geleni yapacağım!.."

( Kaynağı bilinmiyor )



Pin It!

15.09.2008

Hızla Değişen Zevkler...



- Guzu baksana şu lunapark ne kadar kalabalık,hadi çarpışan arabaya binelim.
- Anne dalga geçmesene yaa,ben kartinge gidicem...
- ???!!!

Pin It!

14.09.2008

İşitme Kayıplarına Göre İnsanlar...




İşitme kaybı yaşayan her insanın kaybı , diğerlerine göre farklıdır.Seslere veya sessizliğe verilen tepki,kişinin hayata karşı tutumuyla alakalıdır.

İnsanın edineceği en önemli nimetlerden biri eğitim almasıdır.İster tamamen sağır olsun ister 80 db.lik işitme kaybı yaşasın,eğitim varsa o kişinin hedeflerine ve hayallerine ulaşması o derece kolaydır.

Bu yazımda, tamamen sağırlar ve sesleri duyabilen işitme kayıplıların farklarından bahsetmek istiyorum.Çünkü her ikisi oldukça farklı dünyalardır,bir araya geldiklerinde uyum sorunu bile yaşayabilmektedirler.

Sesleri Duyabilen İşitme KayıplıTamamen Sağır İşitme Kayıplı
İletişim kurabilmek için işaret dili bilmelerine gerek yoktur.İşaret Dili onlar için yazılmıştır.
Karşısındaki insan, normal ses tonunda ve tane tane konuştuğu sürece sorun yoktur.Sesi duymadıkları için anlayamazlar.
Dudak okuma kabiliyetleri gelişmiştir.Dudak okuma kabiliyetleri çok kuvvetlidir.
Kendilerini geliştirmişlerse,sesleri mükemmel çıkarıp,devrik olmayan cümleler kurarlar.(S

pordan, müziğe,siyasete kadar bilgilidir.)

Kayıp,konuşma öğrenme süreci aşamasında oluştuysa ve sesleri tanıyorsa,çok çalışarak bu yetenekten yoksun kalmazlar.
Telefon iletişimi sancılıdır.Telefonla iletişim kuramazlar.
Kalabalık ortamlarda sesleri takip etmekte zorlandıklarından,sessiz kalabilirler.Ortamda,işaret dili bilen varsa,durmadan konuşurlar. :)
Cihazsız tiz sesleri anlamakta zorlanırlar. ( Zil sesi,yaprak hışırtısı,su damlama sesi gibi )Tiz sesleri duyamazlar.
Yüksek sesten rahatsız olurlar.Çünkü algılarını kolaylaştırmaz,aksine gürültü yaratır. ( Sözlerini bilmedikleri müzikleri dinlemek,arkalarından bağırılması gibi )Yüksek ses tınılarını vücutlarının belli yerlerinde hissedebilirler.
Karanlıkta sohbetten kaçınırlar,çünkü dudak okuyamazlar.İşaret dilinin işe yaramadığı bir ortam.
Zeka kapasiteleri yüksektir.Zeka kapasiteleri yüksektir.


"Bana bir sağırın çocuk sahibi olmasının doğru bir hareket olup olmadığını çok sordular. Hakikaten, sağır bir insan için, evde çocukların bulunmasından daha büyük bir saadet tasavvur edilemez.


Benim sağır olmam, çocuklarım için de faydalı olmuştur. Bana karşı düşünceli ve anlayışlı davranmakla, başkalarına aynı şekilde anlayışlı davranmayı öğrendiler. Ayrıca sakatlığımdan istifade etmemeyi kendilerine prensib edindikleri için, karakter sahibi birer kişi olarak yetiştiler." ( Hayat dolu bir sağırın kaleminden )


Pin It!

11.09.2008

Hussein Haidari / Tekerlekli Sandalye Basketbolu

Beijing 2008'de devam eden Tekerlekli Sandalye Basketbol'unda azmi ve performansı ile dikkatimi çekmeyi başarmış biri var; Hussein Haidari.

Oyun sırasında defalarca yere düşen ve bir sn.de ayağa kalkıp golleri peş peşe yağdıran Hussein'i takdir etmemek imkansız.

Dünyanın en iyi oyun kurucusu da olan bu başarılı sporcu,Irak asıllı İsveçli.

Galatasaray takımında da başarılarını sürdüren 30 yaşındaki bu engel tanımayan arkadaşımıza,ömrü boyunca kolaylık dolu bir hayat diliyoruz.

Pin It!

9.09.2008

Ramazan Ayının Neşesi ~ Top Atılıyor...



Küçükken en sevdiğimiz şeylerden biriydi top sesini dinlemek değil mi? Muğla'da balkonumuzdan çektiğim video ile sizlere anılarınızı tazeleme fırsatı sunuyorum :)

Top atıldıktan sonra epey yankı yapıyor ve 120 db civarında bir ses duyuluyor.Bakalım bugün İstanbul'da da top atılacak mı?
Pin It!

8.09.2008

A ve E Vitamini , Kulaklara Şifa Oluyor...




Belki biliyorsunuzdur, yine de doktoronuzla görüşüp bilgiyi değerlendirmekte fayda olabilir.



Kulaklar/Isitme :

Cochlea: Iç kulak labirentinde bulunan sesleri alma ve analiz etmekle sorumlu olan ve yogun A
vitamini içeren spiral bir maddedir. Fonksiyonelligi vitamin A ya baglidir. Eksikliginde cochlea'nin iç ve dis saç hücre derilerinde bozulma görülür.

Isitme kaybina ugrayanlarda vitamin A serum seviyeleri düsük bulunmustur. Sinirsel hassalikla ilgili isitme kayiplarinda ve özellikle yaslanmayla ilgili isitme zayifliklarinda, E vitaminiyle kombine verilen A vitamininin isitmeyi arttirmada faydali oldugu görülmüstür. Yine günlük alinacak 50.000 IU A vitaminitinnutus diye tabir edilen bir cins kulak çinlamasi olan rahatsizligin iyilestirilmesinde faydali olur.


E vitamini, işitme kaybına iyi geliyor

İSRAİL Teknoloji Enstitüsü'nce yapılan araştırma, sebebi belli olmayan bir şekilde ve aniden işitme duyusunu yitirenlerin E vitamini sayesinde yeniden duyabildiklerini ortaya koydu.
Araştırmaya katılan hastaların yarısına günde 400 mg E vitamini takviyesi yapıldı. E vitamini alanların, diğerlerine göre yüzde 75 daha iyi duyabildiği tespit edildi.


Dip Not; Şifavi ve Milliyet Gazetesi'nden bilgiyi haber veren Sevgili Bahar'a sonsuz tşkler.
Pin It!

1.09.2008

Beni tanımalısın, çünkü... ( 2.Bölüm )


Oyunumuzun 2.bölümü ile karşınızdayız.

Bu hafta da birbirinden farklı yanıtlar veren,yaşama sevinci yüksek insanlar var listemizde.Önümüzdeki hafta,yayınlanacak başvurularınızda dilerseniz mini bir resminizi koyabilirsiniz.

-----
1-Yaşım; 25... / Cinsiyetim;kız
2-Rumuzum;GOKKUSAGI
3-Kaybım .ileri derece...... , % 60-70... kayıplıyım,...25. yıldır.
4-Hayata sımsıkı bağlıyım, çünkü ..hayat yasamaya deger ve sevınce güzel.........
5-En son okuduğum kitap..çanakkale mahşeri...
6-En sevdiğim şey; gezmek gezmek gezmek
6-En sinirlendiğim şey; sorumsuzluk
7-Mesleğimi ya da işimi tanımlamam gerekirse ; insanlara en iyi sekılde yardımcı olabilecegım bır meslege sahıbım :) Hastaların doktorlar aracılığıyla verdiğim ilaçlarla iyileşmesı benı mutlu ediyor.. Gerektiği yerde psıkolojık danısmalıkta yapıyorsunuz Aglayarak gelen ınsanı gülerek yollayabılıyorsanız sızden ıyısı yoktur...
8-Birşey daha söyleyeceğim; Sanırım bu oyunu seveceğim ben :)
*******************************
1-Yaşım; 25 / Cinsiyetim; Erkek
2-Rumuzum; cekkirgem
3-Kaybım %55 doğuştan beri işitme kaybım var.
4-Hayata sımsıkı bağlıyım, çünkü engelli olmak yaşamak demektir.
5-En son okuduğum kitap Ahmet Altan-Kristal Denizaltı
6-En sevdiğim şey; Basketbol
6-En sinirlendiğim şey; Kızdırmaları. Ama kısa süre sonra ne dediğimin farkında olmayıp affediyorum.
7-Mesleğimi ya da işimi tanımlamam gerekirse ; Hastanede şirkete bağlı eleman olarak hasta kabul'de çalışmaktayım.
8-Birşey daha söyleyeceğim; Engelliler ile ilgili yeni çıkan yasalar hakkında bilgi edinmek istiyorum. Çok fazla da ısrarcı değilim. Müsait olduğun zaman..
*******************************************
1-Yaşım: (635- 500)/5 Cinsiyetim:Baaayan
2-Rumuzum; huu
3-Kaybım miktar dediğin nedir? az ya da çok neyi değiştirir? kayıplıyım, 5 yıldan sonra saymayı bıkatım yıldır.
4-Hayata sımsıkı bağlıyım, çünkü; canım sağolsun.
5-En son okuduğum kitap; Harry pother :)
6-En sevdiğim şey; büyücüler, cübbeler. cadılar, kediler. ha bir de sonbahar.
6-En sinirlendiğim şey; gölge olmayan bir yerde güneş altında kalmak. ben bir penguenim soğuk havayı severim...
7-Mesleğimi ya da işimi tanımlamam gerekirse; sanatçı, ressam - çizer, boyar, keser-yapıştırır.
8-Birşeydaha söyleyeceğim; zaman zaman insanlara söylüyorum iyi duymadığımı da başlıyorlar tarzanca konuşmaya farkına varıyorum ki sonra hiç duymuyorum sanıyor onlar beni aslında vermiyorum bozuntuya,gidiyorum sularına hıhı diyerek dumuyor numarası yapıyorum onlara mahcup etmemek gerek insancıkları aslında anlayışla yaklaşmak utandırmaz onları sonuçta onların attığı taklaları gördükçe biraz güldürür beni çaktırmadan da olsa.
******************************
1-)Yaşım 21 ,Cinsiyetim:Bayan
2-)Rumuzum:Gunes
3-)Kaybım İşitme,%90 kayıplıyım,dogustan
4-)Hayata sımsıkı bağlıyım Çünkü ailemi ve spor yapmayi seviyorum.Eglenmeyi ve gezmeyi severim.
5-)En son Okuduğum Kitap:Dostoyevski-Suc ve Ceza
6-)En sinirlendiğim şey, karsimdaki insan bazi kelimelerimi anlayamadiginda tabi uzulurum.
7-)En sevdiğim şey; cnbc-e, spor yapmak ve insanlarla iletisim kurmak.
8-)Mesleğimi yada işimi tanımlamam gerekirse;Grafikerim(Şu anda öğrenciyim) ,aynı zamanda sporcuyum,hem tenisciyim hem de yuzucuyum.
9-)Bir şey daha söyleyeceğim,Bana anlatirsaniz unuturum,
bana gosterirseniz hatirlarim,
beni dahil ederseniz,anlarim.
Pin It!
Related Posts with Thumbnails
01 09 10