7.03.2009

Kristalin içindeki sır...



Gurbet...

Okunuşu bile tuhaf kelime.Kelimenin içinde sıcak harf yok. 'e' var ama arkasındaki 'u' yu destekliyor sanki...

Gurbet...

Baba ocağından ayrı düşmek,memleketten uzaklara gitmek...

Alışabilenlere hep gıpta etmişimdir.İnsanın içini yakan bu ızdırabı en iyi söndürecek şeyi bulduğumda gurbete yeni düşmüştüm.Oğlumu,ailemi Muğla'da bırakmış,kariyer uğruna gelmiştim İstanbul'a...

Hem de 9 sene önce...

Oğlumdan ayrı geçirdiğim,geceleri onun resmine sarılarak ağlaya ağlaya uyuyakaldığım günlerin başında iki insanla tanışmıştım.Bahar ve ablası Dilek de gurbetteydiler,birlikte kalıyorlardı.Onlarla hemen kaynaşmamızda en büyük etken aile yapılarımızın aynı olmasıydı.

3 kişi kardeş gibi olduk ilerleyen zamanda.Her biri evlenip başka şehirlere gittiğinde bile unutulmayacak paylaşımlarımız olmuştu.

Geçen akşam evime misafir oldular.Dilek'i 3 sene sonra kucağında prensesi ile görmek nasıl büyük mutluluktu.Defalarca sarıldık,gözyaşı döktük...

Eğer siz de gurbetteyseniz ve yalnız hissediyorsanız, benim dostlarım gibi dostlarınızın olmasını diliyorum size...Üzülmeyin,kendinizi bırakmayın.Yaptığınız bu fedakarlıkların ve mücadelenin ödülü er geç size de gelecektir...
Pin It!

14 yorum :

  1. Ohoo..Siz ona gurbet mi diyorsunuz? Bir de dilini anlamadiklarinizin, yuz sene de kalsaniz anlamayacaginizi (ve de anlamayacaklarini) dusunduklerinizin arasina dustugunuzu dusunun. Gurbetin dublesi var, dertlerin katmerlisi..
    Katiliyorum, kesinlikle alisilmiyor. Dumura ugraniyor sadece..

    YanıtlaSil
  2. insan herşeye alışıyor,gurbetede...canını hep yakmaya devam ediyor ama alışıyor işte..

    YanıtlaSil
  3. Canımmmmmm günaydın aynı gurbeti bende eşim için çekmiştim.İki sene bizden uzakta çalıştı o dönemlerde
    uyku bile uyuyamadım hep ağladım se
    nin gibi.Küçük oğlum 1.sınıfa başlamıştı o dönemde babaya olan öz
    lemi yüzünden dersleri kötüydü sonra babası gelince birden bir atakla sınıf birincisi olmuştu.Ben
    de senin gibi şanslıydım yanımda hep dostlarım vardı.Rabbim dostları
    mızı etrafımızdan eksik etmesin sım
    sıcak sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Allah kimseyi sevdiklerinden uzak bırakmasın,gerçekten zor olsa gerek...

    YanıtlaSil
  5. Gurbetteyken uzanan dost elleri unutmak mümkün olmuyor sevgili Delfina.
    Dostluğunuz daim olsun, Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. ben de zaman zaman kariyer uğruna gurbete gitmem gerektiğini düşünüyor ama olacakları ve kendimi bildiğimden vazgeçiyorum sen gurbette gerçekten şanslıymışsın

    YanıtlaSil
  7. eger uzaksak ve uzaklik baska bir ülkeyi sinirliyorsa...o zaman tek yaninda olan dostlarin oluyor! onlarda varsa!

    YanıtlaSil
  8. Ben gurbette değilmi ama çevremde gurbette olan arkadaşlarım çok var.Hepsi çok iyiler ve bizim misafirimizler.Tüm gurbetçilerin sevdiklerine tez zamanda kavuşmaları dileğiyle...

    YanıtlaSil
  9. Ah canim Delfinacigim...su sicacik yazini okumak bile gurbette oldugumu unuutturuyor inan, bu tüm yazilarin icin gecerli.Sicakligin ve dostlugunu hissediyorum inan. Dedigin gibi, en önemlisi gurbette gercek dostlar bulabilmek, dedikodu yapmayan, arkandan konusmayan, gercek dostlar,Cok sükür ki var...sana gurbetten kucak dolusu sevgilerimle...

    zehra

    YanıtlaSil
  10. Ben hiç gurbete gitmedim ama gurbete kızım evlendi, kardeşim okumaya gitti , evlendi, bebeğim 6 aylıkken eşim askere gitti. Kardeşim okumak için evden ayrıldığı gün eşimi askere uğurladım. Hepsinde çok ağladım, geceler sabah olmadı. O zaman canım annemle birlikte avunduk. Ama şimdi de annem ebediyen gitti. Onun için herkes sağlıklı olsun, mutlu olduğu, karnının doyduğu yerde yaşasın. Gidip gelmeye çalışın, sık sık arayın hayat böyle Delfinacım.

    YanıtlaSil
  11. Delfinacim aynen katiliyorum, gurbette (hele de benim gibi boyle annem babamla benim arasina okyanuslar girecek kadar uzaksan) arkadaslarin, ailen oluyor gercekten. Bir de iste benim gibi gurbette evlendiysen esinle kucuk bir aile olusturuyorsun kendi capinda :)

    YanıtlaSil
  12. ahh betul,ben de ondan gurbet kuşuyum zaten... Almanya'da minicik bir kız çocuğu iken, memleketim diye yırtınmış biriyim...Zor çok zor dediğin gibi gurbet.Alışabilenlere gıpta etmişimdir. demiştim ya, işte bu yurtdışında yaşayanlar içindi.Sana sabır ve metanet dliyorum,ve blog alemine tekrar hoşgeldin diyorum...sevgiler,

    YanıtlaSil
  13. Güldem,gurbete alıştıran dostlar sağolsun değil mi...bir de bu tercih bizim tercihimiz.ne yapabilirz ki sabretmekten başka...

    deryacım,zor olmuş senin için,neyse ki uzun sürmemiş.amin diyorum güzel duana,sevgiler sana...

    pelincim,amin amin...

    özlem,Almanya günlerimde dışarıda oyun oynadığım Türk arkadaşlarımı bile unutamıyorum ben,dediğinde çok haklısın.sevgiler,

    gececim,çok zor bir karar,umarım hayırlısı olur senin için...

    aycicim,ahhh Almanya mı demek istedin sen de :(

    Bilgicelli,misafirperver olmanız ne güzel,onlara yüreğinizde açtığınız yer ömür boyu silinmeyecek hafızalarında.ne mutlu size..

    zehracım,herşey karşılıklı değil mi,senin de sen gibi dostların olmasına çook sevindim...aldım sıcak sevgilerini,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  14. mallacım,işte şimdi yüreğim yandı bu yorumunla...susuyorum ve saygıyla eğiliyorum karşında.zor sınavlardan çıkan insanlardansın...

    mooniecim,sanırım okyanusları aşıp gidebilmeyi hayaller ve hedefler mümkün kılıyor değil mi? hiç pişman olmaman dileğimle mooniecim,sevgiler ve çiçekler sana...

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10