15.03.2009

Köpek Oteli AYIBI


Oğluma 'en çok neyi seversin' diye sorun,

"Köpekleri" der...

Küçüklüğünden beri köpeklere bayılır.

Babamın,ona köpek hikayeleri anlatması,2-3 yaşlarında köpeklerden canlı konuşmalar nakletmesi de etkili tabii.Karanlıkta bile köpekleri gören,onları seven bir çocuk bu.Bu yaz ona Golden Retriever alırsam dünyanın en mutlu çocuğu olacakmış,bu derece seviyor yani.

Köpek oteli filmini de heyecanla bekliyor ne zamandır.Dvd'sini almayalım,sinemada izleyelim hem de Pazar dinlencesi olur dedik.Dün gece seanslara baktığımda filmin her yerde Türkçe izlendiğini görünce yıkıldık resmen.Onu teselli etmem zor oldu,bazılarına komik gelebilir bu durum ama insanın hayalkırıklığına uğraması her şartta çok kötü.

Biliyorsunuz altyazı olmadan işitme kayıplı için o film sadece görsel eğlencedir.Altyazılı izlemek istersek gece 23:45 'te Ataşehir'deki sinemaya gitmemiz lazım.Hangi çocuk o saatte uyanık olur ki? Sadece benim oğlum mu var işitme kayıplı bir köpek sevdalısı?

Bu ayrımcılığı yapanlara "yaptığınızdan utanın" diyorum başka da birşey diyemiyorum...

PS: ® photo by -UnSeEn

Pin It!

14 yorum :

  1. Delfina yazdıklarını okuyunca inan bende üzüldüm.İsterdim ki gönül rahatlığı ile gündüz seansı izleyin.
    Aslında bu kadar da zor değil bunu yapmak.Sinemaların tamamen bilinçsizliği ve düşüncesizliği diye düşünüyorum.

    İnternetten indirmek mümkün değil mi acaba ?? duyuyorum hep yabancı filmleri indirip üzerine de alt yazı ekliyorlarmış.Eşimin arkadaşları bazı sitelerden bunu yapıyorlar(ne kadar yasal onu bilemiyorum tabii )

    Oğluşunu ve seni öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. ne zaman kendımızden baskalarını dusunursek, o zaman medenı ve cagdas olabılecegımızı dusunuyorum..

    YanıtlaSil
  3. birsey sorcam, altyazisiz film izledigin zaman...o filmin icerigini anliyor musun?

    YanıtlaSil
  4. :(((((
    NE KADAR İÇ ACITIYOR :((
    HEP BERABER BLOGLARIMIZA BİR ŞEYLER HAZIRLAYIP KOYSAK.BİR DİRENİŞ- BAŞ KALDIRI YAPSAK- BİNLERCE BLOĞA ULAŞIR ASLINDA !!!
    ÖZEL BİR GRAFİK LOGO HAZIRLASAN-K
    BUNU SAYFALARIMIZA KOYSAK İŞİ GAZETELERE KADAR TAŞISAK NE DERSİN DELFİNACIĞIM.
    GÖNÜLLÜ BİNLERCE ARKADAŞLARIMIZ OLUR .DEVASA BİR SİNERJİ OLUŞTURAMAZMIYIZ SENCE
    DÜŞÜNELİM Mİ NE DERSİN ???

    YanıtlaSil
  5. Pelincim,anlayışına teşekkürler.Birkaç haftaya kadardvd si gelir izleriz ama bu kez sinemada izlemek istedik,ondan hayal kırıklığı oldu...Binlerce çocuk var bu durumda,yazık değil mi onlara yaa...

    yass,tamamen haklısın.ben de kendimce birşeyler üreterek gelecek nesillerin yaşadıklarımızı yaşamaması için çabalıyorum.

    aycicim,işitme kaybım ileri değil çok ileri derece işitme kaybı olduğu için ne yazık ki anlayamıyorum.zaten izlediğimiz şeyler altyazısız ise hemen pas geçiyorum :)

    Nunucum,çözüm her zaman bulunuyor aslında ama neden hep kaçak yollardan,tünellerden bilmem nerelerden dolaşarak özgürlükte dolaştığımızı zannediyoruz.hani kendim için olsa bu kadaröfkelenmezdim ama çocuklar sözkonusu olunca tepem atıyor.çok sinir bozucu bir durum..neyse,dediğin gibi tepkimizi gösterebiliriz ama işe yaramıyor nunucum...sağlık bakanlığı bile halen cep telefonu için sms yöntemine geçmedi,iddiası lafta kaldı ne yazık ki...ince düşüncene sonsuz teşekkürler,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Delfina doğrudan filmin oynadığı sinemanın yöneticisine talebini iletseydin, belki hatırlatmak işe yarayabilir, ya da size özel bir seans, film Türkçe bile olsa, altyazılı da oynatabilirler. (Eski tip film makineleri yerine bilgisayarlı gelişmiş araçlar kullandıklarını varsayıyorum).

    En kısa zamanda bu sorunlara çözüm ve oğlunun da senin de bir daha hayal kırıklığına uğramamanızı diliyorum.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. 23:45 zaten çok geç bir saat Delfina'cığım, hele de bir çocuk için.
    Çocuk filmi daha makul bir saate konamaz mı? Her iki türlüsü de ayıp bence.
    İnanıyorum ama ben bir gün, biz konuşmaya devam ettikçe elbette, anlattıkça derdimizi insanlara hepsi düzelecek bu ülkede.
    Uzunca bir süreç bu elbette, çocuklarımızın çocukları görecek belki de ama olacak.Yeter ki susmayalım. Destek olalım birbirimize.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Delfina...

    Bu konuyu sinemaların yöneticileri ile konuşmak alzım. Orijinal kayıtları geceleri benim gibi çizgi severler için sanırım geç saatlerde yayınlıyorlar. Ama insanalr hedef kitlenin farkında değiller. Böyle bir talep olduğunu onlara bildirmek gerek. Şu an aklıma gelen tek şey konuşma terapisi veren ya da bu konuda özel eğitim veren merkezlerin birleşip birlikte bir girişimde bulunmaları olabilir. Hatta TRT 4 konusunda girişimde bulunmayı öneriyorum sana. Madem çocuklara yönelik bir kanal var neden bunu aktif hale getirmeyelim. Eğer ilgilenirsen bu konuda seninle yazışmak isterim..

    Oğlunu komacan öpüyorum...
    Selamlarımla.......

    YanıtlaSil
  9. yok anacım, bu memlekette kimse kendisi dışında kimseyi, hatta özel insanları hiç düşünmüyor. düşünmeyi bırak akıllarına bile gelmiyor... ama bu bizi yönetenlerden kaynaklanıyor. eşimin görme engelliler ile ilgili bir projesi vardı. altı nokta körler derneği başkanıyla görüşürken bir konuşma geçiyor. bunu yazmak istiyorum; " görme engellilerin tek ihtiyacı olan, beyaz bastonu ssk karşılamıyor" düşünsene, bu insanların en elzem ihtiyacı bir baston ve benim devletimin sağlık sistemi karşılamıyor... ama senin gibi duyarlı, sorumluluk sahibi insanlar sayesinde özel insanlara dikkat çekebiliyoruz... seni kocaman öpüyorum, istediğin herhangi bir proje, şikayet, imza toplama için yanındayım :)

    YanıtlaSil
  10. Yazdıklarını okuyunca, boğazımda kocaman düğümler oluştu. Nefes alamadım sanki. Böylesine sevgi dolu bir çocuğun hayalkırıklığı yaşamasına ve üzülmesine yüreğim dayanmadı açıkcası. Ne yapabiliriz acaba diye düşünmeye başladım. Çocuğunuz eminim ki bu olaylarla karşılaşana kadar engelli olduğunun farkına bile varmıyordur.
    Sesinizi daha çok kişi duysun istiyorum.
    Yeni çıkan Haber Türk Gazetesi 20. sayfasında "Editoryal" başlığı altında bloglardan gelen yazı ve yorumları yayınlıyor.
    Lütfen bu yazınızı bir fotoğrafınızla birlikte editoryal@htgazete.com.tr'ye gönderin.
    Oğluşunuzu kocaman kucaklıyor ve öpüyorum. Dilerim kucak kucağa uyuyacağı bir köpeği olur yakın zamanda:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. aynen benim de içime dert oldu şimdi...sinema keyfi gibi olmaz ama umarım dvd si bir an once cıkar da severek izlersiniz.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Meyvelitepe,daha bir ay önce Sesam,İfsak gibi kuruluşlara mail attım.Bu işin yetkilisi Sesam,ne yazık ki yanıt bile dönmedi.Hani olumlu/olumsuz bile küçücük bir cevap olsa sevineceğim ama yok yok. Dediğiniz gibi ısrarlı postalarımı yollayacağım ta ki tüm çocuklar sevinene dek...

    Sevgiler,


    Özlemcim,bu ülke için pek de umutlu olabildiğimi söyleyemem.34 yaşındayım halen aynı şeyler.Dünyada genel kabul görmüş şeyler ülkemizde de olmalı elbette ama neden bir beyin fırtınası estirilip de daha orjinal şeyler yapılmıyor.İşte Türkiye denince işler karışıyor,bir yerde tıkanıyor projeler...

    Sevgiler,

    Uzağa giden kadın, sinema yöneticileri kaale almıyorlar taleplerimizi.ama verdiğin fikre bayıldım,o kuruluşlarla irtibata geçip toplu talepte bulunulmalı.Teşekkür ediyorum sana bu güzel fikirler için...

    YanıtlaSil
  13. Ayçacım,sözkonusu çocuklar olunca insanın içi cızzz ediyor işte :( ssk ie ayrı bir facia,hasta olmuş olman bile ayıp onların gözünde.desteğine sonsuz teşekkrler....

    :) dencim,oğlum hakikaten özgüveni yüksek bir çocuk.Ben toplum içinde cihazım görünecek diye saklanırken,o 6 yaşından beri "görsünler banane" diye dolaştı.aslında sinemadaki altyazıyı çok da umursamazdı ama köpekler sözkonusu olunca...

    habertürk önerini hemen baktım,en kısa zamanda oraya da göndereceğim.çok teşekkürler,kocaman sevgiler...

    Çocukla Çocuk,umarım canım.zaten dvd işini divxplanetteki abilerine mail yazdı oğlum :) tamam dedi onlar da sağolsunlar :)

    YanıtlaSil
  14. çok haklısın ,çok duygulandım,nasıl üzülmüştür çocuk,inşallah kısa zamanda izler filmini paşam.

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10