29.03.2009

Pazar gezisi... :)

Oğlum 1.sınıfa başladığında müthiş resimler çiziyordu.

Öğretmeni ve ben hayretle onu izliyorduk çünkü bizim ailede pek resim yeteneği olan yoktu.

Sonra bir gün birden resim yapmayı bıraktı.Boyalarını,resim defterini,çizim kalemini hiç eline almadı.Resim öğretmenleri,sınıf öğretmeni nedenini bir türlü öğrenemedi.Ders başladığında sessizce oturmakla yetiniyordu.Aradan 7 yıl geçti ve şikayetler artmaya başladı.Resim öğretmenine en son sorduğumda, ders sırasında çok pasif olduğunu,hep bir bahane bulup asla çizmediğini söyledi.

Bu hafta ödevinin ne olduğunu sordum,tarihi bir eseri çizeceklermiş.

"Ben çizemem zaten" dedi.

Hemen kızkulesi resmi buldum,siyah beyaz formatta çıktısını aldım,"biliyorum ki sen daha güzelini yaparsın bunun" dedim.Epey konuştum,moral verdim ve zorla ikna ettim denemeye.

Maşallah başlamasıyla birlikte öyle güzel çizdi ki,ertesi gün öğretmeninden de bol takdir alınca kendisi de çok sevindi."Bir arkadaşım,sen hiç güzel resim yapamıyorsun demişti,ondan yapmadım" diye dili çözüldü birden :)

7 yıllık uğraşım,çabam nihayet sona erdi.

Çocuklarınız yeteneği ile ilgili birşey yapmıyorsa,onu anlamaya çalışın,hep destek olun ama çok ısrarcı olmayın.Muhakkak kendilerini hazır hissettiklerinde yeteneklerini konuşturacaklardır.


Alttaki çizime ise bayıldım,oğlumla izlemek üzere kaydediyor ve Başakcığıma ithaf ediyorum.Başakcım hiçbir şey için geç değildir,başlayınca eminim geçmiş yılların acısını bir kalemde çıkartırsın sen.

Ayrıca sitedeki müthiş çizimleri izleyebilir,birçok tasarımı inceleyerek ilham alabilirsiniz.

Pin It!

13 yorum :

  1. BENİM OĞLUM 1 E GİDİYOR VE RESİM YAPMAYI HİÇ SEVMİYOR...BENDE BİR ARARŞTIRIM BAKALIM AKLINDAN NELER GEÇİYOR..

    YanıtlaSil
  2. Haklısın tatlım..
    Zaten Varolan hiç bir şey kaybolamaz bir bedende ise.
    sadece ara verilir ...
    her şeyin yoluna girmesine çok sevindim.
    umarım arkası gelir..
    çok sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  3. Ben de cocukken cok guzel resim yapardim, ama sagolsun resim ogermenim bunlari sen yapmadin deyip beni sinif ortasinda aglattigindan beri resim yapmiyorum... Ustune kuzenime cizdigim resimler birincilik kazanmisti... Ne olur azcik destekleyici olsalar :)) Delfinam, sen harika bir annesin :))

    YanıtlaSil
  4. çocuklar yani hiç şaşırmıyorum artık :)
    çizim de cidden güzelmiş ;)

    YanıtlaSil
  5. Kıyamam ya ,nasıl kırılmışsa öyle bu kadar zaman sessiz kalmış...Bundan sonra eminim çok güzel çizimler yapıcak..

    Benim oğlum'da sadece araba resimi çiziyor :)

    İyi pazarlar..

    YanıtlaSil
  6. Canımmmm hiç resim yeteneğim olmadı maalesef oğullarımdada yok bu Allah vergisi bir yetenek.Harika bir annesin tatlım kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. eninde sonunda açıklaması ve tekrar çizmesi iyi olmuş, malesef resim konusunda öğretmenler arkadaşlar çok etkiliyor insanı. Mesela ben çok resim dersi almıştım okulda, kim öğretmenimiz ayrıntıya önem vermez karışık resimleri beğenir (onlara not verir) kimi çok ayrıntıya önem verir vs bir öyle bir böyle kendimizi bulamadık. Oysa nasıl çizilirse çizilsin her resim bana göre özeldir ve kişinin iç dünyasını yansıtır. Crebronun bir yazısında şöyle bir cümle vardı.

    Okulda hocası sormuş , bu ne diye çizdiği şeyi göstererek ( yaprak çiziyorlarmış ama onunki birebir benzemiyormuş) aklınca küçümseyecek

    o da demiş ki, ben yaprağa bakıyorum siz ise benim hayallerime (yada öyle birşey)
    sonra hoca güzeeeel diyerek ayrılmış

    her çocuğun çizimi özeldir ve teşvik edilmelidir benzemesi şart değildir

    YanıtlaSil
  8. Çizim ne kadar güzelmiş bayıldım.Çocuğunun resme yeteneği olması da çok hoş.ben ce ileri de bu yeteneğini kullanacaktır.Siteye de bir bakayım bakalım neler var.
    Çok teşekkürler
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. 7 yıl da olsa, sonunda sabırla bekleyip onu ikna etmiş olman harika delfina'cım... ne harika bir annesin sen :) mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
  10. resim sevgisi gereksiz ve önemsiz bir cumleyle 7 sene ertelenmiş cok uzucu ama sonunda cozmuş olmanıza sevindim..yaptığı resimleri burda paylaşırsan seviniriz.

    YanıtlaSil
  11. © Paşa, umarım çözersiniz bu sorunu.Çocuklar o yaşta çok hassas oluyor.Sevgiler,

    © Nunucum,dediğiniz gibi sabırlı olmak lazım değil mi? Çok ısrarcı davransaydım belki de ortaya çıkmayacaktı hiç yeteneği :) Sevgiler nunum...

    © Moonishim,ne kadar üzücü yaa,ne yazık ki bu tarz öğretmenler de var.Resim yapmıyorsun ama ürettiğin her muhteşem ürün sendeki yeteneği gözler önüne seriyor.Tşkler güzel sözlerine :)

    © cesetizleri, siteye gidebildin mi müthiş çizimler var online izlenebilen.sevgiler,ha bu arada koyduğun headeri gördüm hakikaten iyi düşünmüşsün,desteğine sonsuz teşekkürler.( geciken yanıtıma özür )

    © pelincim,araba resmi çizmesi bile güzel,teşvik edildikçe güzel şeyler yapıyorlar...

    © deryacım,eminim ki oğullarında bambaşka pırlantalar vardır.sevgiler canım

    YanıtlaSil
  12. © GeCecim,okullarda ayrı bir resim öğretmeni varken neden yeteneklerinin gelişmesine katkıda bulunmuyorlar halen bilmiyorum.Ben olsam değişik şeyler öğretir,7 yıldır derse katılmayan öğrencimi heveslendirecek şeyler muhakkak yapardım. Crebro ne güzel yanıt vermiş...sevgiler,

    © Orguknit,umarım peşini bırakmaz,şimdiki çocuklar çabuk sıkılıyorlar herşeyden :)

    © Ayçacım, ne güzel bir cümle bu böyle,çoook tşkler...

    © ÇocuklaÇocuk,afacan izin verirse seve seve paylaşırım tabii ki.Şimdi sizden mutlu doğum haberleri bekliyoruz,dualarımız sizlerle canım benim...

    YanıtlaSil
  13. Öyle kırılgan ve o kadar hassaslar ki, en ufak şeyden etkileniyorlar.
    Bu hatta onların geleceğine bile yansıyabliyor.
    Çok ince bir çizgi üzerinde hissediyorum ben kendimi çocuk yetiştirirken, ne önemli bir konu yazmışsın Delfina'cığım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10