3.11.2008

Onu nasıl kurtaracağım?


İnsan her zaman sağlıklı olmayabiliyor.

Öyle bir an geliyor ki akıllara durgunluk verecek kazalar/hastalıklar yaşanabiliyor.

"iyi günler. bir kurtarma 911 programında daha sizlerle birlikteyiz. bu programda hayatları pamuk ipliğine bağlı insanların yardımsever ve kahraman insanlar tarafından kurtarılış öykülerini bulacaksınız. "

Bu sözleri hatırlayacaksınız.Trt'de yayınlanan Kurtarma 911 programı ile ne çok hayata tanıklık etmiştik.

Gerçek hayata geri dönecek olursak; diyelim ki,ormanda yürüyüşe çıktım.Az ilerdeki koşu yapan kadın bir anda düşüp bayıldı.Cebimde cep telefonu var,112 yi aramam lazım.

Ama ben işitme kayıplıyım,telefonla görüşemiyorum...

Eee,nasıl olacak bu?

Kadını öyleyece bırakıp gidemeyeceğime göre,etrafta kimse yoksa telefonu tuşlayıp görevliye adresi bırakıp,durumu da anlatıp kapatmalıyım.

O anda bunun başka alternatifi olmaması ne kötü.

Çünkü,karşı tarafın çağrımı alıp almadığını bilemeyeceğim.Ambulansın gerçekten yola çıkıp çıkmadığını da bilemeyeceğim.

24 saat açık olduğunu belirten Ambulans şirketlerine mail attım,böyle durumda ne yapılmalı diye.Yanıt gelmemesi bile ürkütücü.

Oysa zaman internet ve teknoloji devri.

Sağlık Bakanlığı bu konuda imkanlarını genişletip modern dünyaya ayak uydurmalı.

Mesela ne olabilir diyeceksiniz, geçen hafta kredi kartımı kaybettim.Yolda gelirken telefonla arayamadım eve gelip internet bankacılığını açtığımda Online Görüşme'yi tıkladım ve sol üstteki butona bastım.Butonda ne yazıyordu tahmin edin.

"İşitme Engelliyim"

Ve böylece karşı tarafa durumu izah edip online olarak kartımı kapattırdım.Tiev ve Yapı Kredi'nin ortaklaşa yürüttüğü bu çalışma tüm firmalara/şirketlere örnek olmalı.

Ambulansın sirenleri buraya geldiğinde,gelen cevapları yazacağım....

Herkese kazasız/hastalıksız günler dileklerimle..


Pin It!

27 yorum :

  1. Canım benim,senin kadar duyarlı birisini daha tanımadım.Dilerim ne sen ne de başkaları bu durumda kalmasın.Allah senin temiz kalbine göre versin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Helal olsun yapı krediye. Bence de örnek olmalı ayrıca geçmiş olsun canım umarım çekim falan olmamıştır. Ambulan ve sireni anlamadım ama ne demek istedin?

    YanıtlaSil
  3. MÜTHİŞ BİR VURGU YAKALAMAŞSIN DELFİNACIĞIM.
    HİÇ AKLIMA GELMEMİŞTİ BİLE.. :((
    BENİ ZAMAN ZAMAN ÇOK DÜŞÜNDÜYORSUN..
    TEŞEKKÜR EDERİM CANIM BENİM..
    ÖMRÜN PÜRÜZSÜZ YOLLARLA DONANSIN ..
    HAYAT DAİMA SANA GÜLÜMSESİN GÜZEL KALPLİ ARKADAŞIM BENİM.

    NuNU

    *Yapı- krediyi candan kutluyorum *

    YanıtlaSil
  4. Delfina bende yapı-kredi'yi kutluyorum..
    Gönlüne sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Büşracım,estağfirullah :). Hepimizin yaşama ihtimali olabilecek bir durum,Allah elbet yaşatmasın ama şimdiden bunun yollarını bilmekte fayda var,yani işitme kaybı birinin başına böyle birşey gelse ne yapmalı türünden...tşkler cnm.sevgiler,

    cwcim,sirenden kastım,attığım maile cevap gelirse :) niye geçmiş olsun dedin,ne çekimi cnm :) sen iyileş bi daha oku yazımı kuzu :)))

    nunucum,güzel dileklerine sonsuz tşkler,hepimize inş.tedbir için bazı şeyleri fikir olarak yazıyorum,o anda panik yaşamamak için.sevgiler nunucum...

    pelincim,:) tşkler...

    YanıtlaSil
  6. Bu inanılmaz birşey ya! Her geçen gün abidik gubidik icatlarla sözde teknolojiye meydan okuyoruz ama "insan"ımızı hala bir yerde unutuyoruz.Bu teknoloji denilen şey acaba kimler için!?

    YanıtlaSil
  7. Cok haklisin bu konuya parmak basmakta. Sadece isitme kaybi olanlar için degil tüm engellilerin hayatini kolaylastirilacak sekilde düsünülmeli verilen servisler. O bilinç artik bizde de yerlesmeli.

    YanıtlaSil
  8. Nedense günlük hayatta cesitli engelleri olan insanlarin nasil hareket edebilecgi konusunu aklina bile getirmiyor. Sanki biz düsünmessek, görmezden gelirsek engelli insanlar olmayacak, herkes saglikli olacak. Almanya da en basit yerlerde bile bebek sahibi olanlar ve engelli insanlar düsünülerek, onlara kolaylik amacli ortamlarin, arac gereclerin hazirlanmis olmasi beni cok mutlu eder. Ama neden sadece bura da?..
    Biraz özümseme, biraz anlayis...

    YanıtlaSil
  9. Delfinacığım,

    O programı çok iyi hatırlıyorum. Hatta işitme ve konuşma engelli ailenin 911'i araması gösterilmişti. Telefona bağlı bir cihaz var. Cihaz 911'i aradığında devreye giriyor, ses kaydı kısaca acil bir durum olduğunu söyleyip, adresi veriyor. Sorgusuz, sualsiz ambulanslar hemen yola çıkıyor.

    Seneler önce anneannem için ambulans çağırdığımızda sabit telefon numarasını bizden isteyip, ne yazık ki aramanın doğruluğunu onaylamaya çalışan bir 112 vardı. :(

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Evet çok ilginç nasıl bir çözüm bulunabilir acaba bu soruna? Telefondan internete bağlanarak ambulans çağırma hizmeti olsa mesela..Ne de olsa şimdilerde herkesin telefonu bir şekilde bağlanabiliyor. Aslında sms'le bile olabilir. Hatta ambulans yola çıktığında "ambulans bilmemne adresine doğru yola çıkmıştır" diye bir de onay mesajı gelse...

    YanıtlaSil
  11. pnarist,hakikaten öyle.önemli olan bu nimetleri doğru şekilde kullanabilmek.son model laptopum varsa ve ben onu sadece oyun ve film için kullanıyorsam ayıp değil mi? bildiklerimi paylaşmalı ve bilmediklerimi öğrenmeliyim.teknoloji ürünleri işimize yaramıyorsa ne anlarız modern çağdan...

    figoltx kesinlikle yerleşmeli.bu konuda sağlık bakanlığına mail atıp detaylı bilgi isteyeceğim,belki çözmüşlerdir benim haberim yoktur...

    lavantincim,almanya'da doğup büyümüş biri olarak,oraları özlediğimi hissediyorum sırf bu güzel çözümleri için.sevgiler sana...

    zeynepcim,ne güzel bir uygulamaymış,o zamanlarda böyle iyileştirmeler yaptılarsa şimdi kimbilir ne durumdalar.hayran hayran izlemek istemiyrum artık onları,biz de birşeyler yapalım...

    aliscim,süper fikir valla.sms olayı ne kadar basit bir çözüm olur oysa.tüzel kodlar olmalı ve insanlar kullanabilmeli.avea,turkcell ve vodefon reklamlarını bu tip şeylere ayırabilmeli.bu öneriyi onlara mail atacağım,bakalım en DUYARLI hangisi ? sevgiler aliscim...

    YanıtlaSil
  12. merhaba delfınacım...benı dusundurdu yazın..aslında bazen aklıma gelmıyor degıldı bu tur seyler..alis cok guzel yazmıs sms yoluylada olabılır...

    agzına yureıne saglık..sevgıler.

    YanıtlaSil
  13. merhaba delfınacım...benı dusundurdu yazın..aslında bazen aklıma gelmıyor degıldı bu tur seyler..alis cok guzel yazmıs sms yoluylada olabılır...

    agzına yureıne saglık..sevgıler.

    YanıtlaSil
  14. bilemiyorum belkide bedensel engelli bir ablam var diye insanların garip bakışlarını ayyyy ne zaman oldu diyişlerini anlamsız anlamsız tavırlarını gulerek karsılayabiliyorum

    ama beni tek yoran içinde yasadıgım devletin bundan habersiz olusu..kaldırımlar otobusler ve şimdi metrobusler ayrıca egitim kosulları maddiyat problemleri..insanları bir yerden sonra asıyorsun ama yasadıgın cevre sana gore tasarlanmamıssa işte o zaman problem baslıyor..

    inşallah tum kurumlar yapı kredi gibi saksıyı çalıştırır..

    YanıtlaSil
  15. Senin kadar duyarlı birini tanıdığım için çok şanslıyım Delfina'cım. Ne kadar haklı şeyler yazıyorsun.

    YanıtlaSil
  16. İşitme engelliler için daha fazla şey yapılmalı gerekirse biz yapmalıyız... Birileri çağrımızı duymalı Delfina, bu konuya değindiğin için çok teşekkür ederim.
    Seni çooook seviyorum !!!

    YanıtlaSil
  17. Çok düşündürücü bir yazı..Sen çok ince ruhlu ve duyarlı bir bayansın canım..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. salihacım,alis süper bir fikirde bulundu gerçekten.bu konuda sağlık bakanlığından güzel gelişmeler gelirse sizlerle de paylaşacağım.sevgiler.

    gökçecim,iyi bir konuya değindin.devlete sorarsan özürlüler için ne çok şey yaptıklarını sıralarlar peki hangisi işe yarar değil mi? bizler ab ülkelerini daha ne kadar gıpta ile izlemeye devam edeceğiz?

    YanıtlaSil
  19. biluncum,sesimiz duyulur inşallah.bunları sadece kendim için değil,gelecek nesiller ve köydeki adam için bile istiyorum :) kucak dolusu sevgiler canım...

    tijencim,noooldu neden ahh çektin :))

    tuanacım,haklısın.gerekirse biz yapalım,ihtiyaçlarımızı/isteklerimzi sunalım üst yetkililer onaylasın.bir de bu istekler , imkansız istekler değil ki.tek şey biraz kıpırdamak :)) sevgiler tuanacım,çalışkan kızım benim :)

    YanıtlaSil
  20. Gül hanımcım,çok tşkler,sizler de öylesiniz.her yazıma destek verişiniz duyarlı olduğunuzu gösteriyor.çok şanslıyım çok :)

    YanıtlaSil
  21. heee şimdik anladım algımda düştü bu hastalıktan :)

    YanıtlaSil
  22. yapı kredinin bu uygulaması çok güzel. sanırım bankamı değşitireceğim :) bizim için elternatif yolların sunulmaması çok can sıkıcı. özel olmanın dayanılmaz hafifliğini-sıkıntısını yaşıyoruz :)

    YanıtlaSil
  23. :) Çok utandım...biz engelsiz adledilenler neden'' düşünme engelli'' olduk böyle...Çok duyarlı ve hassas olduğunuz için sizi tebrik ediyorum..
    Sevgilerimle Zehr@

    YanıtlaSil
  24. TR bedensel engelli insanlara hizmet konusunda çok gerilerde ne yazık ki. Daha yeni yeni engellilerin rahat edebileceği konforda otobüsler, üst geçitler sunuluyor. Birde işin ilginç kısmı; bedensel engelliler için konforlu otobüsler ne yazık ki sadece lüks semtlerde görülüyor. Örneğin; atıyorum bir Sultanbeyli'de o yeni otobüslerden bulmak mümkün değil. Sanki oralarda bedensel engelli insan yok. Bu konuda bile çifte standart var ya, pes diyorum..

    YanıtlaSil
  25. DElfina'cığım sen bu yazılarınla bizi uyandırıyorsun, işletme körlüğü kavramı vardır fabrikalarda kullandığımız, gördüğün herşey normal gelir farklı düşünemezsin bir süre sonra, o anda dışardan bir göze ihtiyacın olur. benim de aklıma geldi ne yalan söyleyeyim ama ben bu konuyla ilgili bir talep olduğunda kesinlikle geri döner uğraşır, cevapsız bırakmazdım

    YanıtlaSil
  26. Delfina sen bunu yazmasan benim aklıma hiç gelmezdi

    her ne kadarda geç olsa da 112 acil için veya benzeri yardım kuruluşları için aklıma akıllı veya eski versiyon telefonlar için bir acil butonu olmalı telefonun bu butonuna tıkladığında yaralı veya hastanın en yakın hastane veya acil yahut yardım kuruluşlarına sinyal uyarı göndermesi ve bulunduğu ortamı o sinyalle hasta veya yaralının bulunduğu yeri gps haritası ile yerini belirleyip göndermesi her ne kadar fikir de olsa şimdiki durum ile bunun yapılabileceği ah bide yapsalar süper olucaktı..

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10