6.11.2008

Parkların içerisinde gezerken ben...

Almanya'dayken babam bizi en çok nereye götürürdü biliyor musunuz?

Mainau Adasına..

Ailece,oraya gitmeye bayılırdık.Onlarca albümümüz var.Herbirine bakmanızı isterdim.

Çiçekler,böcekler ve gülücüklerle dolu resimler.

Çocuk gözüyle hep güzelliklere doyan ruhumuz,büyüdüğümüzde de o güzel anların bize eşlik etmesine izin verdi.Ruhu doğallıkla ve mutlulukla beslemek ne önemliymiş,bunu anne olduktan sonra daha iyi anladım.

Mainau adasını ilginç kılan çok şey vardı.Herşeyden önce burası;İsviçre,Almanya ve Avusturya arasında kalmış bir adaydı.İçinde barındırdığı botanik bahçeleri, herkesin ağzını açık bırakacak kadar güzeldi.Gerçi şimdilerde heryerde görüyoruz bu bahçelerden ama bundan 25-30 yıl önce olağanüstüydü görüntüler.

Son birkaç yıldır Belediyelere bağlı "Park ve Bahçeler Müdürlüğü" adı altında sürekli çalışmalar yapıldığını görüyorum.İstanbul ve Kocaeli'de birbirinden güzel çalışmalar yapan bu birime vatandaş olarak birkaç önerim olacak.

  • Parklarda, (ahşap veya beton olabilir) sabit satranç masaları kurulmasını isteriz.
  • Çocuklarımızın kaykaylarını kullanabilecekleri pistler görmek isteriz.
  • Eğer park alanı büyükse,yürüyüş parkurları da yapılsın isteriz.
Daha çok şey isteriz ama şimdilik sizi bıktırmak da istemeyiz.

Bizim tek istediğimiz aslında,çocuklarımızın ruhuna güzellikler katabilmek.Hani mainau'daki gibi...
Pin It!

23 yorum :

  1. Ne güzelmiş, ama doğal ve yabanisi tercihim. =)

    YanıtlaSil
  2. :) mainau...bize cok yakin...bodensee filan :)
    cok yakin hemde...ve en son ne zaman gittigimi bile hatirlamiyorum...gitme vakti...bak özledigimi anladim yine!

    YanıtlaSil
  3. Delfina ne kaadr şanslı bir çocuk geçirmişsin..Daha önce bilmiyordum böyle bir adanın varlığını..Sayende öğrenmiş oldum..Umarım bizlerede kısmet olur oraları görmek..Paylaştığın için teşekkür ederiz.sevgiler..Bahar

    YanıtlaSil
  4. ben de bilmiyordu ne güzel yerlermiş, resim bile insanın içini açıyor, keşke buralarda da olsa

    YanıtlaSil
  5. Çocukluk günlerim geldi düştü birden aklıma. Pazar günleri babamın eli elimde saatler boyu yürüdüğümüz Almanya'nın güzel parkları, ağaçları, çiçekleri...

    YanıtlaSil
  6. DELFİNCIM,yazını okuduktan sonra derin bir ah geçirdim içimden son iki senedir bizim minikten dolayı zamanımızın çoğu parklarda geçtiği için istanbul'un parklarının çoğunu gezdik ve hepsininde içler acısı durumunu sana anlatamam. Parkalar köpek sahipleri tarafından tuvalet olarak kullanılıyor yada sokaklarda yaşayan evsiz insanların barınakları olduğu için onların ihtiyaçlarını giderdikleri yerler parklarda neler gördüm neler.
    Bizim minikle birgün parkta gezerken parklardan sorumlu belediye görevlilerine rastladık sorumlu kişiye parkların durumunu anlattım ve bana dediler ki yapacak bir şey yok nasıl yani dedim engelleyemiyoruz böyle çekmek zorundasınız düşüne biliyormusun bizim gözümüzden bile sakındığımız yavrularımız tuvalat olarak kullanılan paraklarda oynamak zorundalar sen ne kadar şanslıykışsın ki 30 sene önce böyle parkalarda eğlenebiliyordun 30 sene sonra bizim çocuklarımız tuvalet olarak kullanılan kırık dökük parklarda eğlenmek zorundalar.
    Çok şanslı bir çocukmuşsun çooooook.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yermiş burası. Bizde henüz bu anlamda düzenlenmiş parklar yok. Çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  8. malesef çocuk parkları benim için hep tehlike arz eden yerler oldu.
    kaydırağın tehlikeli merdivenleri, salıncaktan tepetaklak düşme veya zincirin kopma ihtimali,
    tahteravallinin altına ayağın sıkışma ihtimali,
    tırmanma demirleinden hiç bahsetmiyim....
    ben hiç eğlenemedim yahuuu :))
    çocukların da en sevdiği yerler ne yazık ki.kaçarı yok...

    YanıtlaSil
  9. Alllaaah burası nasıl birşey ya, tam benlik. Böyle parka can kurban, böyle bir parkım olsun katrilyon borcum olsun ya :))))

    YanıtlaSil
  10. Delfina senin bizim Seka parkı görmeni isterim.Satranç masasını bilmem ama olmasını istediğin diğer şeyler fazlasıyla var. Çok büyük ve güzel bir yer. 2.ci en güzel lale yetiştirme yarışması düzenleniyor.Bu konu ile ilgili yazımı okursan sevinirim.Festival havasında geçtiği için yakın illerde oturanlar kolayca gelebilir...

    YanıtlaSil
  11. buzcevheri,doğallık bambaşka tabii..

    YanıtlaSil
  12. ayciiii gercekten mi yaw,yoksa sen de mi friedrichshafen'desin? ben orda doğdum büyüdüm biliyor musun aycii,bi dahakine beraber gidelim,hem tanışmış oluruz olmaz mı aycicicicicm :)

    Baharcım,kışın çok uygun fiyata uçuşlar oluyor Avrupa'ya,hele antalya'dan direk fn ye uçuş var,çok güzel yerler...

    gececim,baksana varmış ülkemizde.malla arkadaşımız bahsetmiş sağolsun.

    :)dencim,şanslıymışız hakikaten.sen neresindeydin Almanya'nın?

    Serapcım ne yazık ki haklısın canım.bizim ülkemizde herşey böyle yuvarlanıp gidiyor işte.ama son yapılan parklar daha güvenli gibi değil mi,hani kalın plastikten olan,sanki daha yumuşak gibi.sevgiler canım,öptüm sahrayı...

    sevgili nilay,kopyası çekiliyor biraz değil mi,geçtiğimiz aylarda kızıltoprak civarında bir park görüp resmini çekmiştim.çok güzeldi..hızla yapılıyor galiba...

    öykününannesi,belediyelerdeki kriz masaları da dinlemez mi acaba anneleri?hakikaten çok merak ediyorum,o kadar bilgi edinme sistemi var devlette sorduğumuz sorulara bile otomatik yanıtlar geliyor.ne işe yarıyor onca kurum.

    tuana :) sen yaptır böyle bir parkı,hem borca girmemiş olursun bak :))

    malla,sekapark izmit'teki değil mi?henüz görmedim yazını ama baya merak ettim şimdi orayı.bi atayıp gitmeli soğuklar bastırmadan...

    YanıtlaSil
  13. Ben de çocukluğumu anımsadım. Kocaman bahçeler içinde erik, dut, portakal ağaçları arasında koşarken, böğürtlen çalılarından çizilmiş kollarıma bacaklarıma bakarken gördüm kendimi birden. Ve "ne kadar şanslıymışım" dedim kendi kendime...

    YanıtlaSil
  14. Eskiye dair o gülümsenen fotoğraflara bakmak ne kadar rahatlatıyor yaş geçtikçe insanı ...
    Benim için en azından durum böyle (:

    O tavuskuşu ne kadar büyük ve tatlı öyle (:

    Bende paten sahası olmasını istorum daha çok ... Avrupa yakasında paten ve kaykay için özel yerler mevcut ama çok az ):

    YanıtlaSil
  15. ahhh süper:) keşke oğlumu götürebileceğim böyle parklar olsa izmir de de:) çocuk sürekli deniz görmekten yeşile hasret kaldı,o da izmir de yok :(

    YanıtlaSil
  16. Harika bir yer olduğunu hep duyardım ama gitmek,görmek hiç kısmet olmadı tatlım..Bu harika cennet yeri bizlerle paylaştığın için teşekkürler..Sen harikasın biliyorsun değil mi??


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Ben çocuk parkları konusunda tez bile yazdım:)) sunu diyebilirim ki katedecegimiz daha cooook yol var bu konuda..
    fotolar harika delfinacığım, içim açıldı, ne güzel:)

    YanıtlaSil
  18. Delfina'cığım, rüya gibi bir yer benide götür oralara ama sadece gidiş biletini alırım.

    YanıtlaSil
  19. Adana'da yaşamıyorum artık ama annemlerim karşısına portakal bahçelerini keserek yaptıkları kocaman bir park var. Park denince benim aklıma ilk ağaç geliyor, şimdi bodur bodur ağaçlar var orda Adana'nın güneşinden korunacak bir gölgelik yok anlayacağınız. Bu tip Park yönetimleri istemiyoruz.

    YanıtlaSil
  20. canim benimmmm,
    friedrichshafende degilim ben ama sigmaringende dogup büyüdüm ve oraya cok yakin oturuyorum.
    sigmaringeni bilirmisin? uzak degil yani!
    tabii ki birlikte gidelim, tanisalim, kaynasalim ve birbirimizi sevelim - cok isterim ;)

    YanıtlaSil
  21. Caddebostan'da ailem ile yasarken sahildeki parka inerdik ara sira ben Hollanda'ya tasinmadan once yep yeni bir cehresi vardi parkin.Yanina birde plaj kondurdular(ki o zaman ki goruntuler hala aklimdadir kocaman adamlar beyaz donlari ile denizden cikiyor anons yapiyorlardi mayo giyin diye hey gidi gunler ) Kiz kardesim simdilerde hep oraya takiliyor cok guzel oldu diyor.Bizim evimizin yanindada bir park var. Ben gelmeden birkac yil once bu park gaylerin bulusma alani imis. Simdilerde isi cocuklarin kosusturdugu kaykay ve bisiklet tekerlerinin sesleri ile dolu,kopeklerin havladigi ordeklerin gole ziyarete geldigi bir park.

    YanıtlaSil
  22. aydan atlayan kedi,ne güzel bir anı.sen böyle yazdın diye benim de hatırıma düştü,zeytin ağaçlarına çıkışımız,ceviz toplarken düşüşümüz :) çocukluk bambaşka birşey...

    Αzαв-ı мυкα∂∂єѕcim,hakikaten paten sahası çok iyi olur,belki parkların içine yürüyüş parkurları da eklense patenseverler ondan da faydalanır...sevgiler canım..

    güldemcim,izmir başka izmir bambaşka,deniz de yeşillik kadar gereklidir çocuklara.keyfini çıkarın canım :))

    gül hanımcım,çok tşkler.sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Günaydın
    uzun zamandır ziyaret etmek istedim ama kısmet bu erken saatlereymiş.
    Bana çok iyi geldiniz.
    Hani bunaltıcı yaz gününün serin ilk sabah saatleri yada soğuk bir gün dışarıdan sobalı bir odaya girer gibi.
    Hep ışıldayın Sevgiler

    YanıtlaSil

♠ Kaliteli yorum kimi mutlu etmez ki :) ♠

Related Posts with Thumbnails
01 09 10